The End !

Afgelopen week op een rare manier gecrashed.
Ik kom aanvliegen ongeveer 2 meter boven de grond en wil vervolgens in een lange bocht naar rechts weer omhoog vliegen.
Nog voordat ik de bocht kan maken gaat het toestel op zo'n rare manier met de staart omlaag en omhoog om vervolgens ongecontroleerd naar rechts omlaag te duiken vast de grond in.
De neus heb ik letterlijk eruit moeten pulken zo vast zat ie.
De rest van het materiaal lag uiteraard her en der verspreid.
Gelukkig heb ik m'n auto niet geraakt want het toestel lag op ongeveer 3 meter afstand er vanaf, de lipo lag nog onder m'n auto, gelukkig niets geraakt.

Resultaat:

DSC00824.jpg

DSC00826.jpg

Vandaag met m'n pa het toestel met epoxy zover als het mogelijk was weer inelkaar gelijmt.
Op zich was het ook nog goed gelukt, zag er best nog goed uit na de reparatie.
Daarna gebeurde het ... wilde met m'n pa een afstand test doen in de gang. Van dichtbij even gechecked of de servo's en de motor het deed .. prima tot zover.
Ik loop de gang uit tot ongeveer 30 a 40 meter toen deed de ontvanger raar en ik zag rook uit de uitlaat komen en zie m'n pa nog wat blazen.
Ik dacht nog dat hij met z'n sigaret zit te ouwehoeren ... maar integendeel ... toen zag ik letterlijk de vlammen al uit het toestel komen, hij probeerde het nog te doven, maar helaas.

Resultaat:

DSC00899.jpg

DSC00901.jpg

OORZAAK: kapotte regelaar
DSC00904.jpg

Dit was waarschijnlijk ook de oorzaak van m'n crash, er zat toen waarschijnlijk al iets niet in orde, want ik weet zeker dat ik geen stuurfout heb gemaakt.
Na elke vlucht check ik de regelaar op warmte en deze werd echt nooit warm, kon de vingers er gewoon ophouden, dus dat kan het niet zijn.
Helaas, helaas ... en het ding vloog zo mooi.

Laatst bewerkt:
Hoi!

Heb ik ook gehad.
Wat voor regelaar was het? De mijne een HI-Modell.

Had hem in een ASW 28.............vlak voor de landing zag ik een rookpluim achter uit het toestel komen. Tegelijkertijd ging hij recht naar beneden.

Zoals gezegd.............even uithuilen en snel opnieuw beginnen!
Eén ding is zeker...........je gaat nog vaker crashen! Hoort erbij!

Ja een crash kan er bij horen. Maar deze waren gemakkelijk te voorkomen geweest. Gebruik gewoon een ontvangeraccu!!!

Het beetje gewicht dat deze toevoegd wordt ruimschoots vergoed door de extra veiligheid.

Zonde van dat gave vliegtuig.:bad-words:
Toch moet het een vorm van voldoening geven dat je nu weet waarom het vliegtuig zich in de grond geboord had.:rolleyes:
Zo te zien aan je handtekening ben je gelukkig nog steeds airborne;)

Succes & groeten,
Wilbert

Zonde van dat gave vliegtuig.:bad-words:
Toch moet het een vorm van voldoening geven dat je nu weet waarom het vliegtuig zich in de grond geboord had.:rolleyes:
Zo te zien aan je handtekening ben je gelukkig nog steeds airborne;)

Succes & groeten,
Wilbert
Zekers, maar eerst eens uitzoeken welk type er gebouwd moet gaan worden.

Fijn dat je in ieder geval een nieuwe krijgt! Oude toestel niet weggooien (maar aan mij verkopen voor 10 euro ;)) > leegmaken voorzichtig, weer repareren (hoeft niet netjes, zie je in de lucht toch niets van!) > pusher prop achterop en weer vliegen..

Back