Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
nog even een vraag,

waar is de ta05 nou online te koop , wie leverd hem het goedkoopste.

vind het een waanzinnige auto voor erbij naast mijn FG F1.

ik hoor het wel.

Hij is online in ieder geval te koop bij roal en VG modelbouw, misschien kun je zelf even kijken waar die het goedkoopst is? In principe moet iedere Tamiya-dealer m kunnen leveren lijkt me.

Yes, nog meer opties en uitvoeringen! :D :D

SANY0167.JPG

SANY0166.JPG

SANY0163.JPG

SANY0148.JPG

SANY0162.JPG

SANY0165.JPG

Lichtgewicht chassis met meer 'gaten' en carbon als materiaal. :D

Alwin.

Ik heb mijn ta05 bij vg modelbouw in de aanbieding gekocht. Ik wilde hem al een tijdje en heb er nu 2 maal mee gereden. De body is erg mooi al vind ik dat oudere tamiya body's meer detail hebben maar dit is mee een echte race body. Ik heb er nu een opel kap opgedaan omdat ik die nog had liggen. Na het bouwen leip alles heel soepel. Op de doos staat dan wel onroad use only maar ik rij ermee op asfalt en daar ligt toch wat zand/steentjes, nu is mijn hel spur gear beschadigd en mijn tandwiel en ik wil er geen wedstrijden mee rijden ik wil er gewoon een beetje mee rijden op asfalt wat mijn tl-01tje altijd zo goed deed. Weet iemand een manier om de auto wat te kunnen beveiligen tegen zand? het gaat alleen om het zand dat tussen de motortanwielen komt. Ik ben het een beetje zat nu met hoe het rijd want om de 5 minuten zit ie helemal vast en moet ik weer naar huis :mad:

Ik heb mijn TA05 een paar keer op het asfalt gereden om een aantal dingen aan de auto te controleren. Er lag wel wat zand maar niet veel. Dat wat in de badkuip komt kwam erin omdat door de wielen tegen de kap geslingerd werd en vervolgens in de kuip bleef liggen.

De tandwielen liggen er heel erg open bij vergeleken met een TT-01. Dat heeft als nadeel dat er makkelijk zand in kan komen. Maar, omdat het zo open is, kan het ook weer makkelijk weg. Bij bijna alle snaaraandrijvingen zijn spur en pinion tandwiel zo open.

De enige oplossing die ik kan verzinnen is een afscherming voor de tandwielen te maken óf er toch maar niet mee over grof asvalt rijden. Je moet wel heel veel zand tussen de tandwielen krijgen om ze helemaal vast te draaien.

Ik rij er alleen mee op relatief schoon asvalt of op het circuit.

Alwin.

Er komt maar 1 korreltje tussen en die zorgt ervoor dat het zaakje vast loopt :mad: Helpt het als ik het gat onder het spur gear dicht?

ferrari F 2005, ik heb nog nooit met mijn f201 gereden geen enkele meter, ik was het wel van plan maar hij is zo mooi geworden. Ik wil er eigenlijk wel mee rijden maar het idee dat de kap dan helemaal beschadigd en vooral die mooie spoilers. Ik hoor alleen altijd 2 dingen over het chassis 1. koop dat mooie carbon chassis van 3r racing en 2. als je er een snelle motor inzet wordt het allemaal nogal warm en kan het chassis zelfs smelten. Verder denk ik er nu aan om mijn f201 te pakken rijklaar te maken en er maar mee te gaan rijden omdat mijn ta05 tegenvalt en miss maar verkocht moet worden. ferrari F 2005, ben je een echte ferrari fan? Misschien is de niuewste rereleasevan tamiya de ferrrari f40 wel wat oor je met de snelheid van een echte (direkt aangedreven)formule auto! Wel leuk dat de williams standaard de snelle overbrenging heeft, alleen had tamiya der van mij best wel zo'n regelaartje bij mogen doen.

