Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Ik heb nog even gemaild met de mevrouw van de MACH en je mag ook een 19T V2 gebruiken. Mits hij niet vertimebaar is. Je hebt dus alleen een 19T anker nodig met een vast huis.. Beetje bob de bouwer'en dus ;) Banden zijn overigens vrij.

Heb sowieso zin in maandag, ben benieuwd wat het gaat worden met die ta05 daar :)

@chris: Welke verhouding reed je met die 19T v2?? (ratio?)

Joris zei:
Ik heb nog even gemaild met de mevrouw van de MACH en je mag ook een 19T V2 gebruiken. Mits hij niet vertimebaar is. Je hebt dus alleen een 19T anker nodig met een vast huis.. Beetje bob de bouwer'en dus ;)

Misschien snap ik het niet, maar wat schiet ik daar nou mee op? ik heb gewoon geen 19T motor/anker.

Trouwens, heb nou wel een spintec ontlader :D

heb je de spintec ontlader al gebruikt zoja werkt het goed
ik ben er ook voor aan het kijken

M.L. zei:
heb je de spintec ontlader al gebruikt zoja werkt het goed
ik ben er ook voor aan het kijken
:wink: werkt prima, je hebt er af en toe wel equalize tray voor nodig, maar de ontlader werkt prima, nu weer terug op de Ta-05

Laten we voor de Spintec dan een nieuw topic openen, want ik ken ook nog negatieve reacties er op...

Tevens neem ik aan dat je op MACH met een Spec anker (een anker met een puntje bij de kop) moet rijden.. Een zeer gebruikelijke regel.

Anyhow, TA-05....

Groet Robert

Je moet idd met een spec anker rijden of met een corally 19T street of black ( eerlijke verdeling hè, :roll: )

Ik ga rijden met een V2, dat mag gek genoeg ook...
@ robert, welk ratio rijd jij ongeveer op een groot circuit met een 19T?? ergens rond de 5??

Ik maak na de race sowieso even een verslagje wat hier komt te staan.. wacht allemaal maar geduldig af, kinders 8) :lol:

sja, ligt ook aan de motor (ow wat doen we weer lastig :mrgreen:)

Maar rond de 5,5 zit ik dan meestal. soms lager, 5,3, maar heel veel lager moet je niet gaan, dan blijft er niets van je koppel over.

(joris had jij mijn PB nog ontvangen?)

Groet Robert

Hallo allen,

Vorige week zaterdag heb ik een TA-05 gekocht, de Supra. Ongelooflijk mooi stukje techniek dat chassis en heel wat anders als de Boomerang en de Falcon en een Honda civic fwd waarmee ik een jaar of 12 geleden heb gereden. Heb de hele topic doorgelezen en veel zaken opgepikt tav afstelling.

Wat zijn nu de beste motoren die ik in de auto kan zetten. De standaardmotor zit er vanaf het begin al niet in, er zit nu een (Tamiya) Peak motor in, maar is niet te tunen. Ik wil sneller.
Vroeger had ik een Kyosho Mega 16 dubbel motor, maar die zijn er niet meer.
Wat is het beste wat ik kan gebruiken?

mvgr,
Wessel.

Ik rijd eigenlijk alleen maar 19T, maar het is een beetje afhankelijk van waar je wilt gaan rijden. Het meest gangbare is denk ik 19T, maar die Tamiya-knakkers rijden volgens mij ook veel 23T...

W. Riezebos zei:
Hallo allen,

Vorige week zaterdag heb ik een TA-05 gekocht, de Supra. Ongelooflijk mooi stukje techniek dat chassis en heel wat anders als de Boomerang en de Falcon en een Honda civic fwd waarmee ik een jaar of 12 geleden heb gereden. Heb de hele topic doorgelezen en veel zaken opgepikt tav afstelling.

Wat zijn nu de beste motoren die ik in de auto kan zetten. De standaardmotor zit er vanaf het begin al niet in, er zit nu een (Tamiya) Peak motor in, maar is niet te tunen. Ik wil sneller.
Vroeger had ik een Kyosho Mega 16 dubbel motor, maar die zijn er niet meer.
Wat is het beste wat ik kan gebruiken?

mvgr,
Wessel.

Dat ligt aan waar je wilt rijden en welke regelaar je gebruikt.

Ik heb er nu een robbe rookie sport inzitten.
Kan tot max 15T dubbel.
Ik rijdt meestal rond op een industrieterrein, maar overweeg lidmaatschap van de baanbrekers.

W. Riezebos zei:
Ik heb er nu een robbe rookie sport inzitten.
Kan tot max 15T dubbel.
Ik rijdt meestal rond op een industrieterrein, maar overweeg lidmaatschap van de baanbrekers.

Zou ik een 19T V2 motor erin zetten, die is aardig snel en gaat lang mee.

joris zei:
@ sjors: 5,5 kan ook wel op de MACH. Je moet gewoon even proberen wat je het lekkerste vindt rijden. Ik reed vorig jaar bij de trainingen op MACH met een 120/45 soms 44. Maar dat is misschien iets te licht.

Dus dan word dit mijn ratio:
112/48*2.25= 5.25

Dat is een 48 Tands motortandwiel!!!!! Das toch niet normaal?

Ik ga ook misschien aan de Tamiya Track days mee doen, maar daar mag je alleen met Tamiya type A of B slicks rijden. Mijn vraag: welke heeft meer grip? 8) En uit dit verhaal van de tandwielverhoudingen kan ik dus opmaken dat ik het ongeveer tussen de 5 en 5.5 moet zoeken? 8) Dan heb ik nog een vraag over de Tamiya motoren, ik heb zelf thuis een Corally 23T motor liggen met een NIET-vertimebare endbell, zou ik deze ook mogen gebruiken?

Maurits

de type A zijn zachter de type B zijn pas leuk ver boven de 30 graden ... voorlopig niet dus ... die bandjes gaan een heat of 2 mee en dan word het al snel minder !!!!! licht er ook aan wat voor motor er gereden word uiteraard ......

FASTER->you zei:
de type A zijn zachter de type B zijn pas leuk ver boven de 30 graden ... voorlopig niet dus ... die bandjes gaan een heat of 2 mee en dan word het al snel minder !!!!! licht er ook aan wat voor motor er gereden word uiteraard ......
30° buitentemperatuur of 30° asfalt temperatuur ?

Back