The Lazy Bee

Dat vond ik ook al, veel van de filmpjes zijn heel oud en heel slecht van kwaliteit.

Zal mijn best doen. is momenteel niet al te druk op de club (allemaal mooi weer vlieger mietjes) maar komt goed.

Groeten

IMG235.jpg

mijn 2e bee'tje
maiden was matig met ondanks kleine, nog te grote uitslag op t richting roer.
Maar niets kapot gevlogen dus al met al geslaagd!
39cm spanwijdte
34cm lang
92 gram vliegklaar

9 gr motortje
2x 3 gr servo
kleine 6 amp +-6 gr regelaar
ontvanger +- 6 gr (hobby king)
lipo 2c 350 (?gr)

Deze week (morgen) nog een keer vliegen, en dan het zwaarte punt goed bepalen zodat ook deze als een echte lazy bee door de hal zoeft!
en de bommen testen, droog laat ze ze goed vallen maar of dat in de lucht ook lukt?

mijn vorige bee was 30% groter (tekening van de fmt gedownload) vloog met 140 gram heerlijk rustig binnen (of buiten als het windstil was)

Grappig dingetje Richard. En die kleintjes vliegen al helemaal briljant. Op de club is ook iemand met een balsa arf kitje met 60 cm span (zal eens vragen waarvan). Die vliegt zo langzaam, sta je echt 2x met je ogen te knipperen.

En die roeruitslagen moet ik ook nog even checken. Las iets van 1/2 inch geloof ik ...

groet Raoul

houd je uitslagen maar extra klein
zet er desnoods de dual rate in het begin maar op want die lappen achterop dat Bee'tje hebben veel effect!
ik schrok bij de eerste en bij de tweede (waar ik,vond ik al kleine uitslagen had) van de enorme werking van het richingsroer...

Dual rate in standaard bij mij ;). Dus eigenlijk reageert de Bee hetzelfde als een 3D kist met schuurdeuren, grappig om te horen. Dan beginnen we maar klein he, groter kan nog altijd. Zet ze dan wel zoals op de diverse fora beschreven: 1,5 cm voor zowel hoogte als richting (lijkt zo weinig maar zal braaf zijn).

Hahaha, Murphy mag in zijn bed blijven liggen van mij, dit jaar al teveel last van gehad ;).

Uitslagen zijn verkleind naar 1,5cm op alle roeren. Had het richtingsroer eerst op 30graden, hoogteroer op 25graden staan. Had je een hyperBee gehad :p

ff pronken :D :lol:

IMG230.jpg

vliegen ging vorige week (binnen) al een stuk beter als de eerste keer!
uitslagen van mijn roeren mogen (nog) kleiner... nu moet ik met fluwelen vingertjes voorzichtig met de knuppels omgaan want iedere minimale beweging is genoeg voor een kleine hartaanval :mrgreen:

na een kleine buiteling was het balsa blokje waar ik de motor ingelijmd had toch gespleten.. (krijgt ook wel flinke klappen bij zo'n buiteling)
het was de eerste keer dat ik een motor zo vast heb gemaakt, de andere heb ik allemaal tegen een met balsa (2 of 3 lagen balsa gelamineerd) verstevigd depron schotje geschroefd.
Deze 9 grams motor heeft niet eens gaatjes voor schroeven... ;)
maar da's allemaal te maken

DSC00697.jpg

Nog nog wachten op droog weer en dan de MAIDEN :):):):):). Ben benieuwd, lijkt me heerlijk gewoon eens op een stoeltje met de rest van de oude mannen mee te doen met slowflyen :).

Blij om te zien dat de Bee de "North-South" reis goed heeft doorstaan.:D
Ik hoop dat je er vele relaxte vluchten mee mag maken en wens je (nog) meer plezier met de Bee! ;)

Ik hoop dat je er vele relaxte vluchten mee mag maken en wens je (nog) meer plezier met de Bee! ;)

Dat is dus helemaal goed gekomen vandaag. Na al die harde wind van de afgelopen tijd vandaag een modaal 3Bft-tje dus tijd voor de maiden :).

Zo gezegd zo gedaan, peut erin, motortje even laten indraaien, beetje nieuwe peut om weer op te toppen en away we are!

Kan maar 1 ding zeggen: GRIJNS :D.

Ben ondertussen zo gewend aan snel vliegen of 3D fladderen dat dit voor erbij toch wel erg leuk is. Man wat kan dat ding langzaam ... En zoals beloofd wat pics en videobeelden:

1. Premaiden:
DSC_0032.jpg

DSC_0033.jpg

DSC_0034.jpg

DSC_0035.jpg

2. In de lucht:
DSC_0041.jpg

DSC_0042.jpg

DSC_0043.jpg

3. En de vids :)
Maiden vlucht:

Loopdaloop:

Bee 'uitlaten'

Groetjes Raoul

Laatst bewerkt door een moderator:
@R!

:thumbsup:

Leuk om de "make-over" van de Bee te zien en dat ie òòk in Limburg vliegt :rolling: (de air-density is daar toch iets anders) :shock: :D

:mrgreen:

Jaja, de lucht hier is vol met brabbelende, uit hun nek zwammende limbo's :p (mag het zeggen ben er zelf geen, hahahahahaha, gewoon een Nijmo die ooit hier verdwaald is).

En de vids staan erop :)

Leuke filmpjes, Raoul :thumbsup:

Klopt het dat je met weinig gas/ throttle hebt gevlogen?
Of stond het motortje wat aan de rijke kant afgesteld?

Laatst bewerkt:
Oui, klopt. Gewoon motor op idle zetten plus 3 tikjes up op de throttle trim. Dat is alles wat ie nodig heeft (en dat met een os .10 motortje hahaha) om rustig rond te tuffen. Meer gas alleen bij trucjes maar het is juist leuk zo langzaam mogelijk te gaan.

Vliegtijd op een 80cc tankje is 20 minuten :p. Moet niet gekker worden :)

And another Bee in the making...
full

full

full

full

full

De bedoeling is om 'm transparant te folien met wat ledlampjes inside.
En drijvers bouwen staat ook op het programma.

Ben overigens nog wel op zoek naar die Trexler Balloon wheels.
Misschien heeft iemand ze nog liggen?
Of wellicht heeft iemand nog funcub wielen over?

Wordt vervolgd.
Groeten uit Zurrik
Frank

Laatst bewerkt door een moderator:
Back