Three Dee NT???

Zelf ben ik nu wat aan het zoeken naar informatie betrefd de Three Dee NT.

Wat ik nu graag weten wil is of dit een goede strakke maar ook velle heli is.
Misschien hier iemand die hier ervaring mee heeft of hier iets van af weet????

Ik hoor het graag natuurlijk :)

Ben wat uit gevlogen met mn raptor 90 en wil eens wat nieuws :)

T ligt eraan wat je ermee wilt doen ??
Wil je hard 3d dan is een 3dnt niet echt wat jij wilt , hou je van snelheid en haaks de hoek om is die perfect ervoor !!

Vibe 90 is stukken beter dan een 3DNT. Bovendien word de 3DNT niet meer nieuw gemaakt dus zou je een 2ehands moeten kopen.

Mijn voorkeur gaat uit naar bijvoorbeeld de Fury.

Ik heb ooit een NT gehad, vliegt erg snel stuurt goed maar is niet te vergelijken qua performance tov een Fury.

Ronald

Over de JR Vibe90 hoor ik niet echt goede berichten

Hallo,
Ik ben het hier niet helemaal mee eens, eigenlijk totaal niet.
Zelf vlieg ik ook de Vibe. Het mooie van de Vibe is de kwaliteit van de onderdelen, alles past ongelooflijk goed
en is zeer mooi afgewerkt. De vliegeigenschappen zijn niet te vergelijken met bijvoorbeeld een Raptor en
een Fury (die ik eenmalig heb mogen proberen). Er zijn weinig helis die zowel voor echte 3D,
smooth 3D en F3C gebruikt kunnen worden. Het beste om de vliegeigenschappen te beschrijven is: net als een trein op een rails.

Het nadeel van een Vibe ten opzichte van een Raptor zijn de onderdeelprijzen, maar je koopt een heli ook niet om te crashen...

Nando

Nando, is je mening niet een beetje gekleurd, sponsoring?

Ook een Fury is zeer geschikt om op diverse niveaus zowel 3D als F3C mee te vliegen, is afhankelijk van de afstelling, deze wordt uitgebreid besproken in de handleiding.
Wat betreft de onderdelen van JR heli’s en met name die van de Vibe, K&S is een belangrijke onderdelen leverancier voor JR Heli’s. Deze parts worden in China gemaakt en over de kwaliteit van K&S onderdelen ben ik persoonlijk niet zo te spreken (spontaal afbreken van hoofdassen bijvoorbeeld).

Ik zeg niet dat JR Heli’s slecht zijn, persoonlijk ben ik zeer gecharmeerd van de Vibe. In het verleden heb ik een Standaard Vigor gevlogen, degelijke heli echter veel mechanisch geluid.

Het voordeel van MA Helicopters is dat bijna alle onderdelen van verschillende type’s uitwisselbaar zijn. En net als JR wereldwijd verkrijgbaar, NT onderdelen alleen via Henseleit

Ronald

PS zoveel heli-vlieger zoveel meningen

Veel antwoorden van mensen die geen NT hebben maar toch.

Een NT wordt vaak met minder toeren gevlogen dan bv ee fury.

De fury van Ronald Haan heef tbij zijn vorige eigenaar tegen een NT gevlogen.
Die NT draaide ook op 30% nitro i.p.v. 0 of 5% zoals de meeste NT eigenaren gebruiken.
Dan zit er in een fury geen drop meer punch dan in een NT misschien zelfs wel minder.

De nieuwe MP series doen overigens (in de handen van Henseleit) dingen die in een andere heli nog nooit heb zien doen en het na konden vertellen.

3d = toeren x bladhoek x gewicht en verder een goede motor om die toeren vast te kunnen houden.

De gemiddelde x-cell weegt meer dan een NT en zeker meer dan een MP-XL

Ben,

Gelukkig kan ik over een Henseleit heli's meespreken.
Wat betreft het gewicht van een Fury en een NT kan en wel wil ik niets zeggen, ik heb ze namelijk niet gewogen.

Wel weet ik dat de MA Stratus veel lichter is dan de Fury Extreme. In combinatie met een YS vliegt deze heli super en zeker bij laag toerental. (ik weet het YS wil/ moet nitro hebben)

Persoonlijk vind ik het concept van een NT goed en gelukkig eens wat anders dan doorsnee heli’s.

Wat ik al eerder aangaf zoveel heli-vliegers zoveel meningen.

Ronald

Ronald Haan zei:
Persoonlijk vind ik het concept van een NT goed en gelukkig eens wat anders dan doorsnee heli’s.

Maar :

Ronald Haan zei:
Ik heb ooit een NT gehad, vliegt erg snel stuurt goed maar is niet te vergelijken qua performance tov een Fury.

Hier suggereer je dat een Fury beter presteert (ik zou zelfs willen zeggen 'behoorlijk beter presteert'), terwijl ik uit de post van Ben begrijp dat het prestatiniveau danwel gelijk is, danwel eerder andersom (3D NT beter dan Fury)..

Uit alle eerdere posts komt een voorkeur voor de Fury naar boven, echter, zoals Ben al aangeeft, zijn dat allemaal mensen die geen NT (gehad) hebben.

Dus.. kun je uitleggen op welke punten volgens jou de Fury beter presteert dan de NT?

(zuiver interessevraag hoor, vind het een interessant onderwerp, heb zelf geen heli noch bijster veel verstand ervan ;))

Ik heb zelf twee Three Dee NT heli's, en ben er erg van gecharmeerd, en wel vanwege het volgende,

Kwaliteit is super.

