Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Ik heb nu al twee standaard onderplaten van een ta-05 in mijn handen gehad, en allebei wankelen ze een klein beetje.
Dus mijn conclusie is dat het nooit helemaal vlak/recht kan zijn.

Carbonnen platen zijn normaliter wel recht. Plastic ook. Maar met zulke "Rods" zou ik zeker na kijken of hij niet korm wordt getrokken door die "Rods". Je moet je auto wel helemaal "rijklaar" maken anders is je druk verdeling natuurlijk anders. Duw anders even met je vingers op de dempersteunen terwijl hij op een plaat ligt. Kun je het ook merken.

Groet Robert

hoi joris ik rijd samen met john beentjus al sinds het begin met die eigen gemaakte ´upperdecks´

haalt inderdaad flex weg en maakt de auto wat stijfer in me oogpunt

hey ronald,
mooi om te horen dat t bij jullie werkt. Ben benieuwd of het ook bij mij werkt. Hebben jullie hem op dezelfde manier gefabriekt??

Zie ik je komende zondag bij rc motorsport, voor de training van de challenge?? Of doe je niet mee??

je hebt een pb over me maakkunst

over de training en race van rcmotorsport sorry doe niet mee

ff geheel op eigen competitie richtten en dit jaar kijken bij tamiya cup

Alleen kijken?? Neem gelijk die auto mee! kan je gewoon voor de grap wat rondjes rijden..
Thanks voor je foto, host m ook even hier, dan kan iedereen even t verschil zien..

f09e9d99.jpg

idd zitten ze bij mij andersom erop maar zo vangen ze ook harde klappen op

Ze kunnen hardere klappen opvangen. T nadeel is echter wel dat ze alletwee in dat plastic beschermkapje zitten. Hierdoor komt er dus 2x zoveel kracht op. Ik heb mijn achterste 'rod' bevestigd op mijn motormount. Ik denk dat deze iets meer krachten aan kan..

bestemantuning zei:
Ik heb nu al twee standaard onderplaten van een ta-05 in mijn handen gehad, en allebei wankelen ze een klein beetje.
Dus mijn conclusie is dat het nooit helemaal vlak/recht kan zijn.

Let op dat er verschillende uitsteeksel zitten onderaan het chassis. Om het chassis te controleren op tweak, neem je 2 blokjes waar je de auto met het vlakke deel op zet. Dan mag het chassis niet wankelen.

oke thanks voor alle tips. Ik vroeg me eigenlijk af of zo een snijplank van bijvoorbeeld de blokker voldoet om te testen of je chassisplaat recht is??

p.s. Chris wil je even je rekeningnummer pm'en ? ;) Thanks :D

Zou kunnen. Maar ik denk dat een glas-plaat het meest betrouwbaar is. Zelf heb ik een plaat van 6mm dik plexi glas (gecontroleerd) dat voldoet als vlakke plaat. Koste me maarliefst... €1,50. Een dure hudy plate kan daar niet tegen op.

Groet Robert

Sow dat is echt een ruige investering. Waar heb je die plaat vandaan???

Ik bedoelde die glazen snijplanken van de blokker..:)

Joris zei:
Sow dat is echt een ruige investering. Waar heb je die plaat vandaan???

Ik bedoelde die glazen snijplanken van de blokker..:)

Waarvandaan... School :wink:

Lijkt me dat een glazen snijplaat van de Blokker ook voldoet. Zolang hij maar glad is, en niet gebobbeld. Heb je meteen een vlakke set-up plaat.

Groet Robert

plastic trekt al krom van een beetje zon !!! een klein glas plaatje voldoet duizend x beter !!!!

FASTER->you zei:
plastic trekt al krom van een beetje zon !!! een klein glas plaatje voldoet duizend x beter !!!!

Plexiglas van 6 mm is niet zomaar krom!

Je moet ook opletten dat de plaat waterpas ligt!

Ik ga gewoon even op zoek naar een goede glasplaat, zit vast wel een goede glasnijder bij mij in de buurt.. :)

Nu snap ik waarom het dashbord van de meeste auto's van platic is gemaakt...

een dashbord is al krom en dus zit er een profiel in ;) glas heeft een veel hogere spannings boog .... als je plexiglas te lang verkeerd belast wordt het krom .

beste joris,

Komende zondag gaan wij vrijrijden bij rc motorsport.
dan kun je ook een zelf gemaakt upperdeck zien, en weten jij en ik ook meteen de rij eigenschappen van het chassiemet upperdeck.

En om helemaal te vergelijken rijd er ook iemand van ons mee met een carbon chassie.

Tot zondag sjoerd, en meerdere

heey sjoerd,
tof dat jullie komen rijden! T gaat zeker druk worden. Wat voor zelf gemaakt upperdeck hebben jullie? Ben wel benieuwd ook naar dat carbonnen chassis.. :)

tot zondag dan maar :)

Back