Tamiya TRF 416

de TRF416 is gemaakt met het vooruitzicht om met lipo's te rijden, dus zouden de 3200 geen probleem mogen zijn

Het topdek zou naar het schijnt, erg laag staan en geen plaats laten voor een dikkere Lipo. Een Orion 3600 zou er al niet inpassen ...

Ik zei duidelijk "zou" want ik heb het van horen zeggen. Kan iemand dit bevestigen of zekerheid over geven.

Ik heb nog enkele vraagjes:

- hoe bevalt het rijden en het onderhoud aan de auto? Als ik het juist zie dan lijken de onderhoudsgevoelige onderdelen vrij snel bereikbaar.
- denk je dat een Orion 4800 Li-Po gaat passen? Zou immers handig zijn als ik deze zowel in m'n buggy als TC kan gebruiken.

topdeck is .5mm hoger dan de TRF415 MSX dus als ie daar in past past ie ook in de 416...

er zijn een boel mensen in the usa die lipo rijden met deze auto, check deze link maar ns
http://www.rctech.net/forum/showthread.php?t=181060&page=30

volgend jaar rijd ik ook met de 416, wat heb je ervoor betaald arjen?

over het gewicht, een low profile servo scheelt ook maar mss 15 gram, welke inserts heb je erin zitten want dat scheelt ook een boel in je rijgewicht...

k kwam vorrig jaar op 1530 gram uit met me T2 voor de 19T klasse. uitgebalanceerd en wel dus t zou wel heel mooi zijn als ik met deze auto opeens onder de 1400 uit kom, de stap van 6 naar 5 cel is dan wel 75 gram ongeveer dus dan kom k al in de richting...
maja 1530 gram is dan ook met koelvinnen en fan op de motor en een goeie condensator, paar shottky's erop...

cheerz,
Mark

Met een low profile servo win je qua gewicht niet heel veel tegenover een andere goede servo. Met mijn andere servo scheelt het 10 gram echter het ruimte voordeel vind ik groter.

De banden waren gewoon NK bandjes dus orion velg take off blauw insert en cs27 GEEN JB foams welke een stuk lichter zijn.

Ik heb inmiddels 1 weekend met de auto gereden en hij rijd erg makkelijk en soepel. Het weggedrag ten opzichte van de 415 is toch wel meer veranderd dan dat ik van tevoren verwacht had.

Qua slijtage kan ik nog weinig zeggen in het weekend heb ik niks stuk gereden dus heb niks hoeven vervangen. Alles loopt ook nog soepel en met name het differentieel loopt erg goed.
Dit is een goede verbetering ten opzichte van de 415.

Op RCtech weten ze iets meer van de Lipo mogelijkheden, ik heb zelf geen lipo's dus zou ze niet voor je kunnen passen.

Arjen

vraagje,

aan de gewrichten (bolletjes) van de ophanging moet vet aan staat in de manual.. doen jullie dit in de praktijk of lossen jullie dit op met een lekje cilicone olie?
Als je de ophanging zonder dempers monteerd en dan naar boven duwd moet hij toch vanzelf naar beneden komen, niet?

mvg

vraagje,

aan de gewrichten (bolletjes) van de ophanging moet vet aan staat in de manual.. doen jullie dit in de praktijk of lossen jullie dit op met een lekje cilicone olie?
Als je de ophanging zonder dempers monteerd en dan naar boven duwd moet hij toch vanzelf naar beneden komen, niet?

mvg

Ik zou het vet doen! Het is namelijk anti-wear vet. Het voorkomt slijtage. Die eigenschap heeft siliconen niet.
Als hij niet direct naar beneden valt is niet zo heel erg hoor.. je moet het ook even de tijd geven om allemaal soepel te gaan lopen. Ze moeten natuurlijk niet strak zitten, maar dat ze net niet naar beneden vallen is geen punt.

ok thnx Roger

en wordt er aan de cardangewrichten ook vet aan gedaan? neemt vet niet te veel vuil en stof op en ga je meer slijtage krijgen?

grtz

ok thnx Roger

en wordt er aan de cardangewrichten ook vet aan gedaan? neemt vet niet te veel vuil en stof op en ga je meer slijtage krijgen?

grtz

Te veel vet is niet goed, maar regelmatig onderhoud doet ook wonderen

Back