Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Heb ff een vraagie tussendoor,

ik ga meedoen aan de rc-motorsport challange in de 23T klasse, nu wil ik wel een kans maken om in de top 10 te eindigen.
Nu kwam ik vandaag erachter dat ik nog maar 2 echt goede pakketen heb, dus tijd voor een nieuw setje accu's.

Ik heb opzoek naar 3300 of 3700 gp's. Waar kan ik die voor een redelijke prijs krijgen? Vind 90 euro voor 6 cellen nogal veel namelijk..

En heb er een van jullie al ervaringen met de Intellect 4200 mAH accu's?

Thnx,

4200 MAH VOOR 5 MIN. MET EEN 23 t ??? is dat niet een beetje veel van het goede ... oftewel zonde van je geld ??? ik bedoel niet dat die accu`s slecht zijn ofzow maar voor die race heb je dat echt niet nodig !!!

zelf heb ik er geen ervaring mee maar ik heb wel gehoord dat de intellect cellen langer dezelfde spanning houden dan de gp 3700.

4200 mogen dan een grotere capaciteit hebben, ze hebben nog meer, een hogere spanning. En dat betekend weer meer snelheid en meer punch. Dus in dat opzicht zou ik ze zeker kopen.
Alleen is het geld je het waard. Zoek even wat winkels af, verschillende bekende hebben aanbiedingen van accu's.

Groet Robert

Het gaat erom dat die accu's een hoog voltage hebben en lage interne weestand.
Daar moet een 23T juist z'n snelheid uit halen, teminste dat lees/hoor ik vaak.

daarnaast is het zo dat de 23T klasse 8min. rijden en voor trainingen is het altijd leuk wat langer achter elkaar te kunnen rijden...

ik bewaar mijn betere accus voor de wedstrijden en mijn mindre accus training ik mee.

Ik heb zelf 2400 sanyo's en 3300 GP's

Toch zit er in de Sanyo's meer punch.

Maar de heats van RC-motorsport zijn 8 minuten,
dat zal niet mee vallen !

Oscar, is het niet zo dat je 2400 accu's niet zo zeer "meer punch geven" maar het gewicht's verschil dat je misschien merkt?
2400's zijn de laatste NICD accu's en deze verschillen in gewicht t.a.v. NIMH accu's een hele hoop!.

Als je 5 minuten kan rijden, zul jij het niet merken of het nu 7 of 8 minuten is, er zit nauwelijks geen verschil in. "plots" hoor je dat het over is :wink:

Zo als Sjorsie zegt, alle 23T motoren zijn het zelfde, en er zullen geen grote verschillen in snelheid zitten. Dus moet je deze ergens anders gaan halen. Bij je accu. en als je dan ook nog eens 8 minuten moet rijden is een 3700 pakket misschien wel minimaal. Zeker als jij je laat opjachen in een wedstrijd en dus gaat "poken".

Groet Robert

Ik ga waarschijnlijk mijn setje CS27 banden verkopen. Twee keer gebruikt, omdat ik van plan was er op PKracing er mee te gaan rijden maar daar kom ik niet meer aan toe en ga tegenwoordig naar MRC. En hier mag niet gesmeerd worden :(

Richtprijs :arrow: 30E 8)

Mvg,

Maurits

Thnx voor het antwoord Maurits, dus die 4200 accu's geven een nog hogere push. En hoe zit het dan met de levensduur van dat merk?

Ik heb een Pro2000 robitronic lader en ontlaad mijn batterijen met een ontlaadtreedje na 1 dag rijden.

