Tekening (gevonden) Heinkel P 1076 + bouwverslag

Thnx Dirk,

Ja gelukkig wel, het drogen ging eerst veelste snel en hij begon al krom te trekken (na ong 1/2 uurtje na aanbrengen)
Hierna gauw boven een stomende fluitketel alles weer bevochtigen, in (bloemen)folie ingepakt en in de negatieven gelegd.
Pas na 3 dagen uitgepakt, met een rechte vleugel als resultaat.

Het ziet er aanstekelijk leuk uit, ik bedoel, de manier van bouwen lijkt me ook wel wat.

Dat kraftpapier, is dat het spul waar je vroeger als kind op school een vlieger van maakte?

Verder:

ik zie dat op mijn account slechts 2 sterren aan je bouwdraadje zijn gegeven. Ik heb dat niet bewust gedaan. Ik zie ook dat meerdere draadjes die ik gisteren met mijn nieuwe windows 8.1 laptop heb bezocht, volledig willekeurig en door mij onopgemerkt zijn gewaardeerd met sterren. Zelfs mijn eigen bouwdraadjes! Alleen in de politiek kan je politiek verantwoord op jezelf stemmen.

Ik baal hier van, en weet niet hoe het komt.

Bijna klaar met inpakken.
Het hele kistje zit in het kraftpapier, ik heb 40grams gebruikt en de stevigheid is flink toegenomen.
Nu nog licht schuren met p400 en dan kan de primer er op.

Is een schitterend wijze om je toestel af te werken.
Ik ben er ook fan van.

Het ziet er aanstekelijk leuk uit, ik bedoel, de manier van bouwen lijkt me ook wel wat.
Het is zeker een leuke manier van bouwen, het is erg snel, redelijk stevig, goed af te werken en erg licht.
(ps. Berrie.., wil je de tekening hebben??)

Dat kraftpapier, is dat het spul waar je vroeger als kind op school een vlieger van maakte?
Het is dat bruine papier tbv inpakken, papieren zakjes of om je boeken mee te kaften.
Gewoon bij de boekhandel te krijgen (op kleine rolletjes, 5mtr)
voorbeeld: Kraftpapier met een breedte van 40cm en een inhoud van 45 g/m² | Bonsema Verpakkingen

ik zie dat op mijn account slechts 2 sterren aan je bouwdraadje zijn gegeven. Ik heb dat niet bewust gedaan. Ik zie ook dat meerdere draadjes die ik gisteren met mijn nieuwe windows 8.1 laptop heb bezocht, volledig willekeurig en door mij onopgemerkt zijn gewaardeerd met sterren. Zelfs mijn eigen bouwdraadjes! Alleen in de politiek kan je politiek verantwoord op jezelf stemmen.

Ik baal hier van, en weet niet hoe het komt.
.
Als ik kijk heb ik ook in meerdere draadjes een waardering gegeven, waarbij in dit topic ook 2 sterren.
Als jij dit ook hebt, lijkt het me meer een bug.

Bedankt Serge,
Het modelletje spreek mij ook erg aan, vooral de voorwaardse pijlstelling.

Vandaag ook nog even aan het knutselen geweest.
De vleugels aan elkaar gelijmd met 3,5 cm onder elke tip en de romp in de eerste laag primer gezet.
Voor het eerste laagje ziet het er al goed uit, alleen de overlap van het papier zie je nog een beetje (dat het een foam kistje is, zie je niet meer :cool:)
full

Ik kon het niet laten om nog een detail van de cockpit te laten zien,
Heinrich is zijn stoeltje alvast aan het testen :D
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Sow..., strak bakkie !!
Wel een erg scherp puntje :D
Erg leuk om meer PSS kisten op het forum te zien

Wat voor gewicht gaat je Heinkel krijgen ?
uuhh..., ik heb eigenlijk geen flauw idee.
Ik zal vanavond even wegen en meteen de spanwijdte opmeten (ook geen idee).

Ik heb even gekeken...

Spanwijdte is 840 mm

Gewicht (zoals tie nu is) 215 gram :cool:

Das lekker licht. Ook leuk voor kleinere hellingen.

Die van mij is nu iets van 800g en zal op 1,3 kg uitkomen. Spanwijdte is 1,3 m.

Dit is de eerste polyester romp die ik met lost mould zelf heb gemaakt. Erg leuk om te doen. Ik ga er zeker meer maken. Ik de planning staat nog een Lavochkin LA 7. Dat wordt een "lead sled " ik heb iets met Russische Warbirds uit WW2

Tegenslag

Vandaag bezig geweest met de primer spuitbus, het rompje de 2de laag en het vleugeltje de 1ste laag.
Bij het spuiten van de rechter vleugel komt op 2 stukken van de bovenzijde de papierlaag los.
Ik sterk balen, wat nu..... ?
De verf uit laten harden, in de hoop dat het weer strak zou trekken.
Helaas......., op een groot deel en een klein stukje bij de tip volledig gedelamineerd:mad:
De rest is prima, misschien de verkeerde verhouding houtlijm/water gebruikt?

Alles los gesneden en opnieuw papier aangebracht op de betreffende plekken.
De randen goed geschuurd, zodat je de overgang niet ziet.
full

Nu de primer er weer op, hopen dat het goed gaat

Gelukkig alles goed kunnen repareren.
Je ziet er haast niets meer van
full

Back