Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
sjorsi zei:
Jha, met een goede 12turns zal je wel veel harder gaan. Zo hard zelfs dat somige mensen niet eens vol gas kunnen rijden op het rechte stuk.

Lijkt mij dus vrij nutteloos, en bovendien ziet het er nogal Cheap uit als je de snelste bent op het rechte stuk, maar vervolgens bij de eeste bocht eruit vliegt omdat die 12 turns toch wel wat agressief rijd en gewoon veeeeeeelste hard voor binnen.

Met een goede 19T zal je ook sneller zijn als met een goede 23T. Ik heb het nog nooit geprobeerd op een indoor baan om 12T te rijden maar het is goed te doen volgens mij als je al wat langer stuurd. Wat is te hard als het te hard gaat ligt het meer aan de persoon die de auto stuurt denk ik die het te hard vind gaan en zijn auto niet op orde heeft.

Je moet is naar de wedstrijd zoeken van Las Vegas waar Jiles TQ haalde waar ze volgens mij met motoren reden met nog lagere turns. Die baan was ook niet erg groot maar ging toch echt super goed en hard. Zolang je de auto maar goed heb en je kan goed sturen kan je mooi rond komen. Niks is onmogelijk en de auto's kunnen het ook maar ja of de persoon het kan!?!?

Ook op de indoor baan van Groningen werd laatst ook met Brushless gereden dat ziekelijk hard ging. Ik weet niet welke motor er precies in zat maar deze persoon kon erg goed sturen en had ze auto prima in orde om erg snelle rondes te rijden. Niks is onmogelijk ;)

Maurits zei:
Nee die ben ik niet om zeep aan het helpen.
Hij staat automatisch op trickle als je de lader aanzet, daarna kun je op de startknop drukken om over te gaan op Fast, maar aangezien hij niet wil starten gaat hij ook niet aan op trickel :idea:

Ik heb dezelfde lader en deze gaat ook niet altijd over op fast maar wel altijd als je het knopje de eerste of tweede keer wat langer vasthoudt.

Pasqual zei:
Met een goede 19T zal je ook sneller zijn als met een goede 23T. Ik heb het nog nooit geprobeerd op een indoor baan om 12T te rijden maar het is goed te doen volgens mij als je al wat langer stuurd. Wat is te hard als het te hard gaat ligt het meer aan de persoon die de auto stuurt denk ik die het te hard vind gaan en zijn auto niet op orde heeft.

Niks is onmogelijk ;)

Ben ik het helemaal mee eens, en heb er ook niets meer aan toe te voegen 8)
Kennis is niet te koop tenslotten :!:

Bart J zei:
Maurits zei:
Nee die ben ik niet om zeep aan het helpen.
Hij staat automatisch op trickle als je de lader aanzet, daarna kun je op de startknop drukken om over te gaan op Fast, maar aangezien hij niet wil starten gaat hij ook niet aan op trickel :idea:

Ik heb dezelfde lader en deze gaat ook niet altijd over op fast maar wel altijd als je het knopje de eerste of tweede keer wat langer vasthoudt.

Ja, hier heb ik ook last van. Het probleem is inmiddels opgelost :wink:

Moet je Erik even een PB sturen, die heeft er 1 gekocht. Anders even op de Amerikaanse tamiya site kijken, daar wil nog wel eens wat extra info op staan ;)

Morguh, dat scheelt dan toch nog wel 9 gram op een auto van 1590 gram!!! :worship:

Denk dat de verstevegingen die in het chassis gebracht zijn meer uithalen dan die 9 gram...

dat scheelt idd. niet veel.
weet iemand trouwens waar je in nederland een carbon chassis ( ik bedoel niet die van tamiya) voor de ta 05 kan krijgen? bij de rc-discounter zijn ze uitverkocht en dat kan wel een paar maanden duren voor ze ze weer hebben.

