Team Associated SC10 4X4

Ziet er netjes uit, maar je kan hiermee het probleem ook verplaatsen. Je gaat nu namelijk grotere krachten op bepaalde delen van de beschermkast zetten, omdat het geheel niet uit kan buigen. Ik ben dus benieuwd of dit wel gaat werken. Je pakt nu namelijk misschien niet de oorzaak van het probleem aan, maar zou het op deze manier ook door kunnen schuiven naar een ander onderdeel. Beter zou dan nog zijn om de stijfheid van het chassis te verhogen, zodat de tandriembescherming sowieso niet uit wil gaan buigen.

grotere krachten op bepaalde delen :confused:
dit beugeltje vangt alleen een beetje doorbuigen van de riem-omkasting op, als het klappen krijgt.
er is nu niets wat onder spanning staat

Waarom buigt die kast dan door? Omdat blijkbaar de afstand tussen de voor en de achterkant van de auto kleiner wordt op de hoogte van de tandriembescherming. Het chassis buigt dus door op zo'n moment. Dat buigen van het chassis ga jij niet tegen met dit plaatje.

Waarom buigt die kast dan door? Omdat blijkbaar de afstand tussen de voor en de achterkant van de auto kleiner wordt op de hoogte van de tandriembescherming. Het chassis buigt dus door op zo'n moment. Dat buigen van het chassis ga jij niet tegen met dit plaatje.

het buigen van het chassis niet nee, was ook niet de bedoeling en heb ik ook niet als zodanig aangegeven.

Uhu...en dat was dus mijn punt. Het chassis gaat nu doorbuigen, zodat de beschermkast uit wil buigen. Maar de beschermkast kan dit niet door dat plaatje, waardoor er verhoogde spanningen komen in de beschermkast en daarmee dus een verhoogde kans op falen van bepaalde onderdelen.

nee hoor.. vertrouw nu maar op de " MVB reseach en development afdeling ".

It has been extensively tested in our laboratories ;)

Vandaag nog eens 5 of 6 lipotjes leeggereden met de asso.

Hij begint zeer goed te rijden op astro (en zand), maar die moet volgens mij toch harder gaan dan dit...
Ik rijdt met een MMP regelaar, castle 1410 3800kV, 2s, pinion 15T en spur 58T en hij is niet vooruit te branden...
Das mss iets overdreven, maar hij zou harder mogen optrekken en vooral meer top halen...

Iemand tips? Kan dit met een shortcourse of verwacht ik er teveel van?

ik vind em met de zelfde motor en pinion op een 62 spur best snel gaan.
motor wel iets vertimed.

kijk anders of je riem niet te strak staat, of alles vrijloopt e.d.

Ik zit toch ook een beetje met hetzelfde gevoel als Stewie.
Hij mist echt wel de punch en snelheid dat zo leuk is :)

Celifor heeft een LRP X12L 5.5T in zijne, en daar mis je ook power mee ...

Ofwel moeten we gewoon wat zwaarder gaan gearen en de temps in de gaten houden!

hmmm, ik kan me daar niet in vinden. ik rij a 3 jaar SC en vind het allemaal snel zat op 2s. ook de asso 4x4
je vind een van de lichtste SC trucks de power missen met een X12L en een 4-pole :confused:

wees dan maar blij dat je geen losi hebt gekocht die is een halve kilo zwaarder

edit: hoe oud zijn je accu's? en waar rijd je mee? 30C, 40C of 50C

Mijn accu's zijn helemaal nog niet zo oud, tussen de 5200 mAh en 5800 mAh en tussen de 45C en 65C :) power genoeg lijkt me...

Misschien eens met de regelaar beginnen spelen of wat hoger gearen dat de top wat hoger wordt. Want hier moet absoluut meer uit te halen zijn!

Nu qua rijden is hij top na de aanpassingen voor astro. Gisteren op Merchtem tussen de 2wd en 4wd buggy's gereden en ik kreeg toch wel reactie van doeme das ne snelle vrachtwagen :D

misschien snap ik wel wat je bedoelt..

ik had het laatst met de shoot-out ook, Ik reed super constant, alle 15 ronden van heat zaten binnen een paar tienden verschil van elkaar. Ik zat in een goed ritme en het ging als vanzelf.

maar voor mij gevoel ging de truck "langzaam" , het mocht wel een tandje sneller gevoelsmatig .

misschien komt dat "gevoel" door dat je steeds beter gaat rijden met de auto en dat het steeds constanter gaat..

je geeft ook zelf al aan dat je van buggy rijders de opmerking krijgt het een verdomd snelle truck is..

maar je kunt de 4 pole best wel wat meer vertimen hoor..

Aan de lipo's zal het niet liggen, mijn 4600 mAh 55c en 6500 mAh 90C laten de auto hetzelfde rijden.

Mss moeten we idd een grotere pinion proberen en wat vertimen.
Meerijden met de buggy's lukt wel, maar van zo een groot ding verwacht je dat het harder gaat :p

Zoals kurt zeg mis wat power met mijn LRP X12L 5.5T de castle 1410 3800kV van kurtje en stewie hebben iets meer power, toch wat grotere pinion proberen!
Ook heeft mijn asso wat last dat hij in de lucht de neiging heeft zijn neus meteen naar beneden te duiken, heeft de zelfde setup als ronny,kurtje en hebben hier helemaal geen last van iemand een idee?

lipo positie ook het zelfde?
ik hoor wel meer mensen dat de asso 4x4 wat lastig is in de lucht, ik heb er geen probleem mee, ik vind als de neus naar beneden komt wel prettig, want ik rijd met de clicker en kan dus lastig de neus naar beneden krijgen met remmen in de lucht.

voorkant heb ik wel wat stevigere veren ( yellow ) en 30 wt olie en achterkant heb ik standaard veer en 20wt olie
dat zal ook wel iets helpen tegen het nose diven

Laatst bewerkt:
Lipo zit zo ver mogelijk naar achter en heb een zwaardere motor. Soms gaat de neus te ver naar beneden zelfs met vol gas, heb de swaybars het blokje waar die aan het diff vastzitten ongedraait zo de swaybar wat meer beweging heeft en dit ging beter, miss dunnere swaybars proberen zitten nu de zwaarste op.

Back