Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Die standaard diff's schijnen echt van pisbakkemateriaal te zijn ;) Er zijn behoorlijk wat leveringsproblemen bij REZ. Zo wacht ik bijvoorbeeld al 5 weken op een setje universals. Zo zijn er meer onderdelen niet verkrijgbaar ( diff's) Vandaar denk ik de vraag van sjors, of er mensen zijn die weten of de onderdelen alweer leverbaar zijn.. :)

jha sorry, heb de vraag verkeerd geforumuleerd.

ff overnieuw:

Heeft er iemand enig idee waneer de Importeur van Tamiya nederland weer Ta05 hop-ups gaat importeren naar NL????

net is mn spur gesloopt :cry:

CIMG3031.jpg

is denk k iets tussen gekomen :evil:

Dat heb ik wel erg veel gezien,

dat spurr slopen lijkt de zwakste schakel van de TA-05.

Volgens mij gaat het zo :

De magneten van de motor trekken iets van de weg,
een bodyclip of iets anders van metaal.
Dat zit dan heeeeeeel dicht bij het open gat van het spurr.

De rest laat zich raden.

Zijn er al mensen die het gat succesvol gedicht hebben?

je kan hem nog wel ff opfrissen met een 3hoek veiltje. Maakt ie wel dat beroerde geluid maar kan je iig de rest van de dag nog rijden..

Als je aan de onderkant een stukie tape plakt? miss dat het een beetje helpt.
Of je kap zo laag op de grond zette dat er geen steentje meer onder kan kome 8)

mzzl,

Ik heb mijn batterijen van een saddle pack verbonden met elkaar met zilveren lipjes. Alleen dit is niet zo stevig omdat deze uit elkaar rekken, kan ik deze dan ook aan elkaar lijmen?

Je onderkant van je plaat dicht plakken met tape is heel onverstandig, dan wordt er vuil in je auto geworden en blijft dan plakken op je tape. Kiezeltjes kunnen er niet meer uit vallen en zullen dus des te sneller in draaiende delen komen. Zeer onverstandig.

Je kunt je cellen aan elkaar lijmen, probleem is wel als je crashed zal de "shrink" van je cel af getrokken worden. en er bestaat een kans op accu tweak, waardoor je auto kan afwijken naar 1 kant.
Zelf heb ik gouden of koperen klips en deze zijn hartstikke sterk (Team Orion). Ik heb 1 pakket gelijmd en soms wil die nog wel eens tweaken, het mag handzamer zijn, maar ik lijm ze zelf niet. Gewoon je pakketten met rust en beleid behandelen.

Groet Robert

sjorsi zei:
je kan hem nog wel even opfrissen met een 3hoek veiltje. Maakt ie wel dat beroerde geluid maar kan je iig de rest van de dag nog rijden..

Als je aan de onderkant een stukie tape plakt? miss dat het een beetje helpt.
Of je kap zo laag op de grond zette dat er geen steentje meer onder kan kome 8)

mzzl,

Je motortandwiel iets ruimer zetten helpt ook bij lichte beschadigingen. Maakt wel wat herrie maar kan nog wel een paar keer mee.

M.L. zei:
het standaard spur steekt onder de bodemplaat uit

Nee, zit gelijk aan de bodemplaat maar steekt er niet onderuit. Afplakken is niet handig maar dat is al eerder geschreven. Kapotte spurs is een kwestie van pech denk ik. Toen ik mijn TA-05 net had heb ik 2 spurs achter elkaar gesloopt, nu rij ik al maanden met dezelfde.

Heeft er iemand hier toevallig ervaring met HOPF accu's?(3800 Interlect & 3700GP's)
Op de club waar ik rij hebben ze er goede ervaringen mee, ik zou graag nog wat meer meningen willen horen..

thnx,

@bvandijk: heb je eigenlijk al gereden met de volledig carbon versie van de TA05. Ik was eigenlijk wel benieuwd hoe de prestaties waren/ zijn.

Al mee gereden op tapijt. En de prestatie liegen er niet om. Is net zo volwaardig als andere bekende westrijd auto.

En niemand ziet het dat ik met een TA05 rijd.

Back