The Lazy Bee

Geeft dit wat inspiratie?:mrgreen:

sc7nossitz1.jpg

fde321.jpg

http://www.pinkskyvan.com/

Laatst bewerkt:
Hoi,

nou, dat is ook niet moeders mooiste hoor :)

Die vent heeft wel lef, als ie pech heeft beland ie rechtstreeks in de draaiende prop, dan is het woensdag gehaktdag ...

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Na vorige week zelf de lazy bee gevlogen gezien te hebben was ik meteen verkocht aan dit leuke grappige toestel.
Daarom was ik de dag erna ook maar meteen begonnen met de mini lazy bee.
Maar omdat ik heel even niet verder kwam met de hoekstelling van de vleugel was ik meer info gaan zoeken.
Daar vond ik ineens de speedy bee waar ik dan vandaag maar even een paar uurtjes aangewerkt heb. hier volgen een paar foto's aangezien dit off topic is.

Het is de eerste keer dat ik met depron werk dus was even wennen.
Vandaar dat ik hem nog een keer ga bouwen en dat verslag volgt dan bij parkflyers.

Heb er even de vleugel opgezet van de lazy bee zodat het iets meer lijkt.

13042009476.jpg

13042009479.jpg

13042009480.jpg

word vervolgd maar weet niet als ik dat hier verder mag posten ???

Hee Marcel,

zet maar neer joh :) Wordt het topic levendiger door en dar zal niemand moeite mee hebben :)

Ziet er wel geinig uit hoor ...

Grtz

Hoi,

ik ben met het (ontbrekende) richtingsroer begonnen.
Staaltje ouderwetse bouwtechniek, het geprofileerde roer moeten worden samengesteld uit gelamineerde balsalatjes.
Na het samenstellen van het roer, moet het in profiel worden geschuurd.

Het begin: een kopie van de tekening op de werkbank geplakt met folie eroverheen.
Plankje licht balsa van 1,5 mm dik en de balsasnijder erbij. De strookjes dienen 3 mm dik te worden.

IMG_3588.jpg

De strookjes zijn gesneden, de ribben worden opgebouwd uit 2 strookjes van 1,5 x 12,5 mm, ook deze worden gelamineerd met in het midden een paar balsa latjes van 3 x 3 mm ertussen.
Zo ontstaat al een deel van het profiel. Onderin wordt het verenstaal voor het staatwieltje tussen 2 plaatjes 3 mm balsa gelijmd.
Hiervoor heb ik wat harder balsa gebruikt.

IMG_3589.jpg

Ik heb een malletje gemaakt van kopspelden, hieromheen kan ik dan de balsa strookjes spannen.

IMG_3590.jpg

Ik heb de 1.5 mm balsa strookjes kletsnat gemaakt, dan buigen ze makkelijk om de spelden. Het eerste strookje erom heen gespannen en gefixeerd met een speld aan het begin en einde:

IMG_3591.jpg

Zo nu zitten alle vier de lagen ertegen en kan het spul drogen.
Ik laat het 24 uur drogen, dan zal het wel droog genoeg zijn om te lijmen. Waarmee kan je gelamineerde stroken het best verlijmen ???

IMG_3592.jpg

Zo dat was het weer even, ik meld me wel weer.

Grtz,
Menno

Ik heb zelf altijd die laminaatjes met "Aliphatic Resin" gelijmd (dat is een "soort" gelig opdrogende houtlijm, te verkrijgen bij veel modelbouwzaken, maar witte houtlijm(liefst watervast) verdund met wat water gaat ook goed) ...
Het grote voordeel van die "Aliphatic Resin" is dat het daarna goed schuurbaar blijft ... :)
Als ik dat soort laminaatjes maak worden ze bij mij met lijm ingesmeerd als ze nog kletsnat zijn, en laat het geheel met de lijm ertussen drogen, dat is beresterk als het eenmaal droog is

Laatst bewerkt:
Hoi,

@Dirk, ik heb ergens zo'n flesje staan, maar dat is wel vrij dik van ouderdom geworden. Zou ik dat met een badje warm water weer wat vloeibaar kunnen krijgen of is dat een verloren zaak ?

@Lenx, doe gezellig mee joh :) Zo'n Lazy Bee is een stuk makkelijker te vliegen dan die Aero !

Grtz,
Menno

Hierbij weer even een paar foto's van het vervolg van de speedy bee.

