Tantalus goes molded

Het eerste stabilo is uit de mal.

Ik ben niet helemaal tevreden.

Mijn mallen zijn gemaakt uit Corian. Het zijn reststukjes van mijn werk en dus verschillende soorten.
Voor het stabilo heb ik ander materiaal gebruikt als voor het kielvlak. Het Corian heeft een bepaalde struktuur. Zie foto.

DSC04988.jpg

Bij de stabilomal zijn grovere structuren te zien ( de wittere stukjes). Je ziet de structuur terug in het stabilo. Je voelt het niet, je ziet het slechts. Jammer. Maar goed, Corian is niet bedoeld als mallenmateriaal, Het is de "poor man's choice":D

Ik had een beter gewicht verwacht, deze weegt 6.2 gram (de volgende decimaal laat ik weg omdat er commentaar op kwam:D)

Spuitwerk is mooi gelukt, ik kon het nauwelijks op de mal zien

DSC04986-1.jpg

Wat was er wel goed:

Kaarsrecht en net zo sterk als de dit jaar gebagde varianten.
En scharnier van 58 grams glas, zoals ik altijd heb gedaan

Loet

Laatst bewerkt:
loet,

6.2 gram lijkt me wel behoorlijk goed , als je het vergelijkt (oppervlak/gewicht) met je kielvlak denk ik dat je goed zit.

-kristof-

.....
Even mijn onderkaak van de vloer rapen...
Mooi!
En waarom heb je een Kompas op je weegschaal, is ie zo nauwkeurig dat zelfs dat invloed heeft ;)

Zeer geachte Tantalus 8C Competizione Products BV,

Via deze weg wil ik u bedanken voor het leveren van het kielvlak. Ik wil u er op attenderen dat er gelukkig geen beschadigingen tijdens transport opgetreden zijn.

De kans is niet uit te sluiten dat de 6 cm dikke en 60 cm grote plywood omkasting hier toe bijgedragen heeft. ;-)

tant2.jpg

tant1.jpg

Fijn te horen.:D

Wel jammer dat je een kielvlak hebt dat inmiddels al weer 1 week oud is.

Het nieuwste kielvlak is 0.2 gram lichter, de toekomstige verpakking zal ik hier op aanpassen.
Die kan waarschijnlijk ook iets lichter worden.:mrgreen::mrgreen:

Zeker ....dit is een retorische vraag

Bas,

Het spijt me maar dit is idd een retorische vraag :D

...en je hoeft niet echt helderziend te zijn....mijn avatar is niet
voor niets de materiaalverzamelaar :(

Cheers

Bart

Back