Sander

ik heb dat chassis op ebay gekocht voor 69 dollar incl verzendkosten (was een aanbieding). kwam nog wel 13 euro bij van de douane, maar was er wel binnen 5 dagen.

stap-05.jpg

Inmiddels hebben we aardig wat ervating met de standaard en de 3Racing gehopte TA-05 ( zie hierboven )

De carbon 3 racing versie gaat duidelijk veel beter op MACH ( asfalt hig speed )
en de standaard badkuip gaat beter op AMCC tapint circuit.

Gisten lekker gereden op Mach,
na een flinke klapper ging het alu bruggetje van de stuurinrichting krom.
Vandaag uit elkaar gehaald , lagertje stuk en het alu flink verbogen.
Dit onderdeel is ook echt te zwak, de gaten voor de lagers laten nog 1/2 milimeter over en dat is echt niet genoeg als je een tik op een van de voorwielen krijgt.

Jammer want alle andere onderdelen zijn echt goed gedimensioneerd.
Nu dus maar het origineel ( zwart plastic ) er op gezet.

Verder nog op enkele plaatsen het bovendek uitgeveild zodat je het spurr kunt wisselen zonder het bovendek los te maken.

"Gisten lekker gereden op Mach,
na een flinke klapper ging het alu bruggetje van de stuurinrichting krom. "

ik heb meestal een ander idee bij lekker rijden 8O

Oscar,

als ik het dus goed begrijp raad jij niet het 3racing chassis aan als je alleen bij amcc gaat rijden. is dan het carbon tamiya badkuip chassis beter geschikt
omdat het iets stijver is? ik ben namelijk van plan om alleen bij amcc te gaan rijden met mijn ta05(als mijn aanmelding is binnengekomen?).

gr. Sander

Puur theoreties gezien zou je op AMCC een stijf chassis willen, aangezien in het een indoor baan is. Alhoewel de grip niet super hoog is, is dat wel de beste oplossing. Buiten wil je meer flex in je chassis hebben, en dan zou je liever het originele badkuip chassis willen, deze flexd meer dan het 3 Racing chassis. Daar in tegen verteld oscar dat het andersom beter ging...

Groet Robert

lance03 zei:
Oscar,

als ik het dus goed begrijp raad jij niet het 3racing chassis aan als je alleen bij amcc gaat rijden. is dan het carbon tamiya badkuip chassis beter geschikt
omdat het iets stijver is? ik ben namelijk van plan om alleen bij amcc te gaan rijden met mijn ta05(als mijn aanmelding is binnengekomen?).

gr. Sander

Ik heb nu pas een keer binnen gereden met de TA-05,
daar kan ik nog geen conclusies uit trekken.
Ik heb zeker nog twee a 3 keer rijden nodig om de ideale setup te vinden.
Ook ben ik nog niet uit de bandenkeuze.

Wel kan ik zeggen dat de auto met #racing carbon chassis veel directer reageert op setup veranderingen.

ik heb vandaag de TA05 uit elkaar gehaald en ben hem eens gaan wegen.
8O verassing, het chassis weegt 240 gram. als je dus het tamiya carbon chassis neemt wat ook nog eens 9 gram lichter is en stijver kom je uit op een gewicht van 231 gram. dat is ongeveer 100 gram minder dan het 3 racing chassis wat ongeveer 338 gram weegt. als je er dan nog een upperdeck van ongeveer 15 gram opzet heb je dus een zeer stijf chassis dat nog bijna 100 gram lichter is ook :P
geeft een mens toch weer te denken :!: , al blijft al dat carbon en blauw alu toch wel mooi.

Sander

Hij heeft ongeveer de helf minder flex dus niet veel, maar verschillende baanen en verschillende setups vraagt om verschil in flex er is dus geen magisch chasis :) voor alles.

)ERIK( zei:
Hij heeft ongeveer de helf minder flex dus niet veel, maar verschillende baanen en verschillende setups vraagt om verschil in flex er is dus geen magisch chasis :) voor alles.

Als je chassis al veel flex heeft,
dan heb je een keuze meer.
Bij een stijf chassis kun je met de setup de auto softer maken.

Is niet helemaal waar darom verkopen al die merken dikke en dunne bodemplaten en upperdecks of als de T2 met bevestigings punten.
En met een auto die veel flex heeft kun je ook hardere veren rijden :)

Back