Three Dee RIGID van Jan Henseleit

Hmm tja, ik vind de jive strak genoeg met de normale settings. Dat is inderdaad geen slecht idee.

Zit je vooral FFF te doen ofzo? Met 1650 toeren en 12-13 graden pitch knalt ie alle kanten op hoor(zonder inkakken). Heb een tijdje terug ook wat speed gevlogen maar tussen 2000 en 1650 toeren zat nou niet zo'n groot verschil dat ik het de mAh waard vond. Tuurlijk ieder zn ding ;)

Wel jammer dan van de autorotatie, was opeens al het vermogen weg of bracht de Jive het langzaam terug?

Wel jammer dan van de autorotatie, was opeens al het vermogen weg of bracht de Jive het langzaam terug?

Het probleem was dat er zo'n knetterbak naast me stond the hooveren, ik kon mijn heli dus totaal niet horen, zie op een +/- 100m hoogte dat de toeren uit mijn bladen vallen, zet direct de heli iets voorover en neem pitch terug en zet mijn AT schakelaar aan en weer uit (reset) denk dat het weer goed is en daal zo'n 70m om een landing in te zetten en zet vervolgens een bocht terug in omdat ik aan het einde van het veld ben op een meter of 6 hoog zie dat ik alle energie weg trek gooi hem meteen vlak en hij valt dan van zo'n1a2 m uit de lucht.

Snap nog steeds niet waarom de reset niet heeft gewerkt, thuis nog zonder bladen getest en dan werkt het vanuit elke mode:confused:

Spoolup van Jive kan lang duren... Misschien dat geweest?

Dat is indd wel balen van die vieze Nietro:rolleyes: rotzooi motoren, je hoort je eigen heli niet meer ( helemaal niet zonder paddles )

Wel jammer van de schade, maar opzich valt het reuze mee.

Mario wringt zijn Ridgid uit tot de grens, die die dus nu blijkbaar heeft bereikt.
De Ridgid gaat echt idioot hard, en als je hem dan op topsnelheid plots omtrekt, is dat in mijn ogen een moordaanslag op je aandrijflijn, die zo sterk is dat de regelaar uiteindelijk de klap krijgt te verwerken.

Climb-outs met 14 graden pitch en 1900 rpm kan volgens mij niet de bedoeling zijn van de Ridgid !

Wel jammer van de mislukte autorotatie !

Plots level leggen uit FFF of een lange val naar beneden moet gewoon kunnen. Das standaard ;)

Denk wel dat de Jive 14 graden met 1900 toeren kan trekken maar niet continu. Of betere koeling erop.

Toch zou ik eens proberen gewoon hard vooruit te gaan met 1700 toeren en 13 graden. Scheelt wel iets maar niet mindblowing veel. + je spaart je packs en je kunt langer vliegen ;)

6 min rond knallend, licht 3D, 2600mah gem uit de packs. Als ik dat op 1850 toeren doe zit het meteen rond de 3500-3600 mah. Voor oefenwerk is 1650 meer dan genoeg. Gaat hard zat... ;) Voor een showtje ergens is 1850 wel grappig ;)

Bij de Rigid moet je wel een knop omhalen met wat tot nu toe normaal was;)

Als jan er voor instaat dat max 1850rpm met een max pitch van 16 graden geen probleem is dan wil je dat maar wat graag zelf ook instellen:rolleyes:

Juist die extremen maken die heli zo leuk en interessant;)

Met 1650 toeren en 12-13 graden pitch knalt ie alle kanten op hoor(zonder inkakken).
Waarom zou je dan een rigid kopen? Er zijn tig anderen die dat ook zonder problemen kunnen.

Het is een extreme heli... Die moet extreem gevlogen worden met extreme instellingen.:D

Maare, holco, nu dus meer power EN minder gewicht met de G3?

Omdat een rigid 4,3 kg weegt? Daardoor is de performance relatief hoog vergeleken met 5kg of meer. Sixt vliegt zn show met 1700 toeren of minder.

