Ik heb een omgebouwde Evo-9 met Jeti Hack en een Jeti Box mini...
En diverse SM Dataloggers en een trosje sensoren. Kost je de kop niet, maar je kan werkelijk alles meten. Voor het meten van de stroom is een aparte sensor, daar zit een shunt in.
De staat tussen accu en regelaar. Torenmeting via een van de drie motordraden.
Dat kunnen meten is interessant...
Dus zit er telemetrie zowel in een modelboot (schaalvermogen getoetst, en kunnen toetsen, dat was voorheen vrijwel ondenkbaar, en het klopte ook nog eens, in de 70er jaren ondenkbaar)
GPS, toeren stroom en spanning etc
Alles live te zien, of later via DataExplorer na te zien via een geheugenkaartje...
GJVO en Gerben vlogen geavanceerd en zeer scherp, duivels goed op de hoogte van aandrijvingen op de grens gezet.
Schreven software voor regelaars, en lieten producenten het aanpassen en stapten op de motorproducenten af. Vroegen door.
Eigenlijk sinds dat F5B vliegen... de enorme inzet van die twee heren... kennis en kunde.
komst van de telemetrie... ook al vloog ik voor de poedelprijs... een bevroren kip...
Je wist wat je aan het doen was.
Mijn zwevertje kon niet meekomen, maar vloog op hoogst mogelijke rendement... op 3S met gear-motor. Ieder geval "iets" aan resultaat...
Zweer nog steeds bij gearboxen... die verrichten wondertjes... maar eCalc hielp enorm goed in het bepalen wat ik wilde.
Voor de e-Rascal 40 van mij heb ik bijna 120 opzetjes bijeen getikt en opgeslagen als PDF...
Hackers, AXI, HET-RC, Hyperion... t/m 6 kilogram trekkracht... uiteindelijke een keuze gemaakt. Geen sleper, maar vlucht duur.
eCalc was in het begin vrij simpel. Thans tik je veel meer in.
Had graag ook nog de oude calculator er naast gezien.
Bij brandstof heb ik het gevoel er minder grip op te hebben.