te zwakke motor ?

Helaas heeft Perba geen geborstelde motoren. Van de motoren bij hun kun je denk ik het beste een van die fietsbel motoren van 12 euro nemen. Welke precies weet ik ook niet, maar die vind je vast wel in het originele draadje van dit model.

Tim,

Als ik er even iets over mag zeggen de props die je gebruikt zijn met te weinig spoed en krijg je er geen snelheid in je eerste prop was 7*3.5 als je die vervangt voor een 7*6 van het zelfde merk krijg je een heel ander vliegtuig.

MvrG Peter

Ik vermoed dat het probleem eerder bij de prop gaat liggen!

Ik heb hier een 9x7 prop genomen en daar de uiteinden afgeknipt zodat hij past. Als ik deze op full throttle zet duwt hij veel harder dan de andere prop!!

Heeft dus denk ik iets te maken met de spoed van de propeller. Hopelijk is het morgen droog zodat ik nog eens kan proberen :)
In ieder geval bedankt om me allemaal te helpen ! :worship:

Aha, daar had ik natuurlijk nog niet aan gedacht 8O

Van heli's ken ik nu wel het merendeel maar van vliegers moet ik nog veeeeel leren :)

Nogmaals bedankt :lol:

tim--coop zei:
Ik vermoed dat het probleem eerder bij de prop gaat liggen!

Ik heb hier een 9x7 prop genomen en daar de uiteinden afgeknipt zodat hij past. Als ik deze op full throttle zet duwt hij veel harder dan de andere prop!!

Heeft dus denk ik iets te maken met de spoed van de propeller. Hopelijk is het morgen droog zodat ik nog eens kan proberen :)
In ieder geval bedankt om me allemaal te helpen ! :worship:
Je bent wel creatief bezig moet ik zeggen.
Je kunt ook nog een extra afgeknipte prop op de as zetten maar zonder een amperemeter weet je nog niet wat je berijkt hebt.
Dat idee van je zelf om een prop rechstreeks op de motoras te monteren was zo gek nog niet maar wel met de juiste prop. :)

tim

heb je voor mij ook de plaats waar het zwaarte punt zit.
wil er ook een bouwen (tekening heb ik)
Staat alleen geen zp op.

Johan

Het zwaartepunt zit precies halverwege de voorzijde vleugeldeel en de uitsparing voor de motor.

2props op 1 motor, dat ik daar nog niet aan gedacht had :lol:

Nu is het momenteel perfect weer om de vlieger te testen, nu wilt het toch wel niet lukken dat ik dezenamiddag gevallen ben en de hele avond op spoed heb gezeten 8O

Een spier in mijn arm zwaar verokken waardoor ik mijn hand, en vooral mijn duim bijna niet meer kan bewegen 8O 8O 8O

afzien....

Heb nu juist met die ?amperemeter? nog eens gemeten met die andere prop.
En heb nu op full throttle al 0.12. Dat is toch al beter vermoed ik!

Heb nu ook eens voor de fun er 2 props opgezet en hij wilt nu bijna verticaal opstijgen op full throttle :p

Denk dat ik het zo volgende keer eens ga proberen!
De props heb ik gebalanceerd!

nog wel wat weinig denk ik.
ik heb met de juiste zelfde amperetang gemeten en ik kwam ook op zon belachelijke lage ampere's uit (soms toch geen Telenet technieker:P )
volgens mij ligt dat aan de tang.

Hi.

Met een speed 300/350 op 1:6 vertraagd zit je al gauw aan een 10" prop of groter...
Kijk maar eens naar de data op www.aircraft-world.com of www.gws.com.tw

Zonder vertraging zal beter gaan op de Aerocat met een Gunther of een 5.5x4.3 prop

Ben ook erg tevreden met deze goedkope brushless:
http://www.perba.com/product_info.php?cPath=24&products_id=111
http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=925

Voor de Aerocat op 3slipo met een 7x6 prop (meer snelheid), later op een shocky 8x4...
Zelfde motor kan ook op 2slipo met 10x4,7 op 2slipo450mA voor indoor als het licht moet zijn....

tim--coop zei:
mja, dat is nu juist het probleem he,
er past maximum een 7 prop op de aerocat. Een 10 past er zeker niet tussen!
Dat is geen probleem maar een gegeven waar je op in moet spelen door een andere motor te kiezen of een geschikte prop rechtstreeks op je motor te monteren.
Pjotrrr weet echt wel waar hij over praat.
Die andere oplossingen zijn wel leuk maar geven niet het best haalbare resultaat. :)

Daarjuist een testvlucht gaan doen met de aerocat. Nog iets te weinig vermogen om goed te kunnen vliegen maar hij vloog wel en is nog vrij goed te besturen :)

Toen ik op het veld aankwam was er direkt veel interesse voor de aerocat:
01.JPG

02.JPG

EN JAWEL, HIJ VLIEGT!:
03.JPG

Hier een filmpje van de maiden vlucht:
http://www.rawmeat.be/aerocat/flight1/01.MPG

Spijtig genoeg daarna een crash gedaan, met de neus de grond in :s
Er was namelijk te veel wind om met een depron kistje te vliegen, maar ik kon het weer niet laten :oops:
04.JPG

Nu ja, dan kan ik zo dadelijk beginnen met de volgende te maken :)

Airbus zei:
nog wel wat weinig denk ik.
ik heb met de juiste zelfde amperetang gemeten en ik kwam ook op zon belachelijke lage ampere's uit (soms toch geen Telenet technieker:P )
volgens mij ligt dat aan de tang.
Dat klopt omdat een amperetang ongeschikt is voor gelijkstroom.
Hij werkt volgens het transformator principe en geeft alleen spanning door bij veld verandering dus tijdens veranderen van de stroom in de draad door de ampere tang.
Steek je een magneet in een spoel dan meet je spanning op die spoel maar als je hem stil houdt dan meet je niets meer. :)

Leuk filmpje maar je crash is niet alleen een gevolg van de wind of onwennigheid maar ook door te weinig snelheid.
Dit vliegtuig vraagt om een hoger proptoerental.
De snelheid is maar net genoeg om in de lucht te blijven maar bij overtrekken heb je wel genoeg kracht om hem er uit te trekken. 8O

Jah, daarmee dat ik nu de prop rechtstreeks op de motor ga zetten, dan moet ik zeker genoeg snelheid hebben!
Hopelijk nog genoeg kracht dan :roll:

Back