Vandaag nog weer lekker even gevlogen met zowel de Spacewalker als de Calmato (uit het begin van het draadje).
De Spacewalker had gisteren door zijn onbenullig grote prop best last van graspulp over het hele toestel, dus even bij Gerrit Sterken een setje grotere wielen gehaald. Ongeloofelijk hoeveel verschil 5,5 mm extra ashoogte maakt, want nu was de grasbende vrijwel te verwaarlozen.
Wat harder er aan getrokken, tot ongeveer 105 graden in de lucht, wat geen problemen opleverde.
Na ongeveer 15 minuten vliegen, met daarin 3 landingen, terugtaxiën en weer omhoog, de volgende plaatjes:
Heel klein beetje olie van de kleppensmering (dit is dus de zelfde hoeveelheid die eerder langs drijfstang en nokkenas gegaan is)
Klein plekje olie/pulp op de linker vleugel, hoofdzakelijk veroorzaakt tijdens taxiën als de gassen nergens naar toe kunnen
En wat gespetter onderop, ook de moeite niet waard...
Had aan één "nat doekje" voldoende om twee kisten schoon te krijgen.
Met de neus verticaal zodat het beter zichtbaar is, het restant na een kwartiertje vliegen.
Doordat ik wat steviger doorvloog, kwam wel een nogal rijk punt in het mengsel naar voren op 1/3~1/2 gas, dus ik zal de gasschuif nog wat verder met de Dremel moeten bewerken....
Helaas, in de tweede vlucht vond ik de rolroeren wat vreemd aanvoelen, en na de landing bleek er een rolroerservo (goedkope HK dingen) maar half mee te doen....
Daar moeten dus maar Futaba S3001 in...