Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
mission zei:
bij het NK reden we met de element rond de 4.5

Als het buiten 25 graden is,
en het is alleen maar training,
dan blijf ik liever boven de 5.

Dan blijft het veel langer heel.

Wij rijden alleen wedstrijden op een korte tapijtbaan,
daar is 6,5 a 7 het beste.

5,2 ratio is mooi voor mach voor de lol -- 4,5 = wedstrijd = motor mollen
Sorex maakt volgens mijn 28 en geen 27 :roll:

Op 4.5 ben je je motor niet erg aan het slopen hoor. Met het NK was het ook aardig warm..

Als je je motor te licht vertand gaat hij juist de geest geven omdat hij op dat lange rechte stuk op de mach de hele tijd een hoop touren draait. De Element kan een hele hoop hebben, hij zal er echt niet kapot aan gaan als jij hem gewoon flink vertand ( bijv 4.5 ) op heemstede en het lekker warm is ( 30+ deg )

De Element remt ook heel erg af als je je gas loslaat, hij rijdt ook vele male fijner als hij zwaar vertand is.

Maurits zei:
Na een tijdje stock te hebben gereden, wat zeker niet slecht bevalt, wil ik toch de nodige hopups gaan aanbrengen. Ik heb 35 euro te besteden. Ik wil daarvoor een goede hop-up die zeker de moeite waard is kwa wegligging. Ik heb een mooi schokbrekersetje gezien, wat op een replica van de TRF dempers leek:

Edit: Heeft er iemand al ervaring met de front direct coupling spool? Wat is de invloed hiervan op het rijgedrag?

Gr,
Maurits 8)

Een front Coupling spool (of wel gewoon Spool) is heel anders rijden, je zult een stuk minder stuur "bocht in" hebben (en daar dus aan moeten werken, maar je kunt wel remmen. Zoals op HFCC is gebleken kan met volgas op een bocht aan komen, kort remmen, rustig door sturen en weer vol op het gas. Bij sommige korte banen is dat sneller.
Enkelen gebruiken het om in nood situaties te kunnen remmen. sommige zweren er bij. Let wel op dat je aandrijflijn veel meer gaat slijten!!!!!.

Verder zullen de replica dempers nooit het zelfde zijn als de echte TRF's. maar je kunt het proberen.

Groet Robert

ik ben nu mijn ta05 aan het bouwen en heb net de snaren bevestigd. maar ik vindt deze wat strak staan. de lagers houders heb ik gemonteerd als in de handleiding.
ik kan de snaar in het midden ongeveer 7mm indrukken. verder gaat wel maar dan moet je hard drukken.
ook draait het geheel wat zwaar, en draait ietrs terug als je het los laat.
is dit bij jullie ook zo?

Als het klopt dat je de handleiding hebt gevolgt, moet het geen probleem opleveren. Ik heb ook wel eens het gevoel gehad dat het strak was, maar het leverde geen probleem op. Ik heb ze zelf ook wel eens losser gezet. Gewoon om te kijken naar de rij-eigeschappen.

Je kan ze ook 1 tikje losser zetten en onbelast even draaien. Gewoon om even te checken.

Alwin.

en veranderde de rijeigenschappen toen je hem losser had gezet?

ik vind wel dat tamiya slordiger wordt met de onderdelen. langs een heleboel onderdelen zitten dunne randjes van de mal. het zal de werking van de auto niet benadelen maar ik vind het slordig. heb ik nog niet eerder bij tamiya gezien. (ja bij de tt01 maar ik dacht dat dat kwam omdat een goedkoop model is)

Hallo,

Leek me leuk om mijn TA05 te laten zien, het is wat anders dan de blauwe die jullie hebben rijden maar er komen enkele hop-ups aan :) :

Ik heb 18 december een wedstrijd [snertrace :lol: ] en ben van daar mee in de 19T stock klasse te gaan rijden. Ik heb alleen nog maar een anker nodig, omdat ik het motorhuis [een corally 12x3 mod.] heb. Zelf dacht ik aan de 19T spec black motor, maar ik hoorde van Robert K. dat hij er al enkele door heeft gebrand :?: :o Cellen die daar in zitten zijn gloednieuw en moeten nog gesoldeerd worden :wink:

Maurits :)

19 stock = 24gr vertiming en een mod. huis kan meer dus meestal hangt v\d club af niet toegestaan

De V2 element van orion gaat lang mee miscien een optie

En het opbranden van die motoren komt meestal tijdens wedstrijden door te grote pinion met vete accu's, gang is alles

Ben de TA05 ook aan het bouwen, maar de titanium schroefjes zijn al besteld. Man wat heb ik een loei hekel aan die kruiskopschroefjes.... jek.

Ik wil graag de suspension blocks vervangen door de mooie blauwe alu... Echter weet ik niet welke ik daarvoor moet hebben. Kan iemand mij vertellen welke overeenkomen met de standaard plasticen? Is het 1a, 1b, 1c enz... THANX!!

Volgens mij ontkom je niet aan de Bridge A versie (x2) om de snaar eronderdoor te laten lopen.
53685.jpg

De standaard blokjes zijn volgens mij allen even breed, dus moet je de 'gewone' A-blokjes buiten gebruiken.

Vergeet alleen de suspension balls niet (50994). Anders gaat het niet werken.

Alwin

F1mechanic zei:
Volgens mij ontkom je niet aan de Bridge A versie (x2) om de snaar eronderdoor te laten lopen.
53685.jpg

De standaard blokjes zijn volgens mij allen even breed, dus moet je de 'gewone' A-blokjes buiten gebruiken.

Vergeet alleen de suspension balls niet (50994). Anders gaat het niet werken.

Alwin

Bedankt! Ik zie dat jij ook de foto bij Stellamodels weghaalt. Helaas hebben ze die balls daar niet.. :( Of kijk ik er nou overheen??

EDIT: En ook de A-blokjes vind ik niet.. :(

Voor de standaard moet je maar eens dit op Google intikken:

Tamiya suspension mount

Datzelfde kan je ook op Ebay.com doen en daar vind je ze dan ook.

Succes.

Alwin.

hete lucht fohn, kunststof iets "op ruimen" lijkt mij de beste optie, behoud de stevigheid het meest.

Back