@ oscar: Mijn voorkeur gaat nog altijd naar de Gp's, en heb echt onwijs slechte ervaringen met de 3600HV sanyo accu's. wat een K*T dingen!!
na 3 maanden zit er gewoon geen push meer in, hij rijd alsof het een nikkon autotje is :(

[
@ oscar: Mijn voorkeur gaat nog altijd naar de Gp's, en heb echt onwijs slechte ervaringen met de 3600HV sanyo accu's. wat een K*T dingen!!
na 3 maanden zit er gewoon geen push meer in, hij rijd alsof het een nikkon autotje is :([/quote]
zijn die 3600 accus van sanyo zo slecht dan?
vroeger waren ze ook heel slecht maar dat is nu dacht ik anders

Ik heb net een spintec ontlader besteld, miss dat die de accu's weer naar competitie niveau kan brengen.
Hopelijk werkt het want anders ken ik 4 accu's weg gooien :(

@ maurits, sorry ik bedoel robert :)

mzzl,

tintel zei:
[
na 3 maanden zit er gewoon geen push meer in, hij rijd alsof het een nikkon autotje is :(
vroeger waren ze ook heel slecht maar dat is nu dacht ik anders[/quote]

Nee de sanyo zijn niet zo slecht, alleen de gp's zijn veel en veel beter :wink:

Victor zei:
tintel zei:
[
vroeger waren ze ook heel slecht maar dat is nu dacht ik anders

Nee de sanyo zijn niet zo slecht, alleen de gp's zijn veel en veel beter :wink:[/quote]

Ik wil me er eigenlijk niet mee bemoeien maar hier zijn al legio andere topics over te vinden. Dit gaat over de ta-05. :wink:

Nog ff vraagje, heb vandaag een 23T RR stock motor gekocht van tamiya en wil er kogellagers in hebben.
Nu krijg ik de glijlager van het motorhuis er niet uit, teminste niet makkelijk in ieder geval.
Heeft iemand een idee hoe ik deze kan vervangen voor een kogellager?

thnx,

Hoi,

Ik heb de 3-racing hexagons (alu wielmeenemers heet dat op zijn NL geloof ik) gekocht voor de wielen, maar heb nu veel last van speling, enig idee hoe dit op te lossen ? Kan mijn wielen zo'n milimeter op en neer bewegen :-(
Zou ikgewoon een shimmetje tussen de hexagon en de as kunnen gebruiken ? Wel vervelend maatje, asjes zijn 4.5 mm ....

sjorsi zei:
Nog even vraagje, heb vandaag een 23T RR stock motor gekocht van tamiya en wil er kogellagers in hebben.
Nu krijg ik de glijlager van het motorhuis er niet uit, teminste niet makkelijk in ieder geval.
Heeft iemand een idee hoe ik deze kan vervangen voor een kogellager?

thnx,

Dit is niet al te gemakkelijk, ik heb dit zelf ook even op wat oude motoren geoefend. Er uit slaan: Neem een kruiskopschroevendraaier en ene hamer. Zet het motorhuis op een houte plank en leef je uit.

Een koggellager er terug in paatsen in moeilijker. Deze moet je met je vingers eerst positioneren, maar door het magnetieschveld zal dat even duren voor hij goed zit. Daarna met een STOMP voorwerp op de HELE lager zetten en daarop slaan. Ga jij met een puntige schroevendraaier op het lager slaan kun je hem meteen weg gooien!. Verder is het niet de mooiste oplossing want het uitlijnen van je lager is lastig. Hij komt voor het oog wel recht te zitten, maar toch zal hij iets uit balance blijven. Ik blijf er bij dat een gelagerd huis door de fabrikant aanschaffen een betere optie is.

snoebel zei:
Hoi,

Ik heb de 3-racing hexagons (alu wielmeenemers heet dat op zijn NL geloof ik) gekocht voor de wielen, maar heb nu veel last van speling, enig idee hoe dit op te lossen ? Kan mijn wielen zo'n milimeter op en neer bewegen :-(
Zou ikgewoon een shimmetje tussen de hexagon en de as kunnen gebruiken ? Wel vervelend maatje, asjes zijn 4.5 mm ....

Dat is op te lossen. Xray en Corally, schumacher, Tamiya hebben bepaalde ringen die bol staan. Hier (slecht) te zien op foto:
e72_105.jpg

Kosten 2,90. Daarmee kun je de speling uit je hexen halen maar zal het geheel toch soepel blijven draaien. Dan moet je zorgen dat de bollen kant naar je hub toe wijst en je holle kant naar je Hex.

groet Robert

Back