Tamiya TA05

• Topicstarter Topicstarter F1mechanic
  • Startdatum Startdatum
Als je in Heemskerk gaat rijden wens ik je heel veel succes met Lipo + Borstelloos. Hopen dat je hem niet meteen de muur door boort. Het is een hoop vermogen hoor!

Maar probeer de veren Wit (voor) Blauw (achter) eens, met een graad of 2 Toe-in (achter) en een halve graad toe-out (voor). Spool is aan te raden met zo veel vermogen, en dunne olie in de dempers (bijvoorbeeld 30WT). Succes!

Groet Robert

Thanks, ik ga het eens proberen. Gelukkig ken ik de baan in Heemskerk wel, geloof ook dat de auto daar wat overpowered voor is. De bedoeling is dat ik met 2S LiPo ga rijden en deze 3S gebruik voor een grotere baan.

Mijn draaicirkel naar rechts is korter dan naar links.
nou had ik ergens gelezen, als ik me niet vergis, dat de stuurunit dan verkeerd om zou zitten. die zit bij mij dus goed...
Ik heb alles nagelopen en vanalles geprobeerd (geloof ik) , maar naar rechts stuurt ie dus scherper dan naar links.

Is dit te verhelpen zonder de draaicirkel naar rechts te vergroten?
want die is eigenlijk perfect :)

alvast bedankt

nou heb ik een vraagje: kan je bij de TA-05 IFS ook de carbon ombouw set gebruiken?

3Racing heeft 2 ombouwkits,
1 voor de TA-05
en 1 voor de TA-05 IFS

Ik weet niet of je met ebay bekent bent,
maar daar kun je die kits al kopen voor nog geen 60,00 !

Heb er zelf goede ervaringen mee.

DSC02882.JPG

DSC02884.JPG

DSC02885.JPG

92.60EUR inclusief verzendkosten gewoon bij de nederlandse shop.

Klopt.

60,00 vanaf ebay incl. verzenden en in NL is hij wat duurder,
maar dan heb je wel het voordeel dat je zeker weet dat het komt!

is dat een carbon chassis voor de TA-05? Rijdt hij daar beter door?

De auto word door dit schassis veel stijver,
of dat beter is mag je zelf beoordelen.
Ook is de auto beter af te stellen omdat hij beter reageert op verschillende setup
instellingen.
Verder is het dan mogelijk met 12 turns brushed of een zware brushless te rijden
zonder dat je de achterste snaar laat doorslippen.

stap-04.jpg

dit is de auto waar mijn zoon twee jaar mee gereden heeft ( en veel gewonnen )

Oscar heb jij nog meer foto's van die ta-05 van je zoontje?

Pics:

stap-02.jpg

stap-03.jpg

stap-05.jpg

STD%26HOPUP.jpg

PS de alu stuurinrichting van 3Racing deugt niet,
is te zwak ontworpen.
Alle andere alu delen van 3 Racing voor de TA05 gebruiken we nog steeds zeer intensief
die zijn wel goed.

Verder koop ik assen, diffs,vrijloop en spoel alleen van Tamiya,
die zijn echt beter.

PS de alu stuurinrichting van 3Racing deugt niet,
is te zwak ontworpen.
Alle andere alu delen van 3 Racing voor de TA05 gebruiken we nog steeds zeer intensief
die zijn wel goed.

Verder koop ik assen, diffs,vrijloop en spoel alleen van Tamiya,
die zijn echt beter.

Klopt ik hoorde inderdaad slechte verhalen ovr de stuurinrichting, zelf heb ik ook inderdaad alle tuning-parts van 3racing , behalve dempers, vrijloop, diffs, en spoel.

TA-05

Hallo allemaal,
Ik heb van de week mijn nieuwe aanwinst de ta-05R binnen gekregen :D.
Ik had nu alleen een vraagje, met welk pignon zou ik het best kunnen beginnen
bij een 105t spur? Ik ben nog met de bouw bezig maar als hij klaar is komt er eerst een snelle 27T stockmotor in en later een Orion element.

ALvast bedankt voor jullie antwoorden, Victor

Laatst bewerkt:
Ik ben opzoek naar een bodypost die je van onderaf aan kan vastschroefen (kan ook wel in een gewone gat boren en draad tappen, maar wou eerst kijken of het anders kan).
Dus is de TA-05 met zo'n bodypost uitgerust, zo ja zou ik graag onderdeelnummer en lengte willen hebben:p
Oja, en als iemand anders een goeie weet, pbtje?

Alvast bedantk!

RJ

Ik ben opzoek naar een bodypost die je van onderaf aan kan vastschroefen (kan ook wel in een gewone gat boren en draad tappen, maar wou eerst kijken of het anders kan).
Dus is de TA-05 met zo'n bodypost uitgerust, zo ja zou ik graag onderdeelnummer en lengte willen hebben:p
Oja, en als iemand anders een goeie weet, pbtje?

Alvast bedantk!

RJ

em ja, de voorste body posts worden van onder erop geschroefd. zijn trouwens dezelfde als op de f103gt. maar te lam om het nr op te zoeken, en kan ze niet opmeten want ik heb ze afgezaagd :)

Back