Tenshock Kohle mono 1

hallo

nee cellpack wordt niet verkocht bij een bouwmarkt oid.
even naar 2'brothers bellen die hebben dat wel op voorraad.

wat heb jij naast je motor liggen??
ik weet dat je een andere setup zoekt,maar zal deze setup eerst eens zorgvuldig opbouwen als ik jou was.
het is allemaal goed te doen alleen is het wat puzzelen om alles netjes plaats te geven.
zal ook eens een foto maken van mono 1

niels

Hallo,

Dat ding wat naast de motor ligt is een soort accu. die je op de ontvanger aansluit. Zonder die accu werkt de regelaar niet.

maar zouden jullie de accu nog meer uit elkaar halen? en dan stapeltjes maken? of gewoon 2 langen rijen?

heey

oke dus je bec accu!
dat is ook weer een voordeel van BL de meeste regelaars hebben een ingebouwde bec!
heb je ook wel in borstel regelaars maar die van jou dus niet!
je moet je accu verdelen in vier cellen links naast de as en drie rechts
niet omhoog gaan met je accu's wordt ze erg onstabiel van!

niels

hallo
gebruik geen zwart iso type!!is niet waterdicht!
gebruik altijd cellpack!!
niels

Hallo Niels,

Ik vermijd het gebruik van cellpack juist vanwege de dikte, op de overlap had ik altijd lekkage...

Met de dunne goedkope tape uit de bouwmarkt, Hema, V&D, whatever, heb ik al jaren waterdichte kappen.

Groeten, Jan,

Hallo Niels,

Ik vermijd het gebruik van cellpack juist vanwege de dikte, op de overlap had ik altijd lekkage...

Met de dunne goedkope tape uit de bouwmarkt, Hema, V&D, whatever, heb ik al jaren waterdichte kappen.

Groeten, Jan,

Hey,

dit probleem lijk ik ook te hebben, wat voor tape moet ik aan denken als je het hebt over goedkope tape? gewoon plakband of iets met een kleur of??

ik hoor het wel

Groetjes,

Jelmer

hallo

ik gebruik cellpack,ook al ligt mijn boot een half uur op de kop geen drup binnnen!!!
wat doe ik plak eerst de langste stukken dan de korte stukken er overheen even met je nagel over de overlap heen en dan schuin over de hoeken een klein stukje!!

100%waterdicht!!!!

niels

Na de pww mocht ik van mijn vader een alles gaan bestellen.
Maar de motor is niet meer uit voorraad leverbaar. dus ben ik ok zoek gegaan naar een anderen Hobbycity Online R/C Hobby Store : KD36-50-08S 4400kv Brushless Inrunner $27.95

Omdat deze meer toeren per volt heeft wil ik op 2S lipo gaan varen. Maar is dit wel een geschikte motor een een mooie snelheidt te halen?

Verder heb ik nog 2 motors aangeboden gekregen:
Motor Size: 2835 (380S)
Speed: 2200kv
ESC Required: 25A
Voltage Range: 6~12v
No Load Curr: .4A
Max Load: 32A
Power: 220W

Diameter: 28.2mm + heatsink(4mm)
Length: 37mm
Front Mounting Hole Distance: 19mm
Front Mount Thread Size: M3
Shaft Diameter: 3.175mm
Shaft Length: 12mm
Weight: 98.7grams

En:
mega acn 22/45/2 6-polige brushless motor
Zit hier iets tussen?

Als iemand iets moois heeft liggen voor hierin waar hij vanaf wilt. Laat het maar even weten ik heb mogelijk wel interesse.

Laatst bewerkt:
Hallo Niels,

Die motor uit de link is te groot en de maximale stroom is 'aan de hoge kant', met 80A, om het eens voorzichtig te zeggen.

Als je met zo'n motor in een Mono I gas geeft, draait de boot om, in plaats van de schroef...

Een soortgelijke motor is hier te koop:
Swanghobby Marine 3600Kv Brushless Motor - Free Shipping
Denk er wél om, dat je een passende koppeling erbij neemt, daar de motoras Ø 3,5 mm is.

Groeten, Jan.

Hallo Niels,

Da's dezelfde motor als die van Hobbycity, maar met een ander kleurtje, de regelaar past er goed bij.
Mooi Mono I setje, 2S Lipo erbij en gaan!

Controleer bij aankomst wél of de waterkoeling van de regelaar wel doorstroming heeft, een enkele keer willen ze wel eens te enthousiast zijn met de epoxy en de boel dichtsmeren...
Dat moet je dan met een boortje er uitpulken.

Groeten, Jan.

Er staat bij dat de ESC waterproof is. Is dit dan echt 100% waterdicht en ook te vertrouwen?
Als dit niet het geval is wil mijn vader hem in de epoxy gieten. Maar heb je daar epoxy voor nodig die niet krimpt?

Hallo Niels,

Er staat veel tekst bij de regelaar, als je alles had gelezen was je bij de 'features' van de regelaar dit tegen gekomen:

"3.3 With water cooling system and the whole ESC is waterproof to get a longer life."

Geen reden om met epoxy in de weer te gaan lijkt mij.

Bovendien wordt je geacht een Mono I dusdanig op te bouwen, dat de boot waterdicht is, als de kap is afgeplakt.
Met name je ontvanger en servo reageren niet zo goed op water...

Groeten, Jan.

ik kreeg vandaag weer een anbod: een 380L6 Feigao
Bij deze motor werd me een 90A regelaar aangeraden.

Welke motor is nu een slimmeren keus? voor meer snelheid

zojuist de motor+regelaar bestelt op ebay.
Weet iemand hoe lang het meestal duurt voor je zoiets binnen hebt?

Ik hoop er een hoop plezier en snelheid mee te mogen beleven.

hoi Niels.

staat er wel bij....standaard 14 dagen ongeveer, of je moet het setje via EMS hebben besteld dan gaat het veel sneller.

International Estimated Delivery Time
United States & Canada 10 Days or more
Australia & United Kingdom 12 Days or more
Major City in Western Europe 14 Days or more (exclude Italy and Spain)
Major City in Eastern Europe 20 Days or more
Italy & Spain 25 Days or more
Asia 7 Days or more
Other Countries 3 Weeks or more

gr. Arnold

Zojuist even naar de lokale modelbouwshop gefiets om daar eens wat meer info over lipo's te halen. Hij zij dat, ontlade niet nodig was. Ik heb op het forum gekeken en daar zeggen ze dat ontladen wel nodig is. Wat is nu het juiste antwoord?

Verder verkopen ze daar alleen maar lipo flightpower, Een HEEL duur merk. Maar is dit dan ook merkbaar in de kwaliteit?

NiMh / NiCd: ontladen is een must, want deze hebben een `geheugen`, wanneer je ze niet volledig leeg maakt onthouden ze hoeveel jij eruit haalde, dus als jij ze direct weer laad kan je maar ontladen tot het punt waar je de 1ste keer ontlaade, en ben je dus capaciteit (MilliAmpere`s) kwijt.

LiPo`s hebben geen geheugen en mag je dus opladen nadat je ze half ontlade. Je kan ze ook in meerdere keren opladen als je er niet lang genoeg bij kan zijn bij het opladen (Aanrader!!).
Echter, wanneer je ze lang niet gebruikt dien je ze wel te laden/ontladen tot 3,7V, dan kan je ze met een gerust hard weg leggen voor de winter.

Over merken kan ik niets zeggen, ik heb alleen Kokams.

Greetz Jos

Back