Te lang antenne draad, Wat nu?

• Topicstarter Topicstarter Vortex
  • Startdatum Startdatum
V

Vortex

Guest
Hallo! :D

Ik heb op mijn T-rex 450 een antenne draad van ongeveer 1 meter, Het probleem is dat ik deze draad niet lekker weg krijg.. ik houd ongeveer 30 cm over waarmee ik niks kan.. Het is niet veilig om dat draad ergens omheen te wikkelen.. Hoe kan ik dit oplossen..?

Groetjes, Vortex 8)

nooi ergens omwikkellen !!!

je maakt dan een spoel, funest voor de prestaties.

probeer hem via dezelfde weg terug te leggen ofzo.

of een mini deans antenne gebruiken.

Ik heb wel eens gehoord over die verkorte antennes.. Ik weet alleen niet waar ik ze kan kopen.. :P
Of hoe ik ze vats moet maken..

Vortex zei:
Ik heb wel eens gehoord over die verkorte antennes.. Ik weet alleen niet waar ik ze kan kopen.. :P
Of hoe ik ze vats moet maken..

Vortex, google maar eens op deans, en kijk ook eens op helifreak.com Daar staat veel info over deans antennes. Ik heb ze geloof ik ook wel eens in Nederland gezien. Alleen hebben die dingen wel een beperkter bereik dan gewone antennes. Daar is intussen al zoveel over geschreven!
Dus: zoekfucties op de forums en Google.

Trouwens, hele volksstammen hebben die 1 meter prima op hun 450 zitten hoor, ik ook. Zonder enig probleem.

HeliEdje zei:
Trouwens, hele volksstammen hebben die 1 meter prima op hun 450 zitten hoor, ik ook. Zonder enig probleem.

Kan je daar foto's van laten zien anders..? :)

hier is er een, maar die is niet echt duidelijk (klik op de foto, dan krijg je hem wat groter te zien), maar krijg je wel een idee

nog vragen??

Trouwens, jij woont heel dicht bij mij. Wist je dat?
Je mag wel een keer bij mij een kijkje komen nemen, als je wilt.

Ik zie wel dat ie zn antenne ook veel naar voren heeft lopen.. :)

En ik zie nu ook dat u in Hilversum woont :D

Zou wel leuk zijn om is af te spreken..
Maar dat moet er wel iets gemaakt zijn :P
(Zie onderschrift:P)

Ik woon in de Hilversumse Meent, dus praktisch in Bussum :wink:
Wat mij betreft kunnen we ook best een keer afspreken om te vliegen. Jammer dat je heli gecrashed is (mijn 450 heb ik al een stuk of 6 keer de grond in gevlogen..... :cry:

Moeten we alleen wel op beter weer wachten. Regent de laatste tijd stront van de dijk
Ik wil je als je vragen hebt over de bouw of iets anders wil ik je wel helpen hoor, als je wilt. Het is toch handig dat we dicht bij elkaar wonen.
Trouwens, ik ben wel 51, maar zou het leuk vinden als je me gewoon met JIJ aanspreekt. Ik heet gewoon Ed. Vliegers onder elkaar nietwaar, die zeggen nooit U tegen elkaar.

Ik doe trouwens ook aan zweefvliegen (echt, full-scale), zie mijn avatar. Al eens gedaan?

Ik heb dit geloof ik al eerder gepost maar goed;

Zelf doen kan ook: http://www.iroquois.free-online.co.uk/aerial.htm

Het schijnt wel ten koste te gaan van het bereik, maar hoe ver laat je 'em nou werkelijk van je weggaan...
En zo ziet dat er dan uit.

P1050098.JPG

HeliEdje zei:
Ik woon in de Hilversumse Meent, dus praktisch in Bussum :wink:
Wat mij betreft kunnen we ook best een keer afspreken om te vliegen. Jammer dat je heli gecrashed is (mijn 450 heb ik al een stuk of 6 keer de grond in gevlogen..... :cry:

Moeten we alleen wel op beter weer wachten. Regent de laatste tijd stront van de dijk
Ik wil je als je vragen hebt over de bouw of iets anders wil ik je wel helpen hoor, als je wilt. Het is toch handig dat we dicht bij elkaar wonen.
Trouwens, ik ben wel 51, maar zou het leuk vinden als je me gewoon met JIJ aanspreekt. Ik heet gewoon Ed. Vliegers onder elkaar nietwaar, die zeggen nooit U tegen elkaar.

Ik doe trouwens ook aan zweefvliegen (echt, full-scale), zie mijn avatar. Al eens gedaan?

Het weer is wel bagger de laatste tijd :?

En ik ben nogal beleefd tegen mensen maar nu zal ik wel JIJ zeggen! :lol:

Zweefvliegen..? ik zit op de modelbouwclub in huizen.. daar gaan ze ook wel eens aan de lier, Zelf heb ik nog alleen maar een elektrozwever...

Ben nog beetje beginner :wink:

Vind helivliegen en vliegtuigvliegen alletwee leuk :D

Ik bestel de onderdelen denk ik morgen..

kost me namelijk wel 150 euro ongeveer.. :P

Dan ook nog een full range ontvanger erbij kopen..

Ik ga zaterdag voor onderdelen...vanwege een indoor crash (door TL verlichting storing, staart begon plots te draaien
en ja ... ik kan nog niet nose in...dus uit paniek gas dicht (met lichte neg. pitch).....KLATSSSS).

allemacthig Vortex, wat zet jij er op? Metal ?

Mijn mainbladeholders zijn kapot + blades 335Pro + tailboom + flybar + seesaw + mixing arms
+ main- en featheringshaft (die laatste vermoedelijk).

ps: Niek waar blijven de beelden ? :lol:

mvg, Z

Ik zet er nu gewoon plastic op..

De hele rotorkop vervangen voor alu kost ongeveer 150 euro..

Ik denk maar zo.. Eerst leren vliegen.. Dan upgraden..
Of nog beter: Eerst goede electronica zonder glitches, Dan upgraden! :P

Vortex zei:
Ik denk maar zo.. Eerst leren vliegen.. Dan upgraden..
Of nog beter: Eerst goede electronica zonder glitches, Dan upgraden! :P

Goeie... :)

:thumbsup:

Trouwens, zat er geen goeie ontvanger bij je MX-12. Die van mij kwam met een R700 ontvanger.
enne waar bestel jij de onderdelen voor de 450??

Die ontvanger zit in mn Westerly (brandstof trainer)

Ik bestel ze OF bij Mfis.net OF bij Eheli.nl OF bij Helidirect.com OF bij Helikraft.com

ik weet nog niet.. moet ff prijzen vergelijken ;)

Ik bestel ze OF bij Mfis.net OF bij Eheli.nl OF bij Helidirect.com OF bij Helikraft.com

ik weet nog niet.. moet ff prijzen vergelijken

Reken bij de 2 buitenlandse 20% erbij voor eventuele douanerechten en BTW. Je zou ook kunnen kijken bij 4rc.nl, hun zijn ook goedkoop volgens mij :roll:

En die antenne.. tjah gewoon afknippen joh :wink: (Ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat je "storing" had en daardoor crashte... PPM crashes zien er over het algemeen anders uit, ik heb het al 2x wel echt gehad dat iemand op mijn kanaal zat toen ik nog PPM vloog namelijk)

Vergeet ook je lagers niet te controleren en eventueel te vervangen, die van de hoofdas en de staartrotor gaan vaak kapot na een crash.

Cheers,

Richard

Back