Tamiya TA05

  • Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
)ERIK( zei:
Is niet helemaal waar darom verkopen al die merken dikke en dunne bodemplaten en upperdecks of als de T2 met bevestigings punten.
En met een auto die veel flex heeft kun je ook hardere veren rijden :)

Ik durf te wedden dat zelfs de dunste bodemplaat stijver is dan de TA05 opblaasbadkuipjes.
 
LOL, maak ik wel een 0.5 mm bodemplaat voor je hoor :mrgreen:

Let wel op dat de Badkuipjes een opstaande rand hebben, waardoor het geheel stijver wordt, het is niet grofweg een plaat plastic met een plaat Carbon vergelijken, Dat zou appels met peren vergelijken zijn. Doe je ook niet :wink:

Groet Robert
 
ik heb voor mijn ta05 de carbon shock towers besteld maar nu las ik ergens dat de bevestiging voor de bodysteunen op de achterste towers verder uit elkaar liggen dan op de plastic towers. klopt dat?
moet ik zeker nog twee extra gaten in mijn body maken ook.

verder ook nog de trf dempers besteld en wat extra pignons (stalen) , extra spurs en stibilisators.
 
Dat klopt. De shocktower heeft een gaatje extra voor je demperbevestiging. Dus komt je kapsteun ook 1 gaatje meer naar buiten.
Je zult dus even 2 extra gaatjes moeten maken.
 
bauw doorzichtige onderdelen voor de ta05 gezien. ziet er mooi uit. het is er ook voor de evo V

gezien op tamiyablog.com

ta05_limited_parts-783614.jpg
 
Who dat ziet er echt cheap uit! :lol: Zou ik niet op mijn auto willen hebben. Heb liever alu of gewoon dat zwarte plastic. Dit doet me echt denken een een 'gepimpte' nikko auto met spinnerwielen, die tegenwoordig te koop zijn :roll:
 
ik vind het mooi, en veel mooier dan het tamiya blauwe alu.

tamiya nummers:

49390 bulkhead clear blue 17 dollar
49391 up brace f/r clear blue 9 dollar
 
Mijn TA-05 gaat erg goed,
heb de balans gevonden
sta nu als snelste in de 19 turns klasse. ( AMCC )
Mijn zoon ( 12jr. ) ( ook TA-05 met 3racing chassis ) staat nu 5e overall daar zitten nog twee 12 turns rijders boven.

Kortom heeeeel erg tevreden over de auto.

Moeten nog een paar klene setup variaties testen.
Ook heb ik nog geen aandacht besteed aan de kap,
ik hoorde dat er zelfs speciale versies voor carpet zijn.
Als F1 freak vind ik tourwagen kappen niet mooi,
maar een F1 kap past er echt niet op.

Iemand goede ervaringen met een carpet versie van een kap ?
 
coopje toch... je weet dat het dan roze zou moeten zijn.

trouwens.... die ava van jou hè...uuuh.... dies omgevallen!

back ontopic pleaze!
 
Ik ben bezig een paar super diffs te bouwen voor onze TA05 auto's.

Ik heb nu de Wide pitch pulleys
Ceramic diff balls
maar nu moet ik nog kiezen welke delen naar de dogbones.

De originelen zijn de eerste 500 kilometer nog niet gesneuveld,
maar zijn wel wat zwak uitevoerd.

Heb ik nog keus uit :

header_53919.jpg


of

53849.jpg


Volgens mij zijn de onderste lichter in gewicht,
maar de bovenste is een mooiere constructie met die C plastics.

Iemand ervaring met een van deze ,
of adviezen ?

De andere onderdelen zoals het veertje het m2 boutje en het druklager heb ik geen betere alternatieven voor kunnen vinden.
 
Volgens mij zijn de onderste lichter in gewicht,
maar de bovenste is een mooiere constructie met die C plastics.

Iemand ervaring met een van deze ,
of adviezen ?

De andere onderdelen zoals het veertje het m2 boutje en het druklager heb ik geen betere alternatieven voor kunnen vinden.

Hoi Oscar, ik rijd met beide (alu achter en lightweight voor). Ik heb zelf het gevoel (nergens op gebaseerd verder) dat de alu steviger is (ook omdat ik van corally deze manier met de c-plastics gewend was). Maar met de brushless power geen enkel probleem met beide. De diffs werken prima (wel andere kogeltjes gebruikt dan de standaard).
Waarom zou je voor de veer met het druklager een alternatief willen?

Groeten
 
Hee Niels bent helemaal in de TA05 gedoken merk ik.

En je presteerd er ook goed mee !

Mijn doel is het best mogelijke diff te bouwen.

Ik wil ook nog testen op tapijt met een spool ,
eerst eens een diff zonder ballen maken om het te testen.

En jij hebt dus ook de voorkeur voor die C-plastic constructie.
 
Ja mijn TA-05 gaat erg goed. Wel de nodige hopups gebruikt hoor. Mijn voorkeur gaat idd uit naar de alu versie. Gebruik ook de wide pitch pulleys trouwens.
Een spool zou ik voor de ruimere banen gebruiken en kan ook op de Mach gebruikt worden.

Ik wil 12 november op jullie vrij rijden dag eens komen crossen in Noord-Scharwoude. Kan ik daar uit de voeten met brushless of is dat teveel van het goede?
 
Uitgaand van het goede concept van de Shaft Blades (bovenste) zou ik daar voor gaan, hier slijten enkel de shaft blades en om deze te vervangen kost je 4 euro. Een aandrijf as of diffoutput kost vele malen meer. Kortom bovenste!

Groet Robert
 
Niels de Zwijger zei:
Ik wil 12 november op jullie vrij rijden dag eens komen crossen in Noord-Scharwoude. Kan ik daar uit de voeten met brushless of is dat teveel van het goede?

Goed idee,

Hmm, je kunt niet alle power kwijt maar het moet wel kunnen.
ik heb zelf mijn snelste tijd met een 17 turns gereden,
meer power heb je niet nodig.

PS: bandjes 24 SH gaan erg goed op ons tapijt.
 
Back
Top