Tamiya XB Sport TT-01ES aangeschaft BMW M3

als je op circuit gaat rijden raadt ik je de sorexen of vtec 30 aan.

In de tijd dat ik juist begonnen was reedt ik met vtech op parkings.
Maar ik zou gewoon voor een zachte band gaan, aangezien parkings vuil zijn ga je met een zachte band het meeste grip krijgen en met een andere rubbersoort gaat het waarschijnlijk niet meteen goed gaan.

Kijk naar banden van tamiya 26mm

Bandjes

Denk dat ik voor een setje vtec banden ga.
Gisteren op de skeelerbaan in Sneek gereden met een setje geleende foam banden. Tsjonge wat een verschil met de standaard Tamiya banden.
De M3 heeft veel meer grip, staat minder snel achterstevoren en gaat stukken harder door de bocht.

Wat mij trouwens opviel is dat de auto in vergelijking met een Carson best nog wel hoog op de wielen staat. Is de auto ook lager te krijgen?

Welke vertanding heb je er nu in als ik vragen mag?
als je de standaard vertanding erin hebt kun je de topsnelheid flink opkrikken door die 23/58 er weer in te zetten. Wel op de temperatuur letten dan, maar dat zal best wel meevallen heb ik ook zelf ondervonden (mijn Ezrun wordt net handwarm met 28/55 vertanding).

Trekt die 13,5T dat wel dan? 28/55? gaat wel hard dan zeker?
Ik wil naar de 25/55 dan gaat ie denk ik 60? Ik heb een 8.5T met 5000Mah Nihm, ga misschien naar 7.4 lipo, 3 cells lijkt me wat te veel van het goede he?

Hmz, ik zie dat die van jou behoorlijk hard trekt! Ik heb mijne nu op 25/55 met een 8.5T, top speed is erg hoog maar trekt minder hard dan die van jou

foto's M3

Zo 8.5T is niet misselijk....
Blijft dat een beetje heel allemaal?

De M3 trekt idd erg goed. Dat was met de standaard tandwielen 19/61.
Afgelopen weekend heb ik er de 23/58 in gezet.
De topsnelheid is zichtbaar hoger, het optrekken iets minder.
Je moet echt een beetje lange rechte stukken hebben anders moet je al snel in de ankers. Ook de temperatuur van de motor regelmatig checken want die wordt nu wel wat warmer.

Onderstaande foto's zijn op snelheid gemaakt:

i6h5c6.jpg

2h83hpe.jpg

Groet,
PJA

23/58 kan helemaal niet toch? Dan ben je iets aan het slopen nu vrees ik. Kijk maar naar de gear chart!

Tot nu toe blijft de tt01 heel ja haha al is de top speed nu wel erg hoog, ga denk ik nog terug naar 22/58

mooi wagentje en een nog mooiere kap. :)
ben zot van die M3 wagens.

Bedankt!
Ben er zelf ook erg wijs mee :D

Om de kap nog wat te verfraaien heb ik een uitlaat gemonteerd.
Was wel even puzzelen om 'm vast te zetten.
Ben erg tevreden met het resultaat.

29x9nbt.jpg

Groet,
PJA

Leuk idee ik ga ook eens rond snuffelen op het internet

Nou al iets kunnen vinden?

Voor meer koeling heb ik inmiddels een heat sink gemonteerd.
Ook zijn de Tamiya stekkers vervangen door Deans.

2iqgvu0.jpg

Volgende aanpassing wordt waarschijnlijk Toe-In +2 gr Rear upright.
Zou beter moeten zijn voor de rechtuit stabiliteit.

Er zijn twee sets van Tamiya te krijgen: 53673 en 53800.
Weet iemand afgezien van de prijs en alu uitvoering, wat het verschil tussen beide is???

Groet,
PJA

Laatst bewerkt:
Nee nog niet. Ik kwam ze op rcmarkt tegen. Heb jij toevallig een linkje liggen over hoe dat nu zit met die kamber instellingen? (heb nog niet echt gezocht maar schiet me nu ff tebinnen tijdens het werk.

Nee nog niet. Ik kwam ze op rcmarkt tegen. Heb jij toevallig een linkje liggen over hoe dat nu zit met die kamber instellingen? (heb nog niet echt gezocht maar schiet me nu ff tebinnen tijdens het werk.

Sorry kan er ook weinig info over vinden...

Back