Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En dit maakt het voor mij dus een no go, ik vlieg met grote kisten en daar bij wil ik toch echt wel iets meer controle over wat er voor software in mijn zender en ontvanger zit.
Ik ben een groot supporter en draag zo nu en dan ook mijn steentje bij in de open source community. Maar ik ga mijn duurdere vliegtuigen hier toch niet mee durven te vliegen.
En ik ben nog niet al te lang geleden overgestapt van Spektrum naar Futaba 14sg en ik heb er nog geen spijt van, het enige wat ik zo af en toe wel heel jammer vindt is dat de R7008sb, 100 Euro kost, die mag wel een stukje goedkoper. Maar ik vlieg ook met frysky en orange Fasst ontvanger ( 20 tot 30 Euro ) voor de kleine kistenmaar dan heb je geen telemetry, dat vind ik bij de kleine kisten niet zo erg.
Ik moet zeggen dat ik wel een oogje heb laten vallen op de Helios, ik zie wel over een jaartje of dat iets is.
Ja de Horus,
Van sommige apparaten wil ik gewoon dat het werkt, Futaba, spektrum, Multiplex,Graupner hebben een behoorlijk staat van dienst. En ik heb daar vertrouwen in( betekend niet dat het altijd goed gaat ). Frsky en open source moet zich daar nog bewijzen. Ik koop ook nooit zenders die net op de markt zijn
Waarom nu wéér een draadje over welke zender te kiezen?
Om dan te zeggen dat er niets boven Futaba gaat of in de buurt komt doet al die andere merken te kort vind ik.
Alm:
Aub goed lezen wat er staat.
> Mensen blijven irrationele wezens!
Tot nu tot was iedereen hier rationeel, en netjes, alleen degene die vond dat we deze discussie niet mochten hebben was behoorlijk bot.
Bart,
Hier nog een leuke statement van Torvalds Linux over opensource
> I'm just saying that the mantra that open source is more secure by definition because everyone can read the code is apparently totally wrong.
Hij zegt dat omdat opensource ontwikkelaars niet allemaal het zelfde omgaan met bugs en veiligheids lekken, net als in bedrijven.
Dit zegt dus niet dat het slechter is maar zeker ook niet beter ( persoonlijk dacht ik dat opensource in gelijke situaties, wel beter zou zijn ).
Here's a full quote by Torvalds himself: "So I personally consider security bugs to be just "normal bugs". I don't cover them up, but I also don't have any reason what-so-ever to think it's a good idea to track them and announce them as something special."
Year 2014 was the most damning in regard to Linux security: critical remotely exploitable vulnerabilities were found in many basic Open Source projects, like bash (shellshock), OpenSSL (heartbleed), kernel and others. So much for "everyone can read the code thus it's invulnerable". In the beginning of 2015 a new critical remotely exploitable vulnerability was found, called GHOST.
Year 2015 welcomed us with 134 vulnerabilities in one package alone: WebKitGTK+ WSA-2015-0002. I'm not implying that Linux is worse than Windows/MacOS proprietary/closed software - I'm just saying that the mantra that open source is more secure by definition because everyone can read the code is apparently totally wrong.