The Lazy Bee

Als je ailleron in de vleugels wilt hebben kan je beter de vleugel van de "Speedy Bee" gebruiken dit is een vlakke vleugel zonder oren en met allerons ... past met een kleine aanpassing zo op de "Lazy Bee" ... overigens vliegen de "Bee's" van Andy Clancy niet alleen bij windstil weer, mits je motor zwaar genoeg is (met in ieder geval sneller dan de wind vliegen, anders komt hij nooit terug) kunnen ze best nog veel wind hebben het leukste is dan met een beetje wind "achteruit vliegen" of "stil staan in de lucht" en dan verticaal landen ... ook aerobatic's zijn met de "Lazy Bee" te doen, vooral met het figuur "koppeltje duiken" heb je altijd succes ...

Hier onder het stof ligt ook nog ergens zo'n monstertje.
Vorige zomer eruit gehaald, maar inmiddels zit ie er weer onder. De RB moet nog worden ingebouwd en ook een geschikte BL heb ik nog niet gehaald. Tis nou niet een kist waar ik echt warm voor loop, maar misschien komt die tijd nog wel eens.

Even een plaatje:

745849da232d1abde.jpg

Groeten, JH

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi CD ROM Flyer, Dirk & JH,

er komen steeds meer bijenhouders tevoorschijn :mrgreen:

Bedankt voor de tips. Ik had inmiddels wat aanvullende info gevonden van de bijenfamilie :)

Ik heb inmiddels een hele verzameling tekeningen uit het topic van RCG gevist, zo is er een Lazy Bee, Speedy Bee, Stagger Bee, Big Bee, Lady Bug, Yard bee, etc.

Paar voorbeeldjes:

De Speedy Bee:

side.jpg

Hier (op RCG) staat een review van de Speedy Bee.

De Big Bee:

BigBee.jpg

Een Stagger Bee;

StaggerBee-web.jpg

De Lady Bug:

DSC__10854.jpg

en ga zo nog maar even door ...

Anyway, ik heb in ieder geval inspiratie opgedaan om m´n Lazy Bee met een hoog zuurstokgehalte af te maken.

Grtz,
Menno

zag laatst een foto van een Lazy Bee in de kleuren van een bij. Kan hem helaas niet meer vinden maar die was erg leuk om te zien..

Hoi,

lijken idd erg veel op elkaar, twee druppels water ;)

Toch denk ik dat de Speedy Bee er eerder was.
Dit is een van de modellen van Clancy Aviation, ik geloof dat ze in de jaren 70 al actief waren :)

Grtz,
Menno

De Speedy Bee zal zeker ouder zijn ja. Maar voor degenen die dus zoiets willen maken, via RBC is het een gemakkelijke oplossing. Ik kan je niet vertellen hoe het model vliegt, want dat heb ik er nog niet mee gedaan...

Die "Microbe(e)" van Rob Bulk is een 70% Kopie van de echte "Speedy Bee" alleen de constructie is totaal anders (maar niet beter :() ... RBC heeft nog een tijdje frees-paketten geleverd van de "Lazy en Speedy" Bee met de originele tekeningen van Andy Clancy erbij geleverd, levert deze helaas niet meer wegens copyright problemen ...

Ik vlieg al jaren (zelfs mijn eerste vliegtuig) met een Lazy Bee...
Dit is onderhand al mijn tweede Bee.
Hij is vorig jaar omgebouwd naar elektro en doet het fantastisch op deze drijvers.
Mijn vader heeft er 3, een Lazy Bee, Big Bee en een Stagger Bee.
Veel plezier ermee!!!

Recovered_JPEG%20Digital%20Camera_246.jpg

Laatst bewerkt:
Haha,

geinig ding zeg :)

Ik zie trouwens dat jij een uit balsa-latjes opgebouwde romp hebt.

De mijne is massief (nou ja massief) beplankt. Kijk maar:

IMG_3383.jpg

Ik heb net de tekening eens even nagezien en de massieve zijbeplanking is NIET origineel :( Nou zal het voor een brandstofkistje niet zoveel uitmaken, die paar plankjes balsa ...

Toch maar eens even kijken hoe het rompje in elkaar zit, anders maak ik gewoon een nieuw rompje, zoveel werk is het niet. Kan ik gelijk een nieuw rompje maken voor een electroversie :)

Ik zie dat je de floats ook gemaakt hebt, leuk hoor ! Heb je ze alleen getest in de sneeuw of ook op het water ?

Zou je van de achterste float / drijver eens een detailfoto van de aansturing kunnen plaatsen ? Ben wel nieuwsgierig hoe dat zit :rolleyes:

Grtz,
Menno

Laatst bewerkt:
minibee1.jpg

minibee2.jpg

minibee3.jpg

minibee4.jpg

minibee5.jpg

minibee6.jpg

Hier dan maar een paar plaatjes hoe mijn Minibee spanw 60cm vlieglaar 130gram er uit ziet aan de binnen en buitenkant.
En ja de vleugels zitten vast met magneetjes.;)

Hoi,

Ziet er leuk uit :yes:

en die magneetjes houden 8O ? Wat weegt je Depron Lazy Bee ? Zijn dat die magneetjes uit Hong Kong ?

