TamiyaCup FINALS 2009 "Netherlands-Belgium"

Hallo Robert, ik heb enkele foto's. Stuur mij een email en ik stuur ze u door.
mervieldedanny@hotmail.com Dank u.
Wat betreft pinions IN MINI en zékers moters en koolborstels ZELFS DE 23T,zelfs géén tamiya veren, véél gezien dat niet mocht. Maar ja,over 45 gram lood te kort werd opmerking gemaakt. Maar echte controles hebben ze in Belgie niet ! En de personen met detail kennis moeilijk te vinden zékers !!?? Ik was een blok lood kwijtgeraakt en na deze opmerking heb ik direct terug bijgeplakt en woog al 1545 gram. En ja met dit lood plots méér extra grip zodat mijn derde finale terug perfekt liep.
Ik reed enkel volledig fun maar 100% regelmentair volgens tamiya regelment en dat gaf mij de voldoening om misschien nie vooraan te kunnen méédingen maar toch dat ik conform rééd.
Het wordt hoog nodig om het Belgisch Tamiya regelment te controleren,maar dan ook voor iedere rijder en niet zomaar er één enkele uit te halen. In de stock werd één uitgehaald voor zijn moterpinion,bleek 25t te zijn na demontage. Moter was mabuchi zeiden de controle,maar ook daar was een ander type. Je hebt trage mabuchi's en dan andere hé. Op endurance dit jaar in Ronse ook gezien. Sommige motoren draaiden 10.000 toeren méér !!!
Maar deze on conform gedrag maakt alléén nu of wat later een terug val van déélnemers. Maar de controle doen en zelf déélnemen is inderdaad onmogelijk om perfect te doen hé. Wie wéét vinden ze een persoon met grote technische kennis om controles in de toekomst wel te doen slagen hé. Maar ik maak mij er niet druk om hoor,voor mij ist nog fun met de middels en regelmenten zoals ze mij vragen.

goh, ik heb nu al een paar wedstrijden niet meer kunnen meedoen, maar bij mij hebben ze toch ooit opgemerkt dat ik de koolborsteltjes vastgesoldeerd had ipv met een schroefje vastgezet ('k wist toen nog niet dat dat niet mocht) ... en dat vind ik toch wel een degelijke detailcontrole!

Jammer hoor, al dat geleuter over vervalsingen.
Wat mij betreft, als er sprake zou zijn van zeer duidelijk aantoonbare opzettelijke vervalsing: uitsluiting voor de rest van het seizoen of het volgende seizoen erbij.

Alle deelnemers bedankt voor de leuke wedstrijd.
Vooral ook de belgische deelnemers bedankt voor het mogelijk maken van deze belgie-nederland finale.

Heb zelf lekker kunnen rijden.
Ook leuk om de andere klasses weer eens van dichtbij te bekijken.

Zeker een evenement dat voor herhaling vatbaar is.
Rucphen heeft zich alvast aangeboden voor de 2010 versie.

Zie jullie volgend jaar tijdens de Tamiya cup.
Michael Lepelaar

P.S. De resultaten zouden op Mylaps komen.

Over de pinions 21t in een mini dat kan wel.
Als je een M-04 rijdt wat daar kan 17,19 of 21 in en in een M-03 16,18 of 20.

Vandaar dat mensen voor een M-04 kiezen.

Maar wanneer gaat we weer.
Het was echt super leuk mini rijden:D:D:D

ik heb ook best wat foto's getrokken , ga ze naar bart doorsturen (organisator) en hij gaat ze op een site zetten ik vermoed tamiya.be

@ danny ; als toevallig je wagen te weinig weegt en ze merken het is het logisch dat ze dit melden bij jou , ze hebben het vriendelijk gevraagd aan je voor dit te veranderen ,
er zijn een paar mini's gecontroleerd waar niets vies aan te zien was ook bij de snellere buiten dat er eentje een andere motor had en nog iemand die zijn motor geschuurd had om origeneel te lijke !!, en bij de stock die ineens sneller rijd dan ervoor is het logisch dat je dit even checkt of is dit niet logisch ???

Het was wel een zeer geslaagde dag! buiten wat problemen met storingen omdat het parcour zo groot is.. maarja , dat kon de dag niet verbrodden!

dus er zijn mensen echt betrapt op het gebruik van een verkeerde of vervalste motor??
Wat hebben ze daar dan mee gedaan?

Ze hebben ze een waarschuwing gegeven en de tijden dat ze reden met de verkeerde motor geschrapt. ook hebben ze ze gezegt een andere motor te installeren,(logisch)

weetje een waarschuwing was correct het was immers een vriendschapelijke wedstrijd he..

jammer, maar ga ik niet mee akkoord. ALs je zo'n blackcan afgeschuurd hebt, dan ben je IMHO doelbewust met vervalsing bezig ... en dat heeft op een leuk, amikaal evenement als de Tamiya-cup ABSOLUUT geen plaats.
Waarom wordt er dan een reglement opgesteld en gehanteerd? Als vriendelijke richtlijn??

Als het van mij zou afhangen: uit de wedstrijd zetten én publicatie van de namen, zodat iedereen het weet.
Zal je zien hoe vaak mensen zoiets nog eens proberen.

Nu hebben ze het dus kunnen proberen, zonder echte gevolgen behalve een waarschuwing.
Op deze manier verlies je er dus niets met een poging tot vervalsing. ALs't lukt, heb je het voordeel, en als't niet lukt, heb je gewoon even een waarschuwing.

Vertel hier maar niet wie het was, ik zou ze als str*nt bekijken.

