thermieken

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Flexman, 22 mrt 2003.

  1. Guest

    Guest Guest

    Van harte met deze mooie aanwinst. :D :D :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    De vario zit hier in mijn zwever tegen de zijkant geplakt (met klitteband. De zender voor en de vario er achter. De eerste foto is het buisje van de snelheidscompensatie in de staart.
     
  2. Flexman

    Flexman Guest

    vario

    Hij zit erin gebouwd, nu de staart dicht lijmen en dan de eerste testvlucht.

    Spannnnnnnnnnnnnnnnend!:zon:

    Groeten,

    Arie :banana:
     
  3. tom

    tom

    Lid geworden:
    16 sep 2002
    Berichten:
    127
    mn pa en ik termieken met een model van 3.5 kilo en een span van 3500 mm dus dat moet lukken denk ik :p

    veel suc6

    greetz tom
     
  4. Flexman

    Flexman Guest

    vario

    Tom bedankt voor de reactie, ik ben benieuwd!!

    Beste Eelco,

    Welke instellingen zijn het best te gebruiken voor de vario, want je kan het stijgen en dalen regelen ofzo?

    Groeten,

    Arie :?: [/quote]
     
  5. Guest

    Guest Guest

    Dag Arie,

    Moest even in het model kijken, maar ik heb hem op 3m/s stijgen/dalen met 1 seconde vertraging staan.

    Dit is echter wel afhankelijk van wat je zelf wil. De gevoeligheid bepaald op welke stijgwinden de vario reageert, de vertraging helpt de omvang van de stijgwinden te selecteren. Je moet gewoon even een paar keer uitproberen wat jij prettig vindt met jou model.

    Begin eens met een conservatieve stand en kijk dan eens hoe gevoelig je hem wilt zetten zodat jou model er optimaal gebruik van kan maken. Zal ik zelf ook weer eens doen :wink:

    Mvg. Eelco
     
  6. Flexman

    Flexman Guest

    thanks, ik zal eens kijken

    Groeten,

    Arie
     
  7. Guest

    Guest Guest

    Hé Arie.........het is wel hééééél mooi weer geweest. :D Heb je al met de skymelody gevlogen? Wat zijn je ervaringen? :?:
     

Deel Deze Pagina