Het is idd een mooie auto.
Alleen mis ik 1 ding en dat is een snaarspanner.
Of kun je die op een andere manier spannen.

diff.JPG

Dit gaat op dezelfde manier als bij de TRF415. Verdraaiien van de diff-houder.

Alwin.

ik moet even zeggen F1mechanic wat een gave bak heb je er van gemaakt zeg.
Ik vond het standaart een beetje tamiya plastic er uit zien maar nu is het echt prachtig.

Ik ga mischien ook wel een TA-05 maar twijfel nog tussen de mission en deze.
Nou heb ik een vraag om een beetje te beslissen of het haalbaar en betaalbaar voor mij is om hem zo te tunen:wat kost dat nou?

En rijd hij standaart beter als de mission?
Ik ga hem vooral gebruiken op gymzaal vloer dus dat hij goed grip heeft en stuurt is erg van belang,meer zelfs dan de eventuele paar km/h topsnelheid die ik zou verliezen.

Morgen zal ik een aantal nieuwe foto's plaatsen waarbij ik een aantal nieuwe onderdelen gemonteerd heb.

Ik wil en kan geen vergelijk maken met andere auto's. Daarvoor heb ik niet genoeg ervaring. Zelf vind ik de auto makkelijk om mee te leren afstellen en rijden op het circuit. Je kan goed beredeneren waarom de auto rijd zoals hij doet en vervolgens aanpassen. De effecten zijn goed te merken. Prettig.

Wat betreft de kosten. Dat hangt helemaal af van wat je er allemaal op wilt zetten. De meeste opties en onderdelen zijn in Nederland verkrijgbaar, maar dat vind ik vrij duur. Om het betaalbaar te houden zou ik goed kijken wat het meeste effect heeft en daarnaast pas het bling-bling effect.

Morgen zal ik eens een kosten plaatje maken, met een aantal van de opties.

Alwin.

van dat andere forum af

Ok while were at it,Lets talk about how long Tamiya keeps their TC's in production and how hard parts are to find once production stops.Not meant as a bash just something to think about.I do own and race Tamiya's but here in the states when production stops so does the availability of parts.I have owned Associated cars and in my LHS's they do stock 99% of the Associated parts because next year Associated will still be making the car,I had bought a 415(very nice car.. )I have one of the original ones.The car is not that old..but in Tamiya years it's very old.. It's 3 models old now and soon it will be replaced.. with a different model.

ik vind dit beetje een erg kromme opmerking,, veel onderdelen zijn nog gewoon jaren lang leverbaar,, ik heb een auto staan van tamiya 25 jaar oud,, en ik zou nog steeds aan onderdelen kunnen komen weliswaar wat lastiger, die gast van dat forum beweert dat het zodra de productie stopt gelijk over is,, dan ben je of A anti tamiya of B je hebt hekel aan zoeken,,

just my 2 cents,,

en aangenaam naamgenoot :lol: (alwin)

ik rij zelf met een ta-04 en moet zeggen ben er tevreden over,, zonder al teveel aan te passen,,

veel suc6 met je ta-05

Hi Alwin :D

Ben ik het helemaal mee eens. Met een beetje zoeken kom je soms dingen tegen..... Velen waren nog niet geboren toen dat spul geproduceerd werd. Trouwens recycled Tamiya veel onderdelen. Op de TA05 zit veel spul of past veel spul van de TA04, TRF415, TB-02 en andere TB evo versies. Hoe bedoel je slim bedacht.

Ach ja, met een beetje geduld vind je veel en vaak voor weinig :wink: .

Alwin.

Ik ben wel erg geinteresseerd in die TA05 maar ook wel in de schumacher mission,standaart vind ik de mission vele malen mooier maar die van F1mechanic is toch echt wel Tha bomb.

Ik denk toch een beetje naar de kant van de TA-05 te gaan omdat die veel nieuwer is en ik een beperkt budget heb en daar alles al bij zit op electro na(motor zit er wel bij he?)
En zou je me een goede site kunnen geven waar je al die tuning haalt?

Back