Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Die past niet op een F1 auto.. this overgens een standaard stratus kap, maar of die stratus nou zo goed is of die Ferrari F430 body zo slecht is...

het is met net hoe je het bekijkt..

hehe! Was inderdaad super vette dag, en man wat ging sjors hard zeg! Ongelovelijk bijna ;) We zijn ook nog 3e geworden in de standaard klasse. Frank reed nl ook nog mee :)

Vraag?

Past de tb-02 steering set op een ta-05?

groet sjoerd

Ja lekker met zijn alle onzinnig posten :D jongens hartstikke leuk dat er op de Clubwedstrijd met zo veel TA'05's gereden wordt. Maar zullen we het over de auto hebben, en niet over de CW :wink: Dank u!

Groet Robert

CW??? ohh clubwedstrijd. Nou Robert, als jij nu begint met een boeiende kwestie haken wij er vrolijk op in :P

ik dacht al aan een Constructie Wijziging ..... ach werk ......

het gaat de goede kant op^^ :wink:

Ik heb trouwens met mijn achter diff wat problemen hij rattelt een beetje als ik er aan draai net alsof er niet genoeg smering in zit het voordiff daar integen loopt prima maar ze zijn het zelfde gebouwd...?

Ik zou aanraden om je Diff te herbouwen (uitelkaar halen, schoonmaken, inelkaar zetten) Maar let op, doe even de metalen plaatjes (Diff Shim's) om draaien, misschien dat daar een "deukje" in zit, wat de ratel veroorzaakt.

Groet Robert

had een vriend van me ook last van, net alsof er zand in je diff zit. Volgensmijn was bij hem z'n vet helemaal weg. en draaide dus de uitputshaft's tegen de balletjes aan zonder smering.

mischien is dat bij jouw ook wel het geval..

Dan had ik zelf nog 1 vraag,
Ik rij nu al een tijdje zonder stabi's, en heb gewoon goede grip met me banden. Maar nu heb ik het idee dat me auto toch nog wel aardig wat overheld. Als ik nu stabi's monteer op mijn auto, krijg ik dan juist meer grip omdat mijn auto minder held in de bochten? of juist geen grip?

Ik rij met een 23T tamiya motor, Gm V12 regelaar en 3700gp accu's. en mischien ga ik nog naar een 19T Corally motor.

wie kan me hiermee helpen?

je krijgt er minder grip door maar je auto zou minder moeten overhellen.

In theorie nemen stabi's grip weg, maar doordat je auto minder gaat hellen, behoudt je ook weer grip. Blijft lastig verhaal. T voordeel is wel dat je auto minder gaat overhellen, waardoor hij dus eigenlijk minder snelheid gaat verminderen. Het zou dus opzich een voordeel zijn als je genoeg grip hebt. Dan kan je best een beetje missen. Het is in mijn opinie ook handig als je veel bochten hebt, omdat je dan wilt dat je auto snel weer recht op zijn wielen staat. Een stabi helpt hier ook bij.

Klopt, puur theoreties gezien haal je grip weg. Maar je auto zo er beter over "kerbstone's" en hobbels mee kunnen. Ook zou hij minder snel last moeten hebben van griprolls.

Anti-roll bars are best used on tracks where traction is consistent.
Adding an anti-roll bar, or stiffening it, reduces traction at that end of the car. So it feels like the opposite end has more grip.
If the track is smooth enough, it also makes the grip level feel a little more consistent.
Anti-roll bars reduce body roll in turns, so they make the car feel more direct, and make it change direction quicker.

Stiffer Front:
An anti-roll bar at the front of the car reduces low-speed steering. The turning radius will be larger, but smoother and very consistent.
It reduces 'hooking' by preventing front end roll.
The car will have more rear traction in turns.

Stiffer Rear:
Adding an anti-roll bar to the rear of the car gives more steering. the car steers tighter, also at low speeds.
On a very smooth track, it can make sliding easier.

kijk precies wat ik probeerde duidelijk te maken ;) Waar heb je deze info vandaan... misschien wel handig voor anderen om ook extra info op te zoeken op die site..

Stabi's nemen grip weg. Maar zorgen voor een snellere links/rechts response, erg handig voor kleinere circuits dus met veel bochten.

Je kan ook zachtere veren rijden met het gebruik van stabi's waardoor kleine oneffenheden beter worden opgevangen.

Back