15042009266.jpg

15042009267.jpg

15042009268.jpg

Vraagje hoe kun je het beste kiertjes en gaatjes weg werken in depron?

Hoi Marcel,

wordt leuk hoor, jouw depron Bee !

Verzoekje, wil je de foto's voortaan verkleind naar 800x600 of 640x480 uploaden. Zoals je het nu doet verkleint het forum ze wel, maar het topic laad dan een stuk trager.

Wel leuk dat je de vorderingen meld, kan best zijn dat ik besluit om ook nog zo'n Bee uit Depron te maken. Ik heb nog meer dan 10 platen op voorraad :)
Afgelopen indoorseizoen bijna geen schade gevlogen :mrgreen:

Grtz,
Menno

Hoi,
@Lenx, doe gezellig mee joh :) Zo'n Lazy Bee is een stuk makkelijker te vliegen dan die Aero !

Toch maar eerst die Aero afbouwen, ik doe al veel te veel tegelijkertijd. Vorige weekend de vleugel zo goed als afgewerkt (zie blog).
Binnen enkele maanden staat een verhuis gepland dus de lui bij zal voor eind deze zomer zijn denk ik :-)

Op de watervliegmeeting afgelopen zaterdag was er ook een schattige Bee aanwezig. Mijn vriendin liep er gelijk naartoe!

DSCF0502.jpg

(foto gelinkt van MijnheerJeroen zn album)

Schijnt van forumlid Knife-Edge te zijn. ik zal hem PM-en of hij de tekeningen digitaal heeft.

Hee Jitze,

ik was er ook en heb deze ook gezien :)

Volgens mij is dat de Bee die Marcel aan het bouwen is ???
Wat betreft die tekeningen, die staan denk ik al in de eerste post ...

Grtz,
Menno

Hee Jitze,

ik was er ook en heb deze ook gezien :)

Volgens mij is dat de Bee die Marcel aan het bouwen is ???
Wat betreft die tekeningen, die staan denk ik al in de eerste post ...

Grtz,
Menno

Hoi Menno,

ik moet nog eens beter al die tekeningen doorkijken. Ik heb er vanavond al een aantal gekeken, maar hem nog niet gevonden.

Ik ben benieuwd van wie het toestel nu uiteindelijk is. Ik heb Knife-Edge een PM gestuurd. Volgens Japio was hij het, maar het kan natuurlijk ook iemand anders zijn.
De bewuste persoon had ook een Gemini en een Edge540T...

Na vorige week zelf de lazy bee gevlogen gezien te hebben was ik meteen verkocht aan dit leuke grappige toestel.
Daarom was ik de dag erna ook maar meteen begonnen met de mini lazy bee.
Maar omdat ik heel even niet verder kwam met de hoekstelling van de vleugel was ik meer info gaan zoeken.
Daar vond ik ineens de speedy bee waar ik dan vandaag maar even een paar uurtjes aangewerkt heb. hier volgen een paar foto's aangezien dit off topic is.

Het is de eerste keer dat ik met depron werk dus was even wennen.
Vandaar dat ik hem nog een keer ga bouwen en dat verslag volgt dan bij parkflyers.

Heb er even de vleugel opgezet van de lazy bee zodat het iets meer lijkt.

word vervolgd maar weet niet als ik dat hier verder mag posten ???

Hoi Marcel.

Leuke input voor dit draadje,ik zal eens vragen of de indoorvliegers bij onze club hier ook voor zijn te porren :D

Lijkt mij wel een leuk gezicht om een paar van die hieperdepiepschuimbee's door de sporthal te zien vliegen ;)

Hoi Marcel,

indoor ??? We zijn net aan het seizoen begonnen toch ???
Bij onze club duurt het toch wel tot oktober voordat we weer in de sporthal vliegen hoor :)

Heb je in ieder geval de tijd om een of meer Lazy of Speedy Bee's te bouwen !

Grtz,
Menno

Ik zal eens kijken hoe en wat ik fout doe met de foto's en er op lettenen ze veranderen.

Hoi Marcel,

dat zou fijn zijn :) Het scheelt je trouwens ook tijd met uploaden, want dat gaat dan veel sneller.

Die link van de tekeningen plaats ik ook weer even in de eerste post, dan hebben we straks een mooi overzicht :)

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
Back