Sterker nog, ik ben FLINK ONTGOOCHELD in de organisatie. Vervalsing vind ik iets waar je nooit licht mag over gaan.
... maar zal wel weer aan mij liggen.
Ik ben leraar en volgens mijn bescheiden mening is het onze pedagogische taak om de jongeren te leren wat correct is en streng te zijn tegenover vervalsing en ONEERLIJKHEID.
een waarschuwing? man, man, man toch.
maar ik was er niet bij dus zal de zaken wel weer verkeerd inschatten.

Ludo... wint je niet zo op en denk aan de bloeddruk. Ik weet niet beter dan dat waar een competitie element bestaat er altijd mensen zullen zijn die over de grens gaan om te winnen. Helaas maar waar. Het is net drugs, ook niet uit te roeien.

Ewel, ik kan Ludo hier volledig in bijtreden, vriendschappelijk of niet, boeltje inpakken en naar huis sturen, en zij maar zeker dat zulke zaken meer gebeuren en zonder dat ze gepakt worden.

MJ

Ludo... wint je niet zo op en denk aan de bloeddruk. Ik weet niet beter dan dat waar een competitie element bestaat er altijd mensen zullen zijn die over de grens gaan om te winnen. Helaas maar waar. Het is net drugs, ook niet uit te roeien.

ach ja, dus kunnen we het maar beter opgeven zeker?
Waarom wordt er dan een reglement opgesteld, kerel? In de hoop dat "de meeste piloten" er zich gaan aan houden?
NEVER dude! NOOIT zal ik opgeven om tegen oneerlijkheid te zijn en te reageren.
And if I do, dan zal het tijd zijn dat ik stop met mijn werk.
Nu krijg je pas mijn bloeddruk omhoog.

enneu, ... "wint je" wordt met een d geschreven

Laatst bewerkt:
ach ja, dus kunnen we het maar beter opgeven zeker?
Waarom wordt er dan een reglement opgesteld, kerel? In de hoop dat "de meeste piloten" er zich gaan aan houden?
NEVER dude! NOOIT zal ik opgeven om tegen oneerlijkheid te zijn en te reageren.
And if I do, dan zal het tijd zijn dat ik stop met mijn werk.
Nu krijg je pas mijn bloeddruk omhoog.

enneu, ... "wint je" wordt met een d geschreven

WinT je was nou juist een grapje in deze context.......

Ik ben het wel helemaal met je eens hoor! Ik ben ook absoluut tegen het valsspelen, maar ik weet niet beter dan dat er altijd dit soort figuren tussenzitten! De meesten zijn echt wel eerlijk, maar het is net voetbal; een aantal verpest het weer. Of wielrennen.... hoeveel worden er daar uitgepikt met welke vorm van doping dan ook. Op het moment dat er iets te winnen valt zijn er mensen die cheaten. Ik ben er ook absoluut op tegen, begrijp me niet verkeerd.

Waarom maken mensen zich op een forum altijd zo druk??
Of komt dat alleen zo over, want in persoon is het toch meestal anders.
(iets met soep opdienen en eten??)

Het komt erop neer dat de betreffende personen vriendelijk doch dringend is gevraagd een andere motor te monteren en zich verder aan het reglement te houden. Op deze manier konden we gezellig verder gaan met de wedstrijd.
En dit was in de "spirit" van deze vriendschapelijke wedstrijd!

Er wordt altijd weer geleerd en als we volgend jaar verder gaan met de mabuchi motoren (waar het wel op lijkt, namelijk lage opstap) dan zullen de regels worden aangescherpt en ook strenger gehandhaafd.

Ik geef je gelijk ;) Waarom de dag verbrodde door iemand te diskwalificeren ??? het was een vriendschappelijke wedstrijd niet voor punten hé ?!

je kan de zaak ook omkeren: als het toch enkel een vriendschappelijke wedstrijd was, waarom moest dat één of andere klojo de zaak gaan vervalsen. Iemand met een dergelijke attitude heeft zeker geen plaats op een vriendschappelijk evenement.

Denk je nu echt dat je dergelijke mensen, met weinig gevoel voor eerlijkheid of scrupules, gaat op het rechte pad brengen met een kijvende vinger?
Dream on.

Wie zijn billen brand MOET op de blaren zitten, denk ik ervan.

Trouwens, met dit voorval is ook al gevaarlijk precedent geschapen.

Ik gééf Ludo volkomen gelijk, éérlijk duurt het langst. En regels dien om te volgen. Zoniet moet je géén regelmenten maken. En Olivier Swinnen,mijn plakket lood was er tijdens een aanrijding in 1°finale afgevallen maar ik heb dit ook direct in orde gebracht. Ik volg de regelmenten correct, werd zelfs thuis vooraf gewogen en met lood voorzien tot 1515 gram.
Ja Ludo, jammer dat dit gebeurt hé(het niet respecteren van een regelment)
Zo zijn beginnende of correcte rijders die wel met originele motertje uit de kit direct benadééld indien een ander juist een verwittiging ontvangt. Zoals Ludo schrijft, direct deklasseren en huiswaarts sturen. Pech voor de héne die de regels niet volgt,maar des te fairder voor andere rijders. Zo blijven deze mensen(die correct zijn) déélnemen. En kan het maar groeien. Maar niet andersom,zo blijven eerlijke rijders weg omdat de andere de regels met een verwittiging ervan af komen. Kon Ludo maar de technische controles uitvoeren van iederéén op tamiya cup races,dan zou dit een mooi nieuw begin kunnen worden. Een leraar die de puntjes op de i zet.

Back