Tsjong, een hoop activiteit in dit draadje, meer dan op m'n werktafel.
Het laatste wapenfeit betreffende de Mustang is dat de vleugel ingedekt is en dat 1 van de wheelbays afgewerkt is.
Eerst maar eens een aantal opmerkingen en vragen beantwoorden
nico v kooten zei:
@ben;
waarom niet twee rolroerservo's gebruikt, in plaats van de omlenk hevels?
jan brilman zei:
Absoluut een (1) servo
per aileron nemen. :teacher:
(Geen computerzender? V-kabel van SM nemen!

)
Umlenkhebels: da's uit de jaren '70 van de vorige eeuw. :|
Hoeft nu echt niet meer . . . :nooo:
jan.
Ik zou eerst inderdaad gebruik maken van 1 centrale servo maar heb na aanleiding van jullie opmerkingen toch de omlenkhevels er weer uitgesloopt en er 2 servo's ingezet
Bar zei:
ik begrijp dat de stuurkabel van het richtingsroer is onderbroken (gesplitst) om het staartwiel aan te sturen? .. is het niet beter (veiliger) om gewoon een tweede kabel ernaast te leggen voor de besturing van het staartwiel , beide wel op 1 servo .
Deze aanpassing ga ik ook doorvoeren.
jan brilman zei:
Snel er doorheen bladerend heb ik het idee dat de chronologie in dit draadje ver te zoeken is . . . 8O
Of ligt dat aan mij? :?
Nee Jan, dat ligt 'm niet aan jouw
jan brilman zei:
..... maar voor neuslijsten dus altijd schuurlatten gebruiken. :teacher:
Schuurlatten, lijkt me zeer handig.
Heb er wel eens 1 proberen te maken maar op de één of andere manier blijft bij mij het schuurpapier nooit mooi vast zitten, zal wel aan de toegepaste dubbezijdige tape liggen.
Antway, heb vorig jaar eens een schuurlat van
Permagrit in handen gehad en dat is nog wel een investering die ik eens wil doen.
DM31 zei:
vraagje...het werkblad waar je dr vleugel op maakte he, wat is dat? Is dat MDF? En hoeveel mm dik is het? Ga ook beginnen met een P51...En die Dremel die je erbij hebt he, is het handig om eentje aan te schaffen?
M'n werkbladen zijn inderdaad van MDF... waarom? geen idee, niet een specifieke reden om MDF te gebruiken. Was gewoon makkelijk te verkrijgen bij de bouwmarkt.
Wat betreft de "dremel", één van de beste inverteringen ooit. Let wel: mijn dremel is afkomstig van Topkraft (aldi). Superding met flexibele as standaard en een heleboel assesoires... voor een fractie van de prijs van een echte Dremel.