Ik kan er mischien ook iets over kwijt..
Heb ze namelijk beide.. een MP-XL en een Vibe..
Heb al diverse merken gehad, JR,Futura's,Hirobo's,Kyosho's.
Maar de kwaliteit van een Henseleit is echt super, alles bouwen zoals "op zeer persoonlijke manier" is geschreven door Jan Henseleit, inclusief allerlei afstel tips etc. Starten vliegen en hij gaat, niks meer trimmen of bijregelen..
Zo had ik het nog nooit mee gemaakt.
Ik ben zelf aan de Henseleit heli's gegaan omdat ik eens per jaar bij Poting-flugschule kom, en Bernd Poting geeft les met Henseleit Heli's.
En als er iemand veel vlieg-uren maakt is hij het wel, regen, wind, of zelfs sneeuw, hij geeft les.
(gemiddeld 3 personen, x 6x 10 minuten per dag. = 3 pure vlieg uren per dag, 5 dagen/week)
Hij weet dus goed wat en wel en niet betrouwbaar is. En hij zweert bij Henseleit heli's en "no-nonsens" spullen.
Voorbeeld; Mijn "scot gray regulator" moest ik er dan ook snel afhalen, allemaal zaken die storing kunnen geven zegt hij dan, en het vliegt net zo goed zonder niet dan ?
Hij vliegt "soft 3d" ik ook, maar gewoon met 0% nitro, en zeer weinig toeren, maakt achter elkaar flips op 1500 toeren zonder in te kakken.
Heel apart trouwens om met maar 1500 toeren op z'n kop op halve meter te hoveren, maar power zat om eruit te komen!
En gewoon 30 (!) minuten vliegen op een tankje..
En daarbij de MP's zijn in rechte lijn zo snel.. niet normaal, zo snel krijg ik de Vibe niet.
Ik heb mijn Vibe wel wat meer 3d ingesteld dan de Henseleit, welke meer voor F3c stijl klaar staat, en ik kan niet zeggen dat de Vibe minder is, maar de Henseleit MP-XL is wat mij betreft DE heli..
En de nadelen van de NT's zijn ook opgelost; staat nu recht op z'n poten, vanwege de zichtbaarheid, tank is zichtbaar etc.
Groeten,
Jasper