Hoi Alex,
Het 'probleem' van het afnemen van de snelheid zie ik wel vaker bij gebruikers van de rs/rs pro. Echter zie ik dat ook bij andere regelaars zoals GM bijvoorbeeld. Dus ik denk niet dat er een direct verband is tussen het type en deze afname in snelheid. Dat is mijn ervaring. Ik kan je via pm zo een linkje van mylaps sturen waaruit dat blijkt.
Je gebruikt als ik het goed heb nog steeds een 10.5t motor nietwaar?
Ik zou het persoonlijk gaan zoeken in zaken als:
-Toch een externe koeling (ventilator) gebruiken voor de regelaar. Zoals bekend deze richten op de soldeerposts.
-Ook vraag ik me af of je de standaard condensator gebruikt, of een grotere. Probeer eens een grotere, 4700uF 16V 105*, en kijk eens wat dat oplevert. Volgens mij vindt je regelaar dat veel fijner (bij mij zeker).
-Meet vervolgens eens de temperatuur van je lipo's. Dit doe ik ook na elke rit. Wanneer deze te heet zijn (50*C is voor mij persoonlijk echt de max), zal ik daar eens aandacht aan besteden.
Hitte zorgt voor een toename in weerstand in de elektronica, dus houd deze zo laag mogelijk (ga niet teveel af op die temperatuurindicator van de rs pro). Gedetailleerd technisch verhaal over weerstand en elektronica laat ik aan anderen over...
Bottom line: houd het zo koel mogelijk, zeker met deze buitentemperaturen..
Wat ik ook zou doen in jouw geval is een harde reset. Dus reset je regelaar. Vervolgens download je opnieuw versie 203 (er SCHIJNT een kleine bug eruit gehaald te zijn) en upload deze opnieuw in je regelaar. Dit heeft bij de mensen die ik heb gesproken baat gehad (credits zijn voor iemand anders
).
Dit is voor nu wat ik me even kan bedenken.
Het 'probleem' van het afnemen van de snelheid zie ik wel vaker bij gebruikers van de rs/rs pro. Echter zie ik dat ook bij andere regelaars zoals GM bijvoorbeeld. Dus ik denk niet dat er een direct verband is tussen het type en deze afname in snelheid. Dat is mijn ervaring. Ik kan je via pm zo een linkje van mylaps sturen waaruit dat blijkt.
Je gebruikt als ik het goed heb nog steeds een 10.5t motor nietwaar?
Ik zou het persoonlijk gaan zoeken in zaken als:
-Toch een externe koeling (ventilator) gebruiken voor de regelaar. Zoals bekend deze richten op de soldeerposts.
-Ook vraag ik me af of je de standaard condensator gebruikt, of een grotere. Probeer eens een grotere, 4700uF 16V 105*, en kijk eens wat dat oplevert. Volgens mij vindt je regelaar dat veel fijner (bij mij zeker).
-Meet vervolgens eens de temperatuur van je lipo's. Dit doe ik ook na elke rit. Wanneer deze te heet zijn (50*C is voor mij persoonlijk echt de max), zal ik daar eens aandacht aan besteden.
Hitte zorgt voor een toename in weerstand in de elektronica, dus houd deze zo laag mogelijk (ga niet teveel af op die temperatuurindicator van de rs pro). Gedetailleerd technisch verhaal over weerstand en elektronica laat ik aan anderen over...
Bottom line: houd het zo koel mogelijk, zeker met deze buitentemperaturen..
Wat ik ook zou doen in jouw geval is een harde reset. Dus reset je regelaar. Vervolgens download je opnieuw versie 203 (er SCHIJNT een kleine bug eruit gehaald te zijn) en upload deze opnieuw in je regelaar. Dit heeft bij de mensen die ik heb gesproken baat gehad (credits zijn voor iemand anders

Dit is voor nu wat ik me even kan bedenken.
Laatst bewerkt: