Tenergy Sub-C cellen - Iemand bekend mee?

En tijdens et vliegen zit ik tandjes te tellen. :roll: ;)

Wat ik hooguit kan doen, is zon pieso pieper erin zetten die gaat blaten als de lipo leeg raakt. Maar dat heeft geen zin volgens mij. De Corona vliegt gewoon et beste tussen 8 en 10 volt denk ik, en dat ligt net op et punt waar een 3s lipo leeg is.

Ik zal eens wat documentatie opzoeken van die motor, en es zien of en hoe die 3cellen aan kan. Mischien met een kleinere motor pinion, dattie dan zn RPM kwijt kan ofzo.

Maar daarmee ga ik wel verder in mijn logboek topic. :)

Zo`n lipo-save zit tussen je accu en je regelaar dus heeft wel degelijk zin, maar je hebt gelijk dat we aan het afdwalen zijn :wink:
Bovendien word door het veel lagere gewicht je motor ook minder belast.

Ik heb geen ervaring met de Corona maar zou uit principe niet meer van die joekels aanschaffen. Mijn Picollo was ook bedoeld voor 8,4 volt en deed het veel beter op een 3s lipo, nooit een liposave gebruikt en geloof mij, je merkt het ruim op tijd voordat je lipo in de gevarenzone komt.
Jij bent een ervaren vlieger dus lijkt het mij sterk dat jij dat niet zal merken.

Zon piepende verklikker zou mischien nog gaan, maar met zoveel volt zal ik toch echt n andere pinion in moeten zetten, en dan kan ik weer die 3 andere packs in de kast gaan gooien, en das ook zonde vind ik. :P

De corona mag eigenlijk niet veel lichter worden dan nu. Tis nu al moeilijk om em uit te laten balanceren. Als de accu lichter wordt, krijg ik zn neus niet meer omlaag. :P

Ik ben een ervaren vlieger, maar ik heb nog nooit een heli gevlogen, dus ik weet totaal niet wat et verschil is tussen normaal en bijna leeg. Ik houd tijdens et vliegen niet mijn gas stick stand in de gaten, ik geef gewoon gas bij als ik dat nodig vind. :P Je merkt toch tijdens et auto rijden ook niet of je gaspedaal op 50 of 60% ingedrukt is? ;)

Maargoed, weer even terug naar waar we waren. :)
Wat is de beste "bang for a buck" 7s NiCD/MH accu van minimaal 3000mAh?

Zou ik voor die vapex gaan, hoeveel is dat nou duurder? Bovendien krijg je goede service en promoten zij graag hun packs. Jij wilt lang vliegen voor weinig geld en daar staan zij voor.

Die Vapex dingen zijn volgens mij behoorlijk duur hoor. Daar doet denk ik een GP pack nauwlijks voor onder.

En ik denk dat je met 7cellen zon vervelende zigzag pack krijgt, of zelf moet gaan zitten bakken en braden?

Edit:
Nee, ze zijn niet echt duur, 25 euro voor een 7cell 3300 pack valt mee. Ik zat met die nieuwe 4000 cell in mijn hoofd denk ik. :P
Maar toch, zijn de 7cells odd double packs, of zigzag packs? Want de zigzag packs krijg ik niet in de corona klemmen.
En is de MPV van die vapex cellen niet n beetje slecht? Ze lijken op die grafiekjes nogal snel af te sterven.
Maarja, Ik heb niet zon verstand van zulke cellen. :P Zeggen jullie et maar.

Het zijn stick-packs :) net zoals die op de foto van jou. Ik weet dat ze in elektro-zwevers goed presteren en dat de specificaties kloppen. De piek is er wel snel af maar daarna houden ze het errug lang vol. Dus voor een FP heli lijkt mij dat niet zo verkeerd ! Ik heb goede ervaringen met Vapex cellen en als je klachten hebt staan ze meteen voor je klaar.

Mooi dat die 7cells odd double stick packs zijn. :P Dan zullen ze zeker passen.

Wel jammer trouwens dat die 3700 er alleen als 6c pack is. Die zou precies op et gewicht van mijn 2400 packs komen, met ruim 1300mAh meer capaciteit.

Ik heb even uitgerekend wat die motor per uur trekt. Ik ga ervan uit dat die 2400 packs iets van 2300 geven onder last, en de heli hoverd daar 7 minuten op. Dat betekend dus 330mA per minuut oftewel 19.8Ah. Met zon 3300 pack kan ik dan dus 10 minuten hoveren, en op zon 3700 pack 11.2 minuut. Das al wat beter. :) Ik heb ze gemaild over een 7cell 3700 pack, we zullen zien.

ik denk dat je nog optimistisch bent over die 2300 eruit ;) Verbruik kan dus best nog minder zijn. Grotere capaciteit cellen kunnen ook beter die stroom aan dus leveren nog meer capaciteit in verhouding.

Owja, lagere C discharge betekend minder verlies. Dus mischien haal ik dan nog wel 12 tot 13 minuten ook. ;)

Ik hoop dat vapextech een beetje vlot terug mailt, want als ze die 3700 packs kunnen leveren, ben ik helemaal blij. :P (Niek heeft er al een gesponsord. ;))

Wel jammer trouwens dat die 3700 er alleen als 6c pack is.

http://www.hopf-modelltechnik.de/pr...=1031&osCsid=f9c5bd6a68134655a34ef6a3ef2e9d12 verkoopt ze per 7 (en 14 )

Wat mij betrefd is de GP3700 & 3300 degene die zich momenteel al bewezen heeft (in competitie ). Er is ondertussen 3800 en 4200.

Voor SC-cellen info kan je eigeljik best eens bij de electro autorijders raad vragen. De meeste vliegers volgen eerder de lipo cultuur en kochten misschien 5 jaar geleden hun laatste SC's.

Wel jammer trouwens dat die 3700 er alleen als 6c pack is.

http://www.hopf-modelltechnik.de/pr...=1031&osCsid=f9c5bd6a68134655a34ef6a3ef2e9d12 verkoopt ze per 7 (en 14 )

Wat mij betrefd is de GP3700 & 3300 degene die zich momenteel al bewezen heeft (in competitie ). Er is ondertussen 3800 en 4200.

Voor SC-cellen info kan je eigeljik best eens bij de electro autorijders raad vragen. De meeste vliegers volgen eerder de lipo cultuur en kochten misschien 5 jaar geleden hun laatste SC's.

Wat is et verschil tussen SC en Sub-C dan? Ik dacht dat dat etzelfde betekende.

En die GP packs, tsja, een dot duurder en excl. verzendkosten. Die vapexjes zijn allemaal inclusief verzendkosten. Bovendien staat er bij die GP dingen niet bij hoe zwaar ze zijn.

Freakazoid zei:
Wat is et verschil tussen SC en Sub-C dan? Ik dacht dat dat etzelfde betekende.

Betekent idd hetzelfde, helaas zit er tussen de SC-cellen nogal wat verschil. Het idee om de automannen/vrouwen om raad te vragen is een goed idee. Zijn zijn hier vooral de laatste jaren meer mee bezig dan de vliegers.

Gr.A.

Ja automannen ( en vrouwen, als ze er zijn wil ik ze zeker niet vergeten) die lullen niet over batterijen. Ik denk niet dat ze dit hier lezen. Ze hebben niet zoveel keuze. 6Cellen van het beste, of je rijdt voor een plaatsje in de B-finale.

Zoek eens in hun forum, ik weet zeker dat er daar "foute" batterij draadjes zijn.
Ik kan je wel vertellen dat je mindere cellen in een auto gebruikt je dat echt veel sneller merkt dan in je vliegtuig of heli.
of
Zak op een zaterdag eens af naar rucphen ?

Zonder mezelf tegen te spreken, je kan goedkopere cellen gebruiken in je LMH zonder er veel van te merken. Maar ik heb ooit de eerste 3000 van Sanyo gekocht Pushed&Matched. Gingen kijhard de eerste 3 maand daarna één voor één versleten. Sindsdien koop ik niet graag meer de nieuwste cellen. Geef mij er maar die al bewezen hebben dat ze goed en duurzaam zijn. De vapex 4000 zijn mij iets te nieuw en exotisch.
De 3600 van Sanyo zijn ook niet super, wel qua duur maar ook weer minder punsh.
Voor een FP heli is punch wel handig omdat je in geval van een foutje wel direct je rotor op toeren moet trekken. Als dan je cellen inkakken mag je nog een vette brushless hebben, je moet hem kunnen geven wat hij vraagt.

Wat vind je van de MPV van die vapexjes? Die lijkt me nogal laag, rond de 30A, vergeleken met die elite 3600 cellen bij cbp.com.

Ik ken ze alleen van op foto.
er loopt hier een apart draadje over de vapex batt.

Ik heb wel de 8x 2500AA (NLsite) en 8x26000AA (ebay DE) sinds begin van het jaar.
Van de 2500 AA is er al eentje kapot. Werd dagelijks gebruikt voor in de BABYFOON. Niet bepaald een stroomvreter.

TM

Back