Nog een vraagje, hoe heb je die knik in de vleugel verstevigt ? Zit er nog een ligger of is die vleugel zo sterk genoeg ?

Grtz,
Menno

Hoi,

Ziet er leuk uit :yes:

en die magneetjes houden 8O ? Wat weegt je Depron Lazy Bee ? Zijn dat die magneetjes uit Hong Kong ?

Nog een vraagje, hoe heb je die knik in de vleugel verstevigt ? Zit er nog een ligger of is die vleugel zo sterk genoeg ?

Grtz,
Menno
Ziet er niet zo mooi uit maar telkens als hij vliegt heb ik weer inspiratie voor het volgende project.:)
Ik heb vele cdrommotoren uit een cdrom spelers gehaald en die magneetjes komen uit de leeskop daarvan.;)
Deze weegt 130gram met een 350mAh 2s lipo en vliegt daar 15 tot 20 minuten mee maar er past ook een 600mAh lipo in.:cool:
De vleugel is niet versterkt en is ook niet nodig door de grote bolling.
Alleen 4 ribben van 6mm depron om de vleugel in vorm te houden verder geheel van 3mm depron.
Vleugel in een geheel gemaakt toen gebogen met verpakkingstape op de bovenkant vervolgens de ribben er op gelijmd en de tips er af gesneden.
Deze onder de juiste hoek evenredig opnieuw af geschuurd.
De pasvlakken ingesmeerd met Hema tixotroop contactlijm en na een paar minuten op elkaar gedrukt(wel even oefenen).
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=828620 zie ook schets op post nr 22.;)
Er is niets op tegen om de servos verder naar voren te plaatsen i.v.m. het Zwaartepunt.
In mijn geval moet de 350 lipo direct achter de motor en de 600 lipo direct achter de cocpit bij een motor van 19gram.
De wiel as is 1mm koolstof en moest dus wat langer om voldoende vering te krijgen.
Motorkap en cocpitraam is een geheel en zit met een magneetje vast en tevens klem onder de vleugel.
De accu is berijkbaar via deze "'klep"".

Laatst bewerkt:
To Bee or not to Bee
That is the question....

Leuk zo'n Lazy Bee.
Heb zelf nog een RBC MicroBe op zolder staan die al jaren geen buitenlucht heeft gezien.
het begint weer te jeuken.....

Lijkt me ook leuk om 'm 2x zo groot te maken...

Succes en veel plezier met de Lazy Bee..

Ik vlieg er zeker mee op het water, de drijvers waren een originele bouwdoos.
Ik zet ze er van de week wel ff onder en maak dan wat foto's.

Hallo Jongens,
Wel... enigzis verstopt... in het eerder genoemde linkje... Bee Hind...

International Lazy Bee - Homepage

Wanna Bee
http://lazybee.welcomes-you.com/photos/rolf/lazym.mpg
http://lazybee.welcomes-you.com/photos/rolf/lazyb.mpg

Pyro Bee
http://lazybee.welcomes-you.com/photos/rolf/lazyf.mpg
http://lazybee.welcomes-you.com/photos/rolf/lazyf2.mpg

Snow Bee
http://lazybee.welcomes-you.com/photos/rolf/lazysnow.mpg

Moest weer even zoeken.... maar wilde ze daarom toch even zo oplepelen.
Essence of model flying :o)

Laatst bewerkt:
Haha,

ik heb wel wat mensen aangestoken geloof ik :mrgreen:

@Bas: Ik heb de eerste post wat aangepast en de link naar de originele plannen op RCG erin gezet, zodat een en ander een beetje overzichtelijk blijft.

@CD Rom flyer: jouw link staat nu ook in de eerste post erbij :)

Nou, ik ben benieuwd wie er nog meer zo'n Bee in z'n bezit heeft of er eentje gaat bouwen.

Het bijenvolk dijt gestaag uit :)

EDIT: Bas, jouw bovenste linkje had ik al in de eerste post staan.

Grtz,
Menno

Ja, ja, Menno, goed werk! Na het zien van die idioote filmpjes en nog die andere op youtube... is het ongeloofelijk lastig hem te weerstaan.
Meeliger kan het niet. Ik krijg kriebels in m´n vingers... ´t is een virus!
Het heeft het potentieel voor ´Cult´... zou je bijna zo zeggen...

Dat linkje... Ja, ja, had ik ook aangegeven.... maar de fillempies stonden een beetje verscholen in de site... vandaar dat ik die naar voren heb gehaald... had je dat dan ook al gedaan?

Laatst bewerkt:
allo mensen,

Ik ben ook aangestoken en ga denk ook een BEE' tje maken. heb wat gevolgen met een 2 citabria 's . beide zijn overleden (snif, snif). ben nu bezig met een hout ding van conrad om mn brevet mee te halen. maar voor hiet in de buurt wil ik oak wat hebben wat niet so hard hoef te vliegen.

het zal een indoor BEE' tje worden. misschien uit 6 mm zodat hij ook buiten kan. kzie nog wel. zal hier wat foto's plaatsen als ik wat heb

Back