Afgelopen week op een rare manier gecrashed.
Ik kom aanvliegen ongeveer 2 meter boven de grond en wil vervolgens in een lange bocht naar rechts weer omhoog vliegen.
Nog voordat ik de bocht kan maken gaat het toestel op zo'n rare manier met de staart omlaag en omhoog om vervolgens ongecontroleerd naar rechts omlaag te duiken vast de grond in.
De neus heb ik letterlijk eruit moeten pulken zo vast zat ie.
De rest van het materiaal lag uiteraard her en der verspreid.
Gelukkig heb ik m'n auto niet geraakt want het toestel lag op ongeveer 3 meter afstand er vanaf, de lipo lag nog onder m'n auto, gelukkig niets geraakt.
Resultaat:
Vandaag met m'n pa het toestel met epoxy zover als het mogelijk was weer inelkaar gelijmt.
Op zich was het ook nog goed gelukt, zag er best nog goed uit na de reparatie.
Daarna gebeurde het ... wilde met m'n pa een afstand test doen in de gang. Van dichtbij even gechecked of de servo's en de motor het deed .. prima tot zover.
Ik loop de gang uit tot ongeveer 30 a 40 meter toen deed de ontvanger raar en ik zag rook uit de uitlaat komen en zie m'n pa nog wat blazen.
Ik dacht nog dat hij met z'n sigaret zit te ouwehoeren ... maar integendeel ... toen zag ik letterlijk de vlammen al uit het toestel komen, hij probeerde het nog te doven, maar helaas.
Resultaat:
OORZAAK: kapotte regelaar
Dit was waarschijnlijk ook de oorzaak van m'n crash, er zat toen waarschijnlijk al iets niet in orde, want ik weet zeker dat ik geen stuurfout heb gemaakt.
Na elke vlucht check ik de regelaar op warmte en deze werd echt nooit warm, kon de vingers er gewoon ophouden, dus dat kan het niet zijn.
Helaas, helaas ... en het ding vloog zo mooi.
Ik kom aanvliegen ongeveer 2 meter boven de grond en wil vervolgens in een lange bocht naar rechts weer omhoog vliegen.
Nog voordat ik de bocht kan maken gaat het toestel op zo'n rare manier met de staart omlaag en omhoog om vervolgens ongecontroleerd naar rechts omlaag te duiken vast de grond in.
De neus heb ik letterlijk eruit moeten pulken zo vast zat ie.
De rest van het materiaal lag uiteraard her en der verspreid.
Gelukkig heb ik m'n auto niet geraakt want het toestel lag op ongeveer 3 meter afstand er vanaf, de lipo lag nog onder m'n auto, gelukkig niets geraakt.
Resultaat:


Vandaag met m'n pa het toestel met epoxy zover als het mogelijk was weer inelkaar gelijmt.
Op zich was het ook nog goed gelukt, zag er best nog goed uit na de reparatie.
Daarna gebeurde het ... wilde met m'n pa een afstand test doen in de gang. Van dichtbij even gechecked of de servo's en de motor het deed .. prima tot zover.
Ik loop de gang uit tot ongeveer 30 a 40 meter toen deed de ontvanger raar en ik zag rook uit de uitlaat komen en zie m'n pa nog wat blazen.
Ik dacht nog dat hij met z'n sigaret zit te ouwehoeren ... maar integendeel ... toen zag ik letterlijk de vlammen al uit het toestel komen, hij probeerde het nog te doven, maar helaas.
Resultaat:


OORZAAK: kapotte regelaar

Dit was waarschijnlijk ook de oorzaak van m'n crash, er zat toen waarschijnlijk al iets niet in orde, want ik weet zeker dat ik geen stuurfout heb gemaakt.
Na elke vlucht check ik de regelaar op warmte en deze werd echt nooit warm, kon de vingers er gewoon ophouden, dus dat kan het niet zijn.
Helaas, helaas ... en het ding vloog zo mooi.
Laatst bewerkt: