die pitch expo valt an sich wel mee.
persoonlijk vind ik het helemaal niets om overal iets in te bouwen.
ik geef een expo op de aileron en elevator, maximaal 30%.
daarboven krijg je vlot een aan/uit gedrag.
in een stabilisatie zit in de in instellingen ook zoiets, je zet hem vaak op "sport" of "schaal" instelling, dat veranderd de karakteristiek hoe de heli aanvoelt
daar zit ook al een deel expo in verwerkt.
pitch is bij mij recht, met name omdat wanneer je het hele pitchbereik gebruikt, je ergens een onlogische respons op je stick hebt.
Zelfde als je throttle curve instellen met weinig gas onderin, veel gas bovenin.. schijtirritant vliegen.
geef je pitch, komen er ook toeren bij, ding schiet als een gek omhoog. pitch minderen, toeren worden minder, ding valt als een gek omlaag.
afstellen om 1 toerental te houden, je pitch curve doe je daar op aanpassen..
persoonlijk vind ik dat je moet kiezen waar je de heli "temt"
of op de zender, of in de stabilisatie.
de keuze zelf maakt niet uit, maar dubbel op dubbel schiet niet op.
wordt alleen maar wazig als je iets aan wilt passen.
Qua rustig gedrag in het middengebied:
jij hebt de swash al op 5 graden pitch op midstick staan. dus hoover op midstick ongeveer
dus jouw stickbereik tijdens vliegen is de volle helft van de stick.
dus 5 tot 7 graden in 50 % stickweg.
tegenover hoe erg veel mensen vliegen, swash 0 graden midstick..
Voor hoover, 5graden, zit je dan op 3/4 stick, heb je in feite maar 1/4 stick voor diezelfde 5 tot 7 graden.
is nogal wat kritischer.
maar de meesten kunnen daar erg goed en netjes mee hooveren.
In feite zou de jouwe dus al erg rustig moeten reageren, vergeleken met een "standaard" afgestelde heli.
hoeveel rustiger wil je hem hebben
