The Lazy Bee

update

nog even over de bouwwijze:

Je begint hiermee:
full

Daarna dit:
full

En het spul droogt mooi op!

Vandaag weer een 'bee'tje (:mrgreen:) verder gewerkt. De toestelletjes worden precies hetzelfde gebouwd, alleen krijg de zwarte een knik in het vleugeltje.

Wat overigens ook leuk is: een 'bee'tje mixen :rolling: :
full

Gisteren heb ik een test gedaan met magneetjes: de magneetverbinding kon zo'n 300gram trekkracht hebben. Dit komt bij een toestelletje van <100gr dus uit op een versnelling van 3g (of was het nou 2 omdat je standaard al 1g hebt?)
Ik denk dat ik het zo ga maken dat je de vleugel aan de voorkant in een sleuf schuift en dat de achterkant dan met een magneetje vastklikt. Dan moet het toestelletje minimaal 8g aankunnen omdat aan de voorkant de meeste kracht wordt opgevangen.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben de afgelopen tijd veel wezen vliegen met mijn Lazy Bee, het ding gaat geweldig, zelfs m'n zoon van 8 vliegt er zo mee weg. Ik heb een hoop lol aan dit vliegtuig. gebouwd van 3mm depron, wingspan 1.10 meter en op halfgas vlieg ik 25!! minuten op een 2 cellen lipo van 1000mAh gewicht is 360 gram vliegklaar.

Update

Gerard, heb jij de tekening van de 1,1m Bee digitaal? Ik ben in ieder geval erin geinteresseerd.

De bijen zijn gisteren allebei weer wat gevorderd. Allereerst heb ik floats getekend en gemaakt. Hier het eerste exemplaar:
full

Ondertussen is Margreet het rudder van haar Bee gaan verven. Daarna heb ik de mijne ook gedaan.
full

Inmiddels hebben ze ook beide een naam gekregen. De witte wordt de Dancing Bee en de zwarte wordt de Western-Bee.

De sjabloon voor mn vleugel heb ik al uitgesneden:
full

Ondertussen krijgen we steeds meer ideeen. Margreet wil nog een Vintage-Bee (wit met zwart bloemenmotiefje), we willen nog een Straw-Bee (rood met zwarte puntjes en een groen staarje als een aardbei) en zo zijn er nog genoeg ideeen...

Nu maar wachten op de Chinezen...

Meanwhile: 'Bee' Happy!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jitze, ik heb helaas geen tekeningen. Een clublid heeft kartonnen mallen van het model en die heb ik toen geleend om mijn Bee te maken.
Ik ga er nog 1 voor m'n zoon maken zodat hij niet telkens de mijne leent als ik er mee wil vliegen :mrgreen:.

Ach, zo moeilijk kan het niet zijn, gewoon je tekeningen verschalen.
het ziet er allemaal erg leuk uit, ga vooral door.

Hee Erik,

ik had je Bee project op RCG al een beetje gevolgd, maar hij is echt wijs geworden.

Bee unique :)

Heb je de maiden al achter de rug ?

Grtz,
Menno

Mijn Free Bee vliegklaar ;)

Spanw: 1070mm.
Lengte: 930mm.
Totaal vlieggewicht 394 gr.
Lipo: 1020mAh. 20c
Motor: Turnigy 28-26-cq 1300kv 18A.
Regelaar: Turnigy 25A
Prop: 9x4.7

Hoop er veel vliegplezier mee te hebben.
Groetjes ReneDL

Laatst bewerkt:
Hallo ReneDL,

Bee nice :)

Heb je dat met de airbrush gedaan ?
Tjonge, dat ziet er heel goed uit zeg :)

Hoe heb je de Bee gemotoriseerd ?

Grtz,
Menno

Rene,
je Bee ziet er goed uit! Waar haal je de tekening vandaan?

mijn setupje is gisteren binnengekomen, ik hoop de Bee vandaag vliegklaar te hebben.

Jitze,

ik ben niet Rene, maar ik kan wel je vraag beantwoorden :)

Kijk even in mijn eerste post, daar staat een opsomming van alle topics met daarin de tekeningen in pdf formaat.

Succes !

Grtz,
Menno

Back