Hoi,
Ziet er leuk uit
en die magneetjes houden 8O ? Wat weegt je Depron Lazy Bee ? Zijn dat die magneetjes uit Hong Kong ?
Nog een vraagje, hoe heb je die knik in de vleugel verstevigt ? Zit er nog een ligger of is die vleugel zo sterk genoeg ?
Grtz,
Menno
Ziet er niet zo mooi uit maar telkens als hij vliegt heb ik weer inspiratie voor het volgende project.

Ik heb vele cdrommotoren uit een cdrom spelers gehaald en die magneetjes komen uit de leeskop daarvan.

Deze weegt 130gram met een 350mAh 2s lipo en vliegt daar 15 tot 20 minuten mee maar er past ook een 600mAh lipo in.

De vleugel is niet versterkt en is ook niet nodig door de grote bolling.
Alleen 4 ribben van 6mm depron om de vleugel in vorm te houden
verder geheel van 3mm depron.
Vleugel in een geheel gemaakt toen gebogen met verpakkingstape op de bovenkant vervolgens de ribben er op gelijmd en de tips er af gesneden.
Deze onder de juiste hoek evenredig opnieuw af geschuurd.
De pasvlakken ingesmeerd met Hema tixotroop contactlijm en na een paar minuten op elkaar gedrukt(wel even oefenen).
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=828620 zie ook schets op post nr 22.

Er is niets op tegen om de servos verder naar voren te plaatsen i.v.m. het Zwaartepunt.
In mijn geval moet de 350 lipo direct achter de motor en de 600 lipo direct achter de cocpit bij een motor van 19gram.
De wiel as is 1mm koolstof en moest dus wat langer om voldoende vering te krijgen.
Motorkap en cocpitraam is een geheel en zit met een magneetje vast en tevens klem onder de vleugel.
De accu is berijkbaar via deze "'klep"".