En 'extreem' vliegen doet Mario niet, daarom ;) Wel in de zin van extreem, hoe krijg ik de Jive over zn nek ;):p

Niet dat 16 graden op 1850 niet leuk is, vraag is ga je het ten volle benutten op een goede manier.

Laatst bewerkt:
Waarom zou je dan een rigid kopen? Er zijn tig anderen die dat ook zonder problemen kunnen.

Het is een extreme heli... Die moet extreem gevlogen worden met extreme instellingen.:D

Je kunt zo'n ding ook kopen omdat je 'm gewoon mooi vind, of de technische oplossingen van Jan erg waardeert.

Met de NT is er iemand bij ons die er niet extreem mee vliegt maar toch extreem mooie dingen doet.. echt gecontroleerd.

Natuurlijk, kun je met rustige instellinge geweldig 3D vliegen. Ik heb bas met een standaard Trex600, met weinig toeren (ken maar 2 andere t600, die vliegen met meer) Maar wat hij er mee deed was echt geweldig.

En het is wel een geweldig mooie heli, en als je van goed spul houd dan is het een goede keuze. Maar wat holco op dat filmpje liet zien was een snelle pullout en snel vliegen, stel je dat minder extreem in dan word dat minder extreem. En dat kun je met andere ook doen.

In mijn vorige post "moet" niet te serieus nemen.

Laatst bewerkt:
Omdat een rigid 4,3 kg weegt? Daardoor is de performance relatief hoog vergeleken met 5kg of meer. Sixt vliegt zn show met 1700 toeren of minder.

En 'extreem' vliegen doet Mario niet, daarom ;) Wel in de zin van extreem, hoe krijg ik de Jive over zn nek ;):p

Niet dat 16 graden op 1850 niet leuk is, vraag is ga je het ten volle benutten op een goede manier.

Enig idee wie er nu een Jive 120+HV aan het testen is omdat hij de 80HV telkens in de beveiliging trekt?

En dat met 1700 toeren ;)

800 euro dan komt ie op een event vliegen ;) Maar je hebt toch dat kleine koelblok gemonteerd? Denk je niet dat een wat groter blok ( 20 gram meer ) wat zal uitmaken? Of actieve koeling?

Bij mij is de Jive rond de 40 graden na het vliegen.

En dat met 1700 toeren ;)

800 euro dan komt ie op een event vliegen ;) Maar je hebt toch dat kleine koelblok gemonteerd? Denk je niet dat een wat groter blok ( 20 gram meer ) wat zal uitmaken? Of actieve koeling?

Bij mij is de Jive rond de 40 graden na het vliegen.

De Rigid koelt zo'n 15 graden minder als in de XL door de dichte canopy, maar koeling is het probleem niet bij de Rigid heb de Jive nog niet boven de 52 graden gehad wat absoluut nog in het groene gebied zit, probleem zit hem in de grote stroom pieken, maar zoals ik al zij ik ga een tandje terug en dan moet het goed zijn, ben gewoon verast door de Hyperion lipo's, met de Outrage lipo's heb ik die problemen niet (zelfde setup) en dus ook geen uitval.

Voor diegene die het nog niet hadden gelezen nieuwe info

KONTRONIK empfiehlt Gegenlager für extreme Belastungen

Extreme Materialbeanspruchung wie im 3D Heli-Flug führen zu neuen Heraus*forderungen für alle Komponenten. KONTRONIK empfiehlt für extreme Belastungen im Heli-Flug den Einbau eines Gegenlagers. Dafür bieten wir den PYRO 30-12 auch mit längerer Antriebswelle an (Bestellnummer 274121).

27. Mai 2009
Offener Brief von Matt Finke zu KONTRONIK PYRO & Henseleit TDR

Der KONTRONIK-PYRO 30-12 ist in Kombination mit den JIVE 80+HV und POWERJIVE 120+HV Reglern die Empfehlung für den Henseleit TDR.

