Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Hallo,
Ik heb onlangs een tamiya TA05R aangeschaft. Nu heb ik voor het achterdiff een setje ceramische kogels bij walawala store besteld, maar ik las dat als je deze kogels gebruikt je Diff-Platen harder slijten? Nu is mijn vraag weet iemand het (tamiya)bestelnummer voor deze Diff-plaatjes, of heeft iemand een linkje van waar je ze kan kopen?

alvast bedankt, Victor

Hallo,
Ik heb onlangs een tamiya TA05R aangeschaft. Nu heb ik voor het achterdiff een setje ceramische kogels bij walawala store besteld, maar ik las dat als je deze kogels gebruikt je Diff-Platen harder slijten? Nu is mijn vraag weet iemand het (tamiya)bestelnummer voor deze Diff-plaatjes, of heeft iemand een linkje van waar je ze kan kopen?

alvast bedankt, Victor

Ze slijten niet harder.

Je kunt je diff platen ook nog opschuren met watervast schuurpapier
op een vlakke ( glasplaat ) ondergrond ( korrel 600 )

Cramic grease in je thrust bearing
en extra borgmiddel in de locknut.

Er zijn tegewoordig ook diff covers,
erg handig als je ook buiten rijd.

Als je deze auto rijd met een brusshless motor, heb je dan geen kans dat de snaaren slippen?? Of kan je ze strak spannen ?

Net zoveel kans als met een brushed motor... Hangt er ook een beetje vanaf hoeveel turns je gaat rijden maar dan nog... De snaren zullen altijd slijten, ook al rij je met een 27turns. Ze slijten altijd alleen met een snellere motor iets eerder dan met een mildere motor... Dat maakt niet uit of je nu een TA-05R of de duurste TRF hebt, het slijt.

Je kan dus elk brushless setje monteren wat je wilt alleen moet je dan dus wel rekening houden met een hoger slijtage patroon...

De snaren moet je nooit té strak spannen... Een beetje gevoel komt er bij kijken en ook de praktijkervaring van hoe de auto rijd. Gaandeweg leer je hoe strak de snaren moeten staan en ook van mede rijders met dezefde auto...

Over de diffs... Het is raadzaam om altijd de diff ringen op te schuren met fijn waterproof schuurpapier als je ze rebuild. Dit geeft de ringen wat meer grip op de kogels en zeker bij ceramische kogels, deze zijn namelijk zo hard dat ze anders gaan slippen en dan werkt je diff niet optmaal...

Joost K.

Joost K.

Ik heb sinds kort ook een ta05, deze heeft ook een carbon bodemplaat van 3racing.

Ik heb ooit een HB cyclone gehad en deze had klittenband om de accu mee vast te leggen, maar dit werkte niet 100% de accu vloog er nog regelmatig uit. Toen heb ik accutape gekocht. De accu blijft met accutape goed zitten, alleen vind ik dit geen fijne manier.

Bestaat er voor de ta05 met carbon bodemplaat niets anders om de accu vast te leggen ?

Op zich werkt het klitteband systeem van 3racing erg goed,
maar niet als je stickpacks hebt.

Ik heb het twee jaar intensief gebruikt en geen problemen.

Je kunt het er natuurlijk gewoon af schroeven en twee sleufjes maken ,
daar kan dan je tape weer doorheen.

Kan ook twee paaltjes met een plaat boven de accu doen,
dat heeft weer als nadeel dat als het stuk gaat je bodemplaar ook stuk gaat.

succes!

De snaren zullen altijd slijten, ook al rij je met een 27turns. Ze slijten altijd alleen met een snellere motor iets eerder dan met een mildere motor... Dat maakt niet uit of je nu een TA-05R of de duurste TRF hebt, het slijt.

Maar hoef vaak zal ik de snaen moeten vervangn? Na hoeveel keer rijden?

20 keer rijden??

ik ga een 5.5 T Lrp inleggen.

Verschillend en geheel afhankelijk waar je gaat rijden.

Soms zal je na 1 run al kunnen vervangen. De andere keer gaat ie behoorlijk lang mee. Je ziet vanzelf wel wanneer je hem moet vervangen.

Verschillend en geheel afhankelijk waar je gaat rijden.

Ik ga op een parkeerplaats rijden.

Maar ik heb nog een vraagje:
Hoe hoog is de TA-05 van de grond als hij helemaal standaard is.
Volgens mij ligt hij dicht op de grond.

Ik ben binnen kort jarig, en dan krijg ik geld van me ouders

Ik zit te twijfelen tussen een TA-05 en een TB-02.
Maar waar kan ik zo een TB-02 vinden?
Ik zie ze bij Quartel voor 225. Dat vindt ik wel een beetje veel voor een TB-02.
In het begin van dit jaar had Pkracing ze in de aanbieding voor volgens mij 110 euro!!
Ik weet nu wel dat niemand ze meer verkoopt voor 110 euro.

Voor een TB-02 ben ik best bereid om er 160 euro zo voor te geven. Ik kan de TB-02’s ook niet 2de hands vinden.

Gr, Rowan

Welke Auto raden jullie mij aan? Een TB-02 of een TA-05?

Ik heb ook al het Algemeen Tamiya TB-02 topic doorgelezen.
Ik zag dat er best wel veel problemen waren met de tandwielen.

Ik zou voor de TA05 gaan, o.a. omdat ik het fijner vind rijden en het snaar aangedreven is.. persoonlijke mening

Ziet er goed uit !!

Maar waar kan ik hem kopen?

1_68.jpg

Laatst bewerkt:
Ik geloof dat hij nog niet uit is... Maar idd die is goed om mee te starten!;) Nog even geduld.. Zal niet lang meer duren..

EDIT: Zie net dat die wel uit is, bij rcmart.com hebben ze hem..

Laatst bewerkt door een moderator:
Back