Tamiya XC Land Rover 90 (Update #3 + foto )

Update 24-04 + foto's

Zoals gezegd de foto's :

Vandaag weer 2 uur bezig geweest met het interieur op maat te maken. Resutaat van buiten erg realistisch , zonder de kap erop ( geen foto van ) 2 losse delen voor het interieur ongestoord vast op het chassis vast gemaakt. Het dash zit bevestigd aan de body zelf.
IMG_0007.jpg

Zoals je op de foto hieronder kunt zien heb ik de wielbasis iets veerlengt. Kon wel door de mand maar ik hou niet zo van half werk.
IMG_0011.jpg

IMG_0017.jpg

IMG_0019-1.jpg

Nu is de bedoeling er al gewoon mee te gaan trailen maar bedoeing is dat er nog een lier en scale parts op komen in de loop de tijd.

Groetjes !

Meer foto's

Net de eerste accu leeg gereden :) Hij heeft overgens nu een 16er motortandwiel , carson poision motor , bk regelaar , 4200 accu , spectrum dx3 , motorkoel elementje . Bedoeling is dat hier nog voor de zomer een e-zrunn crawler brushless systeem in gaat liggen.

IMG_0008-1.jpg

IMG_0011-1.jpg

IMG_0012.jpg

IMG_0018.jpg

IMG_0019-2.jpg

IMG_0018.jpg

IMG_0017-1.jpg

IMG_0022.jpg

1x op 2 wielen gereden , zonder kap erop god zij dank !
En 1x omgekiept en op spiegeltje blijven liggen (zie laatste foto)

Laatst bewerkt:
ben je er ook van plan mee te gaan ploegen? (door modder/water)
verder zou het naar mijn smaak mooi zijn om in de cabine nog een mannetje neer te zetten, achter het stuur zegmaar.
nu vind ik het er behoorlijk onrealistisch uit zien (voor een scale model dan :))

Te zwaar vertand kan niet , heeft een 16tmotorritsel. Wellicht te veel losse draden over de motor heen en weinig koeling door het dash wat redelijk kort bij zit.

Ploegen ?

ben je er ook van plan mee te gaan ploegen? (door modder/water)
verder zou het naar mijn smaak mooi zijn om in de cabine nog een mannetje neer te zetten, achter het stuur zegmaar.
nu vind ik het er behoorlijk onrealistisch uit zien (voor een scale model dan :))

Nee ik ga er niet mee door de modder en water ploegen. Ik weet het het is zoooo leuk !! Dit was mijn 2e tamiya xc rally pajero , dat ding heeft veel meegemaakt maar was echt helemaal waardeloos na een jaar mudding en ploegen !leuk maar het werk en de kosten erna niet :

S4021457.jpg

En ja , dit is een tt01 van minituner , deze was zó smering dat we een in een hele middag de auto opnieuw hebben moeten opbouwen
tamiyaxcmudding2.jpg

Dit is nu mijn 3e xc chasis en deze wil ik wel een langere levensduur geven dus niet ploegen , meer van dat dry rock climbing .

ziet er weer netjes uit.

Ik zaal de eerste tijd niet veel aan de rc wagens van mij bezig zijn nog 16 dagen en dan ben ik 16 :p en dan gaat me rox toch ff voor.

Ga je er nog andere velgen onder leggen ??

Laters

Zeker weten ,deze velgen komen erop : RC Rock Crawling - The Ultimate Crawler Store
En deze banden :
RC Rock Crawling - The Ultimate Crawler Store

zijn geen banden waarmee je verst komt in het terrein maar ik vindt ze super realistisch , kijk maar naar deze laro : Vintage Tamiya Radio Control Cars through to Modern Tamiya R/C - Showroom Page

Maar voorlopig moet dit maar even op zich wachten aangezien ik nu al een regelaar heb doorebrand en deze rookie regelaar het ook niet naar zijn zin heeft.
eZrun 32T brushless motor 35A ESC for RC Rock Crawler - eBay (item 270371641355 end time May-09-09 00:15:04 PDT)

Hey hey,

wordt tijd om eens samen te gaan crawlen, vind ik.

De Land Rover op het xc/cc01 chassis is echt mooi geworden, Levi, en de velgen zijn serieus vet, passen volgens mij super bij het model.

Binnenkort maar eens beginnen met mijn Bowler Wildcat :D.

Veel plezier met de Laro.

Groetjes,

Roy

Nu eerst wat foto's van zijn bosritje :

(de tape is tegen beschadiging aangezien de body nog gespoten gaat worden ( al mee begonnen ).

IMAGE_094.jpg

IMAGE_098.jpg

Skiddplate van voren

IMAGE_096.jpg

side skiddplate geborsteld alu

IMAGE_104.jpg

'tussenbak' skiddplate

Heerlijk off-road rijden , brushless is besteld .
IMAGE_099.jpg

Verder heb ik besloten :

- wit dakje
- licht groen van kleur
- mat achtige wielkasten
- zwarte rolkooi

Verder dan nog de wielen die ik al eerder heb laten zien ( wordt iets voor later is een bak geld ! )

Update 3

dakje al eerste witte laag gegeven, de rest ga ik toch zwart spuiten ziet er veel ruiger uit als groen.

IMG_0039.jpg

Rolkooi is nog niet af maar voor een impressie..

Ja klopt, beetje bij beetje gebinnen de mensen in nederland toch ook aan scalers. Moet zeggen dat dit veel leuker is dan on-road projecten .

Overgens is me de rolkooi geeelterlijk uit elkaar gevallen bij een goede downhill crash :p , ben bij mijn stageplek wezen vragen of ze hem even kunnen lassen voor me maar er zou dan een grote kans zijn dat hij gewoon smelt en dat moeten we niet hebben.
Wordt dus opnieuw solderen totdat er niets meer kapot gaat.

Maar zit deze vakantie niets van in , ben momenteel erg intensief bezig met het opknappen van een Austin mini Van ( 1979 Austin mini van • Mini Seven Club Nederland • Forum )

het is maar een ideetje van mijn kant uit maar kun je de rolkooi niet beter hard solderen. dat is toch ook al een stuk sterker.
verder kan ik zeggen dat je een mooie laro hebt. Misschien toch eens een scale trail organiseren. lijkt mij wel mooi!
Succes met het bouwen. ik blijf het volgen.

Back