Team Associated SC10 4X4

Ja mooi hoor. Ik zie altijd liever dit soort foto's dan die eeuwige fabrieksfoto's. Nu zie je nog eens hoe het er in werkelijkheid uitziet. Het is een mooie auto en een mooi ontwerp, helaas alleen niks voor mij. De SC10 kap blijft wel de mooiste die er is IMHO.

Ik heb er verder weinig verstand van hoor maar wat mij opvalt is dat die roze vooral netter rijdt en sneller accelereert. In hoeverre denk je dat het aan de auto ligt?

Heb ik niet gezegd!
Het zal zeker ook wel aan de rijder liggen, hij is een paar x Duits kampioen geweest geloof ik, en ik rijdt net 1,5 jaar, dus dat speelt ook wel mee!

Heb ik niet gezegd!
Het zal zeker ook wel aan de rijder liggen, hij is een paar x Duits kampioen geweest geloof ik, en ik rijdt net 1,5 jaar, dus dat speelt ook wel mee!
Ik vraag het alleen maar hoor, gewoon interesse. Heb je het gevoel gehad dat als je beter zou rijden (zoals hij) dat je 'm dan bij zou houden of was zijn wagen ook gewoon beter. Hij lijkt bevoorbeeld veel sneller te accelleren op het rechte stuk, of geeft ie meer gas?

Wat jij zegt, als ik beter reed zou ik em zeker bij kunnen houden met de auto die ik nu rijdt.
Dat sneller acceleren zit em niet in de auto hoor, maar in de rechterwijsvinger, hij slipt veel minder dan mij (bij het optrekken), daar ben ik van overtuigd.
Misschien had ik mn punch ook wat terug moeten zetten (dan had ik wat minder geslipt) maar dat is achteraf gezever, maar het lag vooral aan de rijder.

Ben weer een beetje verder gegaan, de auto is op een paar kleine punten na klaar.
Zit alleen nog met het probleem dat de servo bij snelle stuurakties de spanning van de ontvanger wegneemt, heb hiervoor een condenstor besteld en dat zou als het goed is het probleem moeten verhelpen? Of weet iemand een manier om de bec spanning van de mamba te verhogen?

Hier nog een paar foto's van het spuit en plak werk, wat een berg werk is dat heb er al menig uurtje inzitten, en het resultaat word best aardig zo voor de eerste keer. Hier en daar een plakbandje wat toch niet helemaal goed bleek te zitten maar goed, hij gaat gelukkig heel snel dus dan zie je dat toch niet :)

_MG_2464.jpg

_MG_2469.jpg

_MG_2475.jpg

_MG_2477.jpg

_MG_2479.jpg

_MG_2480.jpg

Wat resteert is de witte kleur en nog wat stickerwerk, maar het was vandaag niet echt weer om in de tuin te gaan staan spuiten.

ik ben het met bricks eens. een externe BEC is het beste wat je kunt doen voor je electronica setup.

je servo gaat gewoon beter functioneren omdat een externe BEC een goede stabiele 6V kan afgeven tegenover een 5.75V van je interne BEC.
( veel regelaars geven nog 5.75 V )

een externe BEC heb je al voor een paar euro in huis.
zoek maar even op ebay naar hobbywing UBEC , prima spul. heb er zelf 2, een CCBEC van castle is wat duurder, en ook zeer geschikt, is iets uitgebreider.

Kan zo'n UBEC van 5,75V naar 6V of alleen van een iets hogere spanning naar een iets lagere?

(Zitten er wat elco's in om de dipjes op te vangen?)

Back