TF P-51 Mustang

DM31 zei:
Oke bedankt Ben...

Maar wil nog even weten, krijg jij een gewone kledingspeld in dat MDF? En hoe werkt dat nou met die Dremel? Moet je eerst oefenen op resthout en zitten er tips in de handleiding?

KLedingspelden in het MDF .... Nee, dat gaat echt niet lukken.
Ik heb bij de bouw ook niet gebruik gemaakt van spelden, wel van secondelijm. En ik heb de hoofdliggers van de vleugel gefixeerd met kleine spijkertjes...... (laat de echte bouwers het niet horen)

En de dremel, ik gebruik hem voor het boren, zo nu en dan iets wegschuren, als kleine flex enz. Een dremel is gewoon een handige stuk gereedschap.

DM31 zei:
Owja Ben, nog een vraag, hoe ga je je motor instaleren? Zal er veel zichtbaar zijn aan de buitenkant?

Waarschijnlijk ga ik deze kist electrificeren, de os120 surpass die ik eerst in gedachte had heb ik samen met m'n BigLift verkocht.
Als er een electro aandrijving inkomt zal er aan de buitenkant niets van te zien zijn, misschien zijn er dan nog wel extra koelgaten nodig. Maargoed zover is het nog niet.

Ben, hoe is het afgelopen met je P51? Kan ik wat vragen..?
Hoe heb je de struts uiteindelijk vastgekregen? Ik loop nu tegen hetzelfde probleem aan... En heb je de fotos nog van het installeren van de retracts en het uitfrezen van de wielbakken...?

@ Gary27

Status van de Mustang is .... onveranderd, stilstaand.
De struts heb ik nog niet vast gemonteerd, zitten vast met een druppel CA.
De bedoeling was om de struts en de insert te voorzien van een boorgat en vervolgens hier draad in te tappen.
Vervolgens het geheel met een schroefje het geheel aan het nog overgebleven stukje verenstaal vastklemmen.

Voor de foto's moet ik in het archief duiken, wanneer ik ze tegenkom zal ik ze nogmaals plaatsen.

Heeft hier iemand de vleugel tekening of kan een kopie er van maken . :?:

Ik heb nu ook een TF P-51 :proost:
Maar zonder tekening van de vleugel .

Mvg Johan

Johan ik heb wel een tekening voor je... Als je die terug stuurt mag je het kopieren...
Stuur me PM je adres... Hoe kan ik zo een grote tekening versturen?

Tekening P-51

Johan ik heb wel een tekening voor je... Als je die terug stuurt mag je het kopieren...
Stuur me PM je adres... Hoe kan ik zo een grote tekening versturen?

Opgerolt als paketje of in een in een kartonrol versturen .

Onkosten vergoed Ik wel . :D

Mijn adres is via PB gestuurt.

Mvg Johan

Johan ik heb de tekening terug! Ben blij dat ik ook een keer iets heb kunnen bijdragen ipv alleen maar vragen te stellen... Succes verder met bouwen, het zal jou wel lukken!
Waar kan ik dat plakband trouwens voor gebruiken...?

Heeft iemand tips/aanwijzigingen mbt het inbouwen van het intrekbare Robart staartwiel? Misschien dat iemand fotos heeft ofzo over de inbouw van het staartwiel?

KLedingspelden in het MDF .... Nee, dat gaat echt niet lukken.
Ik heb bij de bouw ook niet gebruik gemaakt van spelden, wel van secondelijm. En ik heb de hoofdliggers van de vleugel gefixeerd met kleine spijkertjes...... (laat de echte bouwers het niet horen)

En de dremel, ik gebruik hem voor het boren, zo nu en dan iets wegschuren, als kleine flex enz. Een dremel is gewoon een handige stuk gereedschap.

Waarschijnlijk ga ik deze kist electrificeren, de os120 surpass die ik eerst in gedachte had heb ik samen met m'n BigLift verkocht.
Als er een electro aandrijving inkomt zal er aan de buitenkant niets van te zien zijn, misschien zijn er dan nog wel extra koelgaten nodig. Maargoed zover is het nog niet.

hoi ,

als je nu op de mdf (of geplastificeerde spaanplaat) met contactlijm een 10 mm dikke zachtboard plaat plakt heb je de ideale bouwplaat hier kan je met gemak naalden in steken .
In plaats van kledingspelden kun je beter t-pins gebruiken deze zijn in div. maten verkrijgbaar in de hobby shop. deze zijn wat sterker

gr. jacques

Hoi
Foto's voor het in bouwen van het staart wiel vind je hier op het forum onder de topic naam Top Flite P-51d Mustang (BosModelAir) .
Op de eerste pagina staan een aantal foto's geloof ik.

Groeten Onno

Enige nadeel van RVS en magneten, is dat je er zo'n ontzettend laaaaaag bouwtempo van krijgt ;)

RVS en magneten vind ik lekkerder werken... Alleen moet je voor sommige diktes wel sterkere magneten gebruiken natuurlijk...
Vind het zelf niet traag werken...
Voor "planken" gebruik ik overigens wel spelden...

Bedankt voor de tip Onno...
Had die fotos al bekeken op de Modelair site maar deze zijn groter en geven beter detail...

Weet iemand het misschien (misschie Berto); de Robart 121 retract heeft aan de onderkant 2 verlengingen met schroefgaten (om de retract ook van onder vast te zetten...). Op de foto op het P51 draadje van BMA lijken deze te zijn verwijderd... Klopt dat? En weten meer mensen of het wel meer wordt gedaan?

Plaatje van de 121 staat hier: Robart Mfg. R-C Model Airplane Parts

Het gaat dus om het bevestigingsgedeelte aan de linkerkant van de "rug", naast het onderste scharnierpunt.

Op de foto steekt het onderste deel (dus het grijze PVC) een stukje uit de romp als het wiel is uitgeklapt; komt het staartwiel zelf niet buiten het toestel hierdoor?

Laatst bewerkt:
Back