Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
FASTER->you zei:
wit, zwart, blauw .. het blijft een stuk rubber elastiek !!

Maar het kraakt wel een stuk minder,
dus geef mij maar elstiek.

Jij gaat er ook mee beginnen, ben benieuwd of het je bevalt.

stap-05.jpg

Wij gaan nu de dempers bouwen,

we rijden op tapijt met sorex banden,

nog tips?

hoe veel gaatjes,
welke olie ?

ik ben ook begonnen met de bouw van mijn ta05. de body althans.
het is de bedoeling om het chassis te maken tijdens de vakantie. maar het leek me niet slim om te spuiten op een camping tussen de tenten.
hieronder een foto van de body.
ik heb mijn eerste hopup ook al: one-way diff.

ta05body%20005.jpg

hoi,
ik rij zelf al een tijdje met de ta05. ik rij met de standaard dempers met één gaatje voor én achter. ik heb voor 60 olie en achter 50 olie.
verder heb ik de kortere trf veren. wit voor en blauw achter. dit rijd super.
aankomend seizoen nog cs-22 bandjes dan is hij klaar.
succes met de verdere bouw, hij ziet er super uit. ik zie je misschien wel een keer bij rc motorsport

Sander

Ik heb 2 Amerikanen gevonden die voor een (voor mij) erg goede prijs mijn 2 Xray fk05's hebben overgenomen. Van het geld is een MSX gekomen en zojuist heb ik een TA05 besteld met een aantal opties. De volgende dingen zijn onderweg:

- 58345 TA05 Ferrari F430
- 53842 TA05 Stabilizer Set (F&R)
- 53845 TA05 Carbon Damper Stay (Front)
- 53846 TA05 Carbon Damper Stay (Rear)
- 53849 TA05 High Precision Diff Joint (2x)
- 53843 TA05 Aramid Drive Belt
- 49355 TRF DAMPER SPECIAL (BLUE)

Ik ben benieuwd! Ik heb al gereden met andere ta05's van clubleden en die gaan als de brandweer!!
Kheb er zin in!!!

Roger zei:
Ik heb 2 Amerikanen gevonden die voor een (voor mij) erg goede prijs mijn 2 Xray fk05's hebben overgenomen. Van het geld is een MSX gekomen en zojuist heb ik een TA05 besteld met een aantal opties. De volgende dingen zijn onderweg:

Ik ben benieuwd! Ik heb al gereden met andere ta05's van clubleden en die gaan als de brandweer!!
Kheb er zin in!!!

goede deal man ,

waar heb je dat besteld , ben zelf ook op jacht naar een Ferrari F430 TA05 plus een carbon chassis.
gewoon voor erbij , geen wedstrijden.

Ferrari F 2005 zei:
Roger zei:

Kheb er zin in!!!

goede deal man ,

waar heb je dat besteld , ben zelf ook op jacht naar een Ferrari F430 TA05 plus een carbon chassis.
gewoon voor erbij , geen wedstrijden.

www.stellamodels.net , na-aper... :D :D Ook al met die F201.. hahaha

ok , bedankt voor de link.

na-aper......... :roll: :roll: nou nee :lol:

het is mijn 6 de F 201 dus , het gaat mij om de prijzen , en de Ferrari stal moet worden uitgebreid :wink: :wink:

De TA-3-racing-05 van mijn zoon is bijna klaar.

Nog wat schuurwerk aan de bodemplaat en de kap passen en spuiten.

Nu hebben we nog een probleem:

de voorkant ligt te hoog.
Aan de voorkant zit de standaard veer en hij zakt er niet in,
nu snap ik wel dat je de down stopper aan kunt draaien,
maar dan kan de voorkant niet meer uitveren bij een kuiltje.

Iemand nog een slimme tip ?

PS er zitten de standaard plastic tamiya dempers op.

trf veren monteren is hij een stuk lager en kan je hem met de bijgeleverde clipjes op hoogte brengen. kosten €4 bij roal

Sander

zit er al een accu in ??? het kan helpen ... anders ff een setje veren halen bj chris ;)

Ja:

53876 Aluminum Damper Retainer 1mm Down Type

Because springs tend to vary in length, Tamiya now offers aluminum damper retainers featuring a spring support surface that is 1mm lower than standard. This provides much more flexibility with both Tamiya and aftermarket spring choices.

header_53876.jpg

Groet Robert

Robert K zei:
Ja:

53876 Aluminum Damper Retainer 1mm Down Type

Because springs tend to vary in length, Tamiya now offers aluminum damper retainers featuring a spring support surface that is 1mm lower than standard. This provides much more flexibility with both Tamiya and aftermarket spring choices.

header_53876.jpg

Groet Robert

Wat een TOP FORUM IS DIT !!!

Waar krijg je dit soort service,
zelfs als betalende klant?

Enfin dit is mijn 1000 ste,
wel een bijzonder momentje.

Bij deze iedereen bedankt voor het delen van jullie ervaringen.

Klein beet je meer humor en gein moet ook nog wel kunnen.

Oscar F1 ( en TA-05 )

Hoi,

Ik heb een simpel vraagje, maar kan het antwoord niet echt vinden.

In de manual van de TA05 staat een 23, 24 en 25T pinion gear voor op de motor. (Standaard spur gear erop). Weet iemand de bestelnumers voor deze tandwielen ? Ik heb echt dit hele topic doorgespit, maar kon niks vinden. Manual verteld me alleen nummer van 22T. Op diverse websites moet je echt nummer weten om iets te bestellen.

Mijn zoontje rijdt met een Tamiya GT (25T) motor, maar met de standaard 22T loopt ie vrij traag top, terwijl ie als een speer ervandoor gaat. Motor heeft max 20.000 rpm en 500 torque.. dus dacht dat ie wel een 25T moest kunnen trekken. Motor is trouwens koud na een 15 min rijden op dit moment.

We rijden outdoor circuit, zeer gladde baan, en voor een standaard electro vrij lang rechtstuk.

Dit is het nummer voor het setje met 24T en 25T pinions.

Tamiya 24T, 25T AV Pinion Gear Set #50477

Moet redelijk goed verkrijgbaar zijn.

Alwin.

Back