The Lazy Bee

Hee firefox,

ben je nou niet een beetje heel erg snel op je teentjes getrapt ?
Hij probeert je alleen maar te helpen hoor ... ;)

Bovendien doe je zelf niet zo heel erg veel moeite ... in de eerste post heb ik een link geplaatst naar de plannen van de de Blazy Bee, dat is de depron versie voor indoor.

Lezen is moeilijk blijkbaar ...

Grtz,
Menno

Dank je.

Ton
 
Hee firefox,

ben je nou niet een beetje heel erg snel op je teentjes getrapt ?
Hij probeert je alleen maar te helpen hoor ... ;)

Bovendien doe je zelf niet zo heel erg veel moeite ... in de eerste post heb ik een link geplaatst naar de plannen van de de Blazy Bee, dat is de depron versie voor indoor.

Lezen is moeilijk blijkbaar ...

Grtz,
Menno


ja de indoor versie is heel anders gebouwd als de outdoor..

maar men zin is over na een lange tijd te zoeken voor iets wat kan dienen voor mijn motortje, en wat ook nog is leuk word voor te huckepacken.

daarom moet die vleugel in een echt profiel zijn en niet zoals de indoor...
moet nog een draagstoel en sleepkoppeling in etc...
 
Oke Richard.
Die heb ik ook gezien maar welke is het er zijn er meer die 1500 kV zijn!
Ton

Deze staat er op

brushless motoren

Met een 2S gaat hij als een speer, met een 3S recht omhoog
de prop is een graupner 9x4,7
en nee ik vindt dat niet mooi zo`n elastiek onder de vleugel, gewoon de voorzijde klemmen en aan de achtezijde een boutje
 
Laatst bewerkt:
hoi
na ook gevallen te zijn voor de lazy Bee, heb ik een 120 cm versie gebouwd.
is daarvoor een 1500 kv moter op 3s genoeg? En hoe grote accu bevelen jullie daar voor aan ? Wil er graag camera vluchten mee uitvoeren.
alvast bedankt

Andreas
 
Laatst bewerkt:
Hoi Andreas,

Kijk even naar de Bee van R2D2 op de regels 318, 342, 365.
Hij heeft er een van 106cm span dus bijna vergelijkbaar.

Welke tekeningen heb jij gebruikt voor jou 120 cm versie?
Heb je daar een linkje naar toe of via een pb tje?
Alvast bedankt.
Ton
 
Hoi Ton

bedankt voor je reactie.
Had inderdaad dat motertje van r2d2 gezien, had alleen zijn lipo over het hoofd gezien.
De tekeningen die ik gebruikt heb zijn die van rc groups. weet niet 100% zeker of ze echt 120 cm zijn. Zijn ongeveer 4 A4 tjes in de lengte breed. Moet de vleugel nog bouwen, de romp is al wel af.

mvg
Andreas
 
Laatst bewerkt:
De mijne is nu wel af, dit is mijn 2e bee. Vanmiddag zijn maiden gehad en deze vliegt nog fijner dan de eerste Bee.

Dit was de eerste
full


En dit is de nieuwe wel dezelfde maat 120cm span.
full

Deze ga ik ook gebruiken om luchtfoto's te maken maar dan met een betere camera.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er heel mooi uit.
Houtbouw geen depron, mooi zo tegen het licht in!
Zo te zien heb je het achterwiel ook aan het roer dus bestuurbaar?
Wat zijn de specs en gewicht?
Ik ben natuurlijk nieuwsgierig waarom en waardoor deze beter vliegt.
Graag straks ook foto's van de camera positie etc.
Ton
 
mooi gedaan!

ik mis alleen nog iets grotere wielen, mischien van depron maken?

of van laagjes foam met een houten as?

maar die bee ziet er goed uit, klaar voor een luchtfoto sessie
 
ik ben ook weer bezig aan een bee. Deze keer de trainer bee van 75cm die ik getekend had.

Alleen even een vraagje: zit er veel verschil tussen een vleugel met opstaande tippen en een rechte vleugel?
(scheelt weer werk:p )
 
Hier de foto van de camera die in het toestel zit onder de vleugel in het 3de raampje.

full

 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben ook weer bezig aan een bee. Deze keer de trainer bee van 75cm die ik getekend had.

Alleen even een vraagje: zit er veel verschil tussen een vleugel met opstaande tippen en een rechte vleugel?
(scheelt weer werk:p )

Hoi Jitze,

een vleugel met opstaande tippen heeft in ieder geval meer eigen stabiliteit.
Het vliegtuigje zal min of meer automatisch terugkeren naar level na een bocht.

Verder schijnt het rudder er ook effectiever van te worden.

Grtz,
Menno
 
oke, dan toch maar omhoogstaande tips.

het rompje vordert al aardig. Ook het middenstuk van de vleugel heb ik vandaag gedaan. Morgen de tips en het rompje afmaken, moet lukken.

Foto's komen als hij af is. Dit toestelletje gaat heeeeel licht worden!
 
Het gewicht van mijn Bee is vliegklaar met volle accu 956 gr.
de motor en regelaar die erin zitten.


1050KV Interloper 378 Watt. Per stuk



Hi Model Professional serie 60/ 80 ampere bruhless regelaar Per stuk


b_140.jpg

Type: Professional-60A
Output: Continues 60A, Burst 80A up to 10 Secs
moz-screenshot-1.png
moz-screenshot-2.png


Daarnaast heb ik de oude standaaardservo's en ontvanger weer gewoon over gezet.
Deze is lichter gebouwd en er zit nou ook geen speed 600 meer op en geen rits nicd batterijen meer alleen een 3cell's lipo.
Dus de volgende kan nog lichter denk ik.
Mvg
 
Bedankt voor de specs.
Voor het geval dat er bij mij nog eens een 120 versie komt.

Kun je nog uitleggen waarom deze beter vliegt dan je vorige.
Komt dat door verbeteringen die je hebt aangebracht?
Bedankt.
Ton
 
Hee Looping,

met dat motortje gaat ie zeker goed vliegen, lukt met gemak :)
Je zou je naam wel eens je naam eer aan kunnen gaan doen met dat motortje ... ;)

Ik vraag me wel af waarom je zo'n grote regelaar erbij hebt gezocht :confused:
Wat zijn eigenlijk de specs van dat motortje ?

Ik kan me haast niet voorstellen dat dat motortje meer dan 15-20 A zal trekken ...

Grtz,
Menno
 
Laatst bewerkt:
Back
Top