Tantalus goes molded

Het is een erg vervelend probleem. Ik zou er voor kiezen deze mal aan te passen.

Misschien van deze fout eerst een kans maken, en ook een rompmal voor linkshandige werpers trekken.

Niks mis met linkshandig zijn...
Twee linkerhanden, dat is de drempel!

Maar eh, een afgietsel van deze mal maken voordat je 'm 'repareerd' lijkt me fijn.
(ik heb nog mallenhars liggen...)

Erik.

Links!

Misschien van deze fout eerst een kans maken, en ook een rompmal voor linkshandige werpers trekken.
Natuurlijk! Joe Wurts, Didier de Belg, Eric Crins en Leon Wubbe zijn allemaal links. Die mag je niet negeren ;).

Laatst bewerkt:
Ieder nadeel heeft zijn voordeel..

Berrie,

Ik had idd al besloten om de gefreesde mal te laten zoals hij is en te gebruiken voor een rompmal.

Het eerste "product'' wat ik daar dan uithaal wordt, na wat aanpassingen, het postief voor een rechtshandig model, waar ik dan weer een negatief mal van maak, en zo ben ik lekker bezig ..:(

Ik heb in het bovenstaande antwoord doelbewust de volgende tekst weg gelaten "voor linkshandige werpers" :D, dit zou namelijk to verkeerde conclusies kunnen leiden....:cool:

Cheers

Bart

Bart, die nu in India zit maakte de volgende foto toen hij daar langs een school liep.

Tantalusindia.jpg

Loet

Die misschien wel nooit afkomt......... dan moet u een beetje door tekenen....lol

Leuk dit topic gevonden te hebben, begint er op te lijken Bart, alleen zit ik toch nog steeds erg vaak in gedachten over een stabiele en vooral nauwkeurige basis.

Erg leuk topic, beste woordgrappen....., las dat Loet de buren waarschuwd als er een malletje gemaakt gaat worden :hammer:

Misschien is zo`n mooie NSK spil ook wel wat voor jou bart, misschien wat weinig koppel, maakt niet zoveel herrie, zag dat Loet er ook een heeft op een machine.

Loet: bevalt die Spil een beetje? is de Nr-302 zo te zien, ben zelf in het bezit van een Nr-3060S (voor de kenners...), alleen zonder Nsk motor, ga er zelf een Maxon motor aan koppelen. (pm even als het teveel off-topic is)

Succes met het ontwerp, hoop dat ik nu wel mailtjes krijg van het modelbouwforum als er een reply komt....

Gr, Roy

Laatst bewerkt:
Trouwens, die koppeling moet echt zo klein mogelijk qua diameter,
Ongeveer 30% meer max. koppel dan maximaal van de servomotor.

Alles groter vertraagd de max. acceleratie alleen maar, rotatietraagheid is je vijand..
Misschien valt het wel mee ivm. je spindels, zou zeker voor alu koppelingen gaan.

Laatst bewerkt:
Mold Material

Hello,

Sorry for the English. I have been admiring your work for a while.

Do you think you could make a negative mold out of tooling plastic, or would it not be stiff enough to contain the pressure of the bladder?

Thanks,

Greg

Hoi Loet,

ik heb je pakketje met het Tantalus 8C Competizione Product ontvangen, precies wat ik nodig had. Kan ik de prestaties van m'n ETP product weer wat opkrikken.

Bedankt!!!
Bas

Hoi Loet,

ik heb je pakketje met het Tantalus 8C Competizione Product ontvangen, precies wat ik nodig had. Kan ik de prestaties van m'n ETP product weer wat opkrikken.

Bedankt!!!
Bas

Fijn om te horen, ik maak me altijd een beetje zorgen dat zoiets moois bij de post verloren gaat.

Loet

Het tussen project

Tja....begint op het cnc forum te lijken, maar ik kon het niet laten :rolleyes: even wat plaatjes van het ontwerp van de portaalfrees...ben wel bezig geweest met het polijsten en in de was zetten van de rompmal dus binnenkort
maar eens gaan bouwen ipv solidsnurksen :cool:
Cheers

Bart

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back