Three Dee MP-XL-V91

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door holco, 13 jan 2008.

  1. ferro

    ferro

    Lid geworden:
    4 nov 2005
    Berichten:
    1.013
    Locatie:
    emst
    hoeveel bereik heeft de hevel dan in graden draaing? meer dan een halve slag? moest jy de hevel verzetten toen je hem op 100 graden probeerde of was dat binnen bereik van de hevel? hoe gaat t dan als je een rustige headspeed vliegd , dan loopt de os voornamelijk op de kleine sproeier en zal de smartcarb de hoofdsproeier gaan verdraaien zonder effect , of maak ik een denkfout? zou mooi wezen als os iets ontwikkeld van motor managment maar dan met alle sproeiers aangesloten alsook geen hevelbeperking toch?
     
  2. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Ferry,

    Ik heb totaal een halve slag verdraaiing op de hoofdnaald, en dat is best wel veel voor een OS carburateur en niet te vergelijken met een Lötterle die erg ongevoelig is
    op de hoofdnaald.
    Ik ben eerst begonnen met de hoofdnaald 1 1/5 slag open en moest nog een kwart slag armer om de servo in de middenstand te krijgen bij 90 graden.
    De naald voor het midden staat helemaal dicht dus het hele bereik loopt over de hoofdnaald, dus bij lage toeren is de SmartCarb nog net zo effectief.

    Dus hoofdnaald 1 en een kwart slag open midden dicht en stationair +/- 10 graden rechtsom (armer)

    Op 1850 toeren loopt de motor perfect bij deze instelling +12 graden pitch zonder inkakken, ik heb wel het idee dat op lagere toeren de motor wat vetter mag dus die midden naald ga-at waarschijnlijk eerdaags een klein stukje open, ik heb alleen nu er telkens zoveel wind staat weinig zin om op lagere toeren te gaan vliegen.

    Gr,

    Mario
     
  3. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Hoi Jasper,

    Hoe is de Vibe in vergelijking met de MP-XL?

    Gr,

    Mario
     

Deel Deze Pagina