Groot inzet bereik vanaf 1100 tot 2000 toeren.

Erg wendbaar.

Alle aansturingen totaal spelingsvrij.

Zeer snel, in Duitsland ooit een keer gemeten met GPS op 178Km

Lichtste heli in de .90 klasse 4300gr met lege tank.

Totaal niet aan slijtage onderhevig.

Super koeling en daardoor vanaf 0% nitro te vliegen

25 min vliegen op 500cc bij 1350 toeren met licht 3D.

Zeer degelijk.

Standaard geen upgrades nodig.

Erg stil.

Mooi om te zien.

Nadelen zijn er uiteraard ook,

Je ziet hem wat minder goed in de lucht dan de andere heli's.

Bij het hooveren wat minder stabiel dan de meeste heli's.

Tank niet zichtbaar.

Je kan geen rotorbladen gebruiken met meer dan 2mm voorloop.

Onderdelen zijn niet echt goedkoop, maar wel fair als je ziet wat je er voor krijgt.

Op de kop moeten sterke servo's.

Gr,

Mario

Hezik,

Prestatienivo is maar net wat je zelf er in zoekt. Bij de 3DNT zit het zwaartepunt hoger waardoor hij bijvoorbeeld sneller rolt. Dit veroorzaakt ook meteen de minder stabiele hover.

echter, zoals Ben al aangeeft, zijn dat allemaal mensen die geen NT (gehad) hebben.
Voor zover dit iets aan de discussie toevoegt, volgens mij heeft Ben nooit een Fury gehad.

Uiteindelijk zitten zoveel factoren aan een heli waardoor de een beter is dan de ander dat het uiteindelijk vooral beslist word door persoonlijke voorkeur.

nando v. arnhem zei:
Het nadeel van een Vibe ten opzichte van een Raptor zijn de onderdeelprijzen, maar je koopt een heli ook niet om te crashen...

Ik vind dit zo'n crap opmerking hè. Een raceauto is ook niet gemaakt om te crashen maar je moet er absoluut rekening mee houden als je de racerij in gaat, is met heli's exact hetzelfde!

Daar gaat deze discussie niet over, een Raptor kan niet eens in de schaduw staan van een Vibe tenzij we prijzen gaan vergelijken.
Maar daar gaat het hier ook niet over.

Raptor90rules is zijn Raptor zat en wil eens wat anders, een Vibe is ook maar een pot and boom heli en zal qua vliegeigenschappen niet eens zo veel beter zijn dan de Raptor, wel zijn de onderdelen veeel mooier en duurzamer, en dan druk ik mij erg voorzichtig uit.

Als je echt wat anders wilt, zou een Henseleit een goede keuze kunnen zijn.
Ik vind de techniek van die heli werkelijk prachtig, het enige wat mij tegenhoud om zo`n heli te kopen is zijn spuuglelijke design.

Maarja, smaken verschillen nu eenmaal.

Ik kan er mischien ook iets over kwijt..

Heb ze namelijk beide.. een MP-XL en een Vibe..

Heb al diverse merken gehad, JR,Futura's,Hirobo's,Kyosho's.

Maar de kwaliteit van een Henseleit is echt super, alles bouwen zoals "op zeer persoonlijke manier" is geschreven door Jan Henseleit, inclusief allerlei afstel tips etc. Starten vliegen en hij gaat, niks meer trimmen of bijregelen..

Zo had ik het nog nooit mee gemaakt.

Ik ben zelf aan de Henseleit heli's gegaan omdat ik eens per jaar bij Poting-flugschule kom, en Bernd Poting geeft les met Henseleit Heli's.

En als er iemand veel vlieg-uren maakt is hij het wel, regen, wind, of zelfs sneeuw, hij geeft les.

(gemiddeld 3 personen, x 6x 10 minuten per dag. = 3 pure vlieg uren per dag, 5 dagen/week)

Hij weet dus goed wat en wel en niet betrouwbaar is. En hij zweert bij Henseleit heli's en "no-nonsens" spullen.

Voorbeeld; Mijn "scot gray regulator" moest ik er dan ook snel afhalen, allemaal zaken die storing kunnen geven zegt hij dan, en het vliegt net zo goed zonder niet dan ?

Hij vliegt "soft 3d" ik ook, maar gewoon met 0% nitro, en zeer weinig toeren, maakt achter elkaar flips op 1500 toeren zonder in te kakken.

Heel apart trouwens om met maar 1500 toeren op z'n kop op halve meter te hoveren, maar power zat om eruit te komen!

En gewoon 30 (!) minuten vliegen op een tankje..

En daarbij de MP's zijn in rechte lijn zo snel.. niet normaal, zo snel krijg ik de Vibe niet.

Ik heb mijn Vibe wel wat meer 3d ingesteld dan de Henseleit, welke meer voor F3c stijl klaar staat, en ik kan niet zeggen dat de Vibe minder is, maar de Henseleit MP-XL is wat mij betreft DE heli..

En de nadelen van de NT's zijn ook opgelost; staat nu recht op z'n poten, vanwege de zichtbaarheid, tank is zichtbaar etc.

Groeten,

Jasper

Hallo Jasper,

bedankt voor je stukje :) heb overgens jouwn zender toen overgenomen tijdje terug.
Heb toen ook de heli's bij je gezien en hoe je vliegt.
zo krijg ik gelijk mooi beeld ervan.

De keuze in een heli is toch nog wel erg persoonlijk geloof ik.

Back