Team Associated SC10 4X4

Hoe houden deze beauty's zich eigenlijk?
Iemand al kapotte delen gehad?
Ik moet toch zeggen dat hij er wel zeer bash-proof uit ziet.
De SC10 4X4 ziet er sterker uit dan zijn nogal fragiele 2WD broertje.
 
Ik ben zeer tevreden met de durability van deze wagen.
ik heb nog niks kapot. Dempers lekken ook niet. Gearboxen zijn nog helemaal schoon van binnen. Diffs moet je wel regelmatig vullen. Maar dat is toch wel normaal voor een correcte werking van dit soort diffs.
 
Even een vraagje, heb vanmiddag mijn sc10 4x4 besteld maar vroeg me af met welke sc/motoren jullie rijden.
Ik zag op de foto's veel groen dus ik schat iets van castle in, is dat de mmp short course set?
 
ik rijd met de castle motor 3800kv 4 pole de 1410, die hoort normal bij een regelaar als combo, maar is ook los te koop op ebay. ik gebruik het in combinatie met een MMP die ik al had
 
het enige wat jammer is, is dat ROAR net de 4pole shortcourse motoren verboden heeft, je mag dus alleen nog maar 2pole gebruiken. Nu maakt dat voor ons hier niet zoveel uit, maar ik denk wel dat de nieuwe regel ervoor gaat zorgen dat er minder 4pole ontwikkelt gaan worden.
 
Neem je hem wel mee naar de Boekelermeer, want ik ben er razend benieuwd naar !

Zeker Andre , komt helemaal goed, maar het is een kit dus er moet nog wel wat werk verricht worden.

Bedankt voor de reakties, ik had wel de neu 1415 gezien met een mamba regelaar
dat lijkt me ook niet verkeerd, volgens mij had ik gelezen dat Leonardo die ook in een van je auto's had ingebouwd.

Ik ga me ook even inlezen over het 2 en 4 polige verhaal, dat is me nog niet helemaal duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb idd heel eventjes een Neu 1415 gehad.
Haal Castle/Neu en Neu echter niet door elkaar. Castle maakt grote oplages in China van ontwerpen van Neu maar dan met goedkopere onderdelen. Niet slecht oid maar wel lager rendement en beperkte keus aan types. De Caslte 1415 is er alleen in 2400Kv
CSECMN2400-2.jpg



De Neu 1415 is er in diverse Kv ratings en dus ook verkrijgbaar in een winding die wel geschikt is voor 2S. Helaas heb je dan wel een Delta wind en geen Wye (die een wat hoger rendement geeft)

Neu-1415.JPG


http://www.castlecreations.com/products/neumotors/nm1400.html

Ik denk echter dat een 1415 veel te krachtigis voor een lichte auto als de SC10 4x4. Ik zou gaan voor een 1409 1Y dan heb je 3600 Kv (dus mooi voor 2S) en toch een Wye wind. Die motor is krachtig genoeg! Ik heb nu een 1509 in m'n Slash 4x4 en dat is echt insane snel. Vroeger had ik een Castle 1515 met MMM in deze auto. Toen was hij heel krachtig maar ook zwaar. nu zit er een 1509 in met een MMP en een veel kleinere lipo en hij is nu een stuk sneller dan eerst.
 
Laatst bewerkt:
Thanx voor de info, ik doelde inderdaad op de castle1415 die deel uitmaakt van de set met de mmp regelaar.
Dat lijkt me toch niet te krachtig voor de sc10.
Het systeem dient ook wel geschikt te zijn voor 3s daar heb ik nog 2 lipo's van liggen, ik zal ze niet zozeer voor de snelheid dan wel voor de rijtijd gaan gebruiken.
 
3s lipo gaat niet passen in deze wagen tenzij de accu excat de zelfde maat heeft als een 2s hardcase lipo

Het word inderdaad lastig 25 mm is max, de 3s accu's die ik heb zijn ca28mm.
Maar in de lengte heb je wel ruimte over dus de bevestigingspunten zijn bereikbaar, misschien dat de batterijbeugel wat aangepast kan worden.
Maar goed dat is allemaal voor later.
 
Laatst bewerkt:
Van wat ik gezien heb van deze auto ligt de beperking in de ruimte tussen de aandrijfbelt en de bodemplaat. Ik verwacht niet dat je met het aanpassen van de batterijbeugel alleen meer hoogte voor de batterij gaat creeëren.

Waarom wil iedereen toch op 3s rijden? Is dat de " buurman, kijk mij eens hard gaan" factor ofzo? Want sneller wordt de auto er echt niet van. En koel problemen kan je ook prima op andere manieren ondervangen.

Ach, ik word waarschijnlijk te oud om dat echt goed te begrijpen
 
Van wat ik gezien heb van deze auto ligt de beperking in de ruimte tussen de aandrijfbelt en de bodemplaat. Ik verwacht niet dat je met het aanpassen van de batterijbeugel alleen meer hoogte voor de batterij gaat creeëren.

Waarom wil iedereen toch op 3s rijden? Is dat de " buurman, kijk mij eens hard gaan" factor ofzo? Want sneller wordt de auto er echt niet van. En koel problemen kan je ook prima op andere manieren ondervangen.

Ach, ik word waarschijnlijk te oud om dat echt goed te begrijpen

Het heeft niets te maken met kijk eens hoeveel sneller ik dan de buurman ga, het heeft te maken met het feit dat ik hiervoor een e-maxx brushless edition had en daarom nog 2 accu's over heb.
Maar bedankt voor de info , ik had niet gezien dat de accu deels onder de aaandrijfbelt lag.
 
Een tip voor je 3s lipos. Verkoop ze. 3s gaat gewoon niet werken in deze auto.
Dit is een wedstrijdwagen. Dus ontwikkeld met een 2s limiet in het achterhoofd.
Het past gewoon niet fysiek. En op 3s zul je ook meer onderdelen sneller kapot krijgen. Dus ga je weer investeringen doen om dat op te vangen. Zonde van deze auto en zonde van je centen.

Edit. Ik heb een ietwat bolle 2s hardcase. Die krijg ik al bijna niet meer uit de auto. Er is zeer beperkt ruimte onder de drivebelt cover en bodemplaat. Daar waar de accu zit
 
Laatst bewerkt:
Nee, denk het niet. Da's een 2-pole, die al sind januari op de markt is. Prima motor overigens, maar wel wat erg powerfull (voor wedstrijden op mvb heb ik 'm er weer uitgehaald, en de vxl terug gedaan). Er staat er eentje op mbf te koop trouwens.
 
Nee die niet idd..

Deze:

Tekin_PRO4_SneakPeek622011.jpg


4600 Kv - 1Y
4000 Kv - 2D
3300 Kv - 2.5D
__________________
Ty Campbell
Tekin, INC.
De 4600 nemen dus, die is Y.

Wel een mooie combi, 4 pole en sensored. Ik zou er dan wel een Rx8 bij nemen. (dus al met al geen goedkoop setje)
 
Back
Top