The Windoorlover

Mijn indoor HLG wordt maximaal 8 gram, bij een spanwijdte van 45 cm.

Update, de onderdelen voor mijn indoor-chuck heb ik nu klaar en zonder ballast weegt het geheel nu bijna 6 gram. De originele Modified Upsweep woog 11,6 gram en had 0,3 gram ballast. Als ik evenveel ballast nodig heb zit ik net boven de 6 gram. :)

Er wordt wel degelijk gevlogen!
In Groesbeek, 15 feb en 2 maart even uit mijn hoofd...
Tijden weet ik niet..

@ Kevin: misschien iets om rond te mailen aan alle leden/EMMF?
En weet ji de tijden?

Ik zag in de NLC-nieuwsbrief staan: 1 maart: Indoorvliegen Heuvelland, Groesbeek, 15.00

Ik neem aan dat iedereen die wil invliegen voor de IIFI hierbij welkom is, maar Erik Crins kan hierover vast meer vertellen: voorzitter@nijmeegseluchtvaartclub.n l.

Nog geen voortgang

Sietse,

helaas nog niets nieuws te melden anders dan dat het flink wat lichter moet...dit is een soort mentale omschakeling...6 g bij een spanwijdte van 40 cm ongelovelijk...
Cheers

Bart

Bart,
Licht bouwen is wel heel belangrijk hierbij, maar bedenk wel dat ik nog geen ervaring heb het HLG vliegen. Ik heb geen idee of ik dit model voldoende hoogte kan laten krijgen. Wat dat betreft ben jij denk ik weer in het voordeel. De tijd zal het leren!
Ik wil zelf op 1 maart in Groesbeek invliegen, dan zal ik zien hoe mijn model en ik het er van af brengen.

Mja, je moet hem natuurlijk wel een flink slinger geven! Hopen dat hij dat dan houd...
Heb je er trouwens een foto van?

Bart, is het misschien een idee om niet die enorme D-box te maken, maar een heel kleintje en eventueel een klein liggertje in de vleugel? en is die hele lading Disser echt nodig?

't wordt leuk...

Wout,

Ik vraag me idd af of je 6 gram op hoogte krijgt, vandaar dat ik denk dat je een aantal modellen moet hebben met verschillende massa's en misschien wel verscillende spanwijdtes. Ik las dat je balast wilde toevoegen maar iets zegt me dat dat zonde is......6 gram bij een spanwijdte van 40 cm zal wel fantastisch vliegen...

Sietse,

Ik zit idd in die richting te denken, met deze vleugel kan ik volgens mij zelf buiten vliegen

Cheers

Bart

Ik heb zondag mijn model kunnen testen in de sporthal in Groesbeek. Ik weet niet hoe hoog deze is, maar we schatten hem op 6½ meter. Het koste mij geen moeite om hem op deze hoogte te krijgen, dus het gewicht is niet te laag. Kevin had een model bij zich wat zo'n 30% lichter was en ik heb niet gezien dat hij hem zo hoog kreeg, maar hij was ook nog bezig met afstellen.
Mijn beste vluchten waren 14 seconde en dat vind ik niet genoeg. Probleem is dat het model bij hoge snelheid een lichte duikneiging heeft. Waarschijnlijk zijn de flaps van de vleugel net wat te slap. Wanneer het model zijn snelheid kwijt is zweeft hij mooi traag, maar overtrekt licht. Dit samen kost natuurlijk secondes. Ik heb nu een paar opties:
- flaps verstevigen
- nieuwe vleugel bouwen
- zwaartepunt wat verder naar voren en meer invalshoek in de vleugel. Dit zou een sneller herstel moeten kunnen geven

Wat denken jullie wat de beste optie is?

Hier een paar foto's van mijn model:

p3019327.jpg

p3019326.jpg

p3019329.jpg

pc158939.jpg

Laatst bewerkt:
Het hoogst wat ik heb gegooid met goed uitrol was 1.5 meter onder het plafond.
Langste vlucht was 20 seconden. Maar het uitrollen was nog niet optimaal (vaak hoogte verlies door pompje), gooihoogste was nog niet genoeg en het zweven ging niet lekker omdat de zaal eigenlijk net te klein was voor een mooie ruime bocht.
Tijdens de IIFI poging 2.

Kevin

Kan niet wachten om mijn Pelicatoo eens te testen....

Zijn er nog plannen voor een paar uur hal-huren voor de IIFI?

En weer on topic.. Bart; wat is de status van de Windoorlover (Windhater?)

Andere constructie..

Wout,

Mooie foto's, mooi model en heel nuttige informatie.

Kevin,

20 seconden lijkt mij al heel aardig

Eric,

De Windoorlover zit in een dal....de 2e vleugel is mislukt, delaminatie en ook niet veel lichter...tijd voor een heroverweging van de constructe...
gaat nog wel goedkomen (hoop ik)...

Cheers

Bart

Back