Team associated B4.1

Daar was ik in het begin ook bang voor maar ben er nog erg tevreden over. Heb mijn b4.1 sinds september en balldiff is nog steeds heel soepele

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

welke bandjes gebruiken jullie op klei op de B4 en leggen jullie ergens gewicht bij?( aan de servo of achter de batterij?)

Ja ik heb wel gewichtjes erop zal thuis even foto maken. Rijd met hole shots op klei en dan m4 compound

Ik met kaliber steken vanachter en proline 4 rib vanvoor. Ik heb shorty batterijen volledig naar voor liggen
Zachter of hardere banden dan af aan grip, maar wat bij hardere of soepelere inserts?

20130627_224436.jpg

Ik heb een B4.1. Factory Team worlds car, dat is de versie die vlak voor de b4.2 uit was gekomen.

Je krijgt daar ook een gewichtje bij wat tussen de gearbox en de achterkant chassis klem zit.
FactoryTeamBallast.jpg

Daarnaast heb ik hier en daar 5grams loodjes geplakt.

Ik rijd meestal met Holeshots m3 of m4, laatst had ik een wedstrijd een reed toen (omdat mijn holeshots op waren) op nieuwe calibers en dat reed toen ook wel oke, maar meestal vind ik holeshots toch beter rijden.

Voorbanden zijn gewoon de standaard proline rib banden.

Rijd met de standaard inserts die je bij de prolinebanden krijgt.

B4.1

20gram voor de servo en 5gram in de snuit
Wat vind je van mijn servo steuntje, toen ik de B4.1 2dehands kocht waren de schroeven in de blauwe alu steuntjes zot gedraaid, heb deze laten maken op het werk ook alu met M3 getapt.
Sorry voor onduidelijke foto's

Laatst bewerkt:

20gram voor de servo en 5gram in de snuit
Wat vind je van mijn servo steuntje, toen ik de B4.1 2dehands kocht waren de schroeven in de blauwe alu steuntjes zot gedraaid, heb deze laten maken op het werk ook alu met M3 getapt.
Sorry voor onduidelijke foto's

Ik kan het niet zo goed zien, foto's zijn zo klein, maar ik zie dat je de thumbs in je bericht hebt geplakt.. dat zijn de kleine versies van de foto's.. je moet even op de foto klikken en dan de link van de grote foto's kopieren.

Wat heb je trouwens veel gewicht voorin liggen, ik zou eerder voor wat meer gewicht achter gaan.. of heb je je shortys voorin liggen?

shorty

ja shorty ligt voorin
Ik moet zeggen dat het eigenlijk goed rijd, veel grip in de draai op de voorwielen.
Welke olie heb je in de shocks, ik had er eerst 250 in , maar met ons parcour kwam mijn chassis nogal eens tegen de grond. Ik heb er nu 400 in gedaan, ben zeer benieuwd

ja shorty ligt voorin
Ik moet zeggen dat het eigenlijk goed rijd, veel grip in de draai op de voorwielen.
Welke olie heb je in de shocks, ik had er eerst 250 in , maar met ons parcour kwam mijn chassis nogal eens tegen de grond. Ik heb er nu 400 in gedaan, ben zeer benieuwd

Ik heb 20 wt achter en 25 wt voor. Ik heb de standaard veren erop zitten, heb wel het idee dat hij nog steeds te stug afgeveerd is.

Waar rijd jij?

Ik heb er pas 25wt rondom rond ingezet, normaal is het 20 wt vanachter dacht ik en 25 vanvoor volgens de boek
Wel nog niet mee gereden, ben benieuwd wat het de zondag gaat geven! Ik heb op mijn regelaar de punch volledig moeten toezetten, anders was het te moeilijk te houden tijdens het optrekken, heb je hier ook problemen mee gehad?

Ik weet niet meer wat doen de stand was toen die foto gemaakt werd, maar ben geen top-rijder hoor. Ik kan wel redelijk foutloos de baan over rijden (tijdens trainingen), alleen ik heb nog niet de constante snelheid die zou " moeten".

Hoeft voor mij ook niet, zo lang ik maar in een groepje een beetje kan strijden vind ik het al heel erg leuk.

Als het puur om de snelste ronde zou gaan, zat ik bij 1 van de finales van de laatste wedstrijd net in de top 7 van de 14 rijders.

Alleen ik rijd niet constant van die snelle rondjes, dus dat kost tijd. Evenals als ik snellere rijders voorbij laat en soms twijfel of ze mij lappen of dat ze wellicht toch in dezelfde ronde zaten.. en in het heetst van de strijd af en toe een domme fout en crash.

Yep zonder brokken en schade. Ik rijd ook vaak gewoon door het bos maar dan niet met mijn wedstrijdauto maar met andere auto's uit mijn verzameling

Ik had me vergist er zit 35 shock oil in, vanachter lijkt het nog wel te gaan, Vanvoor lijkt het wel of de wielen loshangen en wiebelen. alles zit vast en ik vraag me af of het door die shock oil komt, grip in de bocht super, snorren op het recht stuk geeft problemen zwabeld van één naar de andere kant, iemand enig idee?

speling op de lagers?
kan je de wieltjes heen en weer beweging?
servo saver te slap ?
bij mijn auto kan ik de voor asjes wel 3mm in en uit trekken.
hier moet ik even andere meenemers voor hebben die strak tegen het lager zitten want dit wil ook niet best recht door. gewoon simpelweg veel teveel speling

ik heb 30wt in de voorste shocks. wat voor pistons zitten erin? ik heb die met 2 gaatjes. dat gaat net iets beter dan 3 gaatjes.
hoe gaat de droptest?
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...Mc1b0F7LUzYMU4A&bvm=bv.48705608,d.ZWU&cad=rja

tof karretje! die spaakwieltjes hebben die 6kant meenemers?

Back