Der Henseleit „three dee RIGID“ (TDR) setzt im Elektroflug Maßstäbe bezüglich Gewicht (4,1KG), Geschwindigkeit (über 200km/h) und Kraft (bis zu 5KW).

Über mehr als ein Jahr haben wir unsere Erfahrungen gesammelt und jetzt ist es soweit: Der TDR wird ausgeliefert. Zeit für eine ehrliche Bestandsaufnahme.

In unseren Flug-Tests haben wir verschiedene Motoren und Regler im TDR erprobt am Ende war klar: es gibt keine bessere Wahl als KONTRONIK PYRO und JIVE.

JIVE Regler

Der JIVE 80+HV der selbst Peaks von 140A verkraftet, hat bei einem extrem harten 3D Flugstiel oder unter der Verwendung von 10S statt 12S LiPo Akkus, ab und zu abgeregelt da die Last doch zu hoch war. KONTRONIK bietet in Kürze für diese extremen Lasten den neuen POWERJIVE 120+HV an, der selbst unter gröbster Gewaltanwendung unserer Team Piloten allen Belastungen standgehalten hat. Dieser Regler ist sicher kein Muss für den TDR, wir haben gute Ergebnisse mit dem 80+HV. Für alle, auf der Suche nach der ultimativen Kraft ist er sicher aber ein tolle Option.

PYRO Motor

Bis zu 5KW Leistungsdurchsatz sind brachiale Leistungen. Verschleiß am System bleibt unter solchen Belastungen nicht aus. In Zusammenarbeit mit KONTRONIK wurde analysiert, wie man diesen Verschleiß minimieren kann und Belastungen verteilen könnte. Um lange Haltbarkeit und absolute Sicherheit, gerade für Piloten die an die Grenze gehen, zu schaffen, entwickelt Jan Henseleit ein Gegenlager als Zusatzteil das in Kürze verfügbar sein wird. Dieses Zusatzteil fängt auch härteste Belastungen ab und wird in fünf Minuten montierbar sein. Empfohlen wird es für harten 3D Einsatz und Speedfreaks – für eine ruhigere Gangart ist es nicht zwingend notwendig.

Hubschrauberfliegen ist die größte Herausforderung im Modellbau. Zusammen möchten wir ein Produkt auf den Markt bringen, das die aktuellen technischen Möglichkeiten voll ausreizt und damit jeden Piloten herausfordert.

Henseleit und KONTRONIK stehen für qualitativ hochwertige, deutsche Produkte in denen sehr viel Fachwissen, Herzblut und Engagement stecken. Aus diesem Grund haben wir zusammen das System analysiert und überdacht. Auf beiden Seiten wurden die Produkte weiterentwickelt und führten zu deutlich höherer Leistungsfähigkeit und längerer Lebensdauer. Dies war nur möglich, weil es einen ehrlichen und direkten Austausch gegeben hat, für den ich mich hiermit noch einmal bedanken möchte.

Man muss Gutes infrage stellen um Perfektes zu erschaffen. So wollen wir weitermachen – Zusammen. Denn perfekt –wer oder was ist das?

liebe Grüße

Matt Finke (Henseleit Helicopters Team Manager)

Inderdaad Holco hoop voor diegene die al een Riged hebben dat ze gratis een upgrade mogelijkheid krijgen of een tegemoet koming voor zowel de Riged zelf als voor de regelaar
als men het als komplete set bij Jan heeft gekocht anders zou ik me een beetje verneukt voelen

De regelaar verkoopt Jan niet.

En de motor kan Jan ook niks aan doen, heb net een heel verhaal aangehoord van Christian Samuelis via PM, het blijkt dat Kontronik nu de vraag naar de Pyro motoren zo groot is met mindere materialen aan het werk is, zie ook de grote KV verschillen bij de Pyro.

Christian gebruikt in zijn Shark ook de Pyro en had er met een van verleden jaar 200 vluchten weg vwb de getande snaar, nieuwe Pyro van twee maanden geleden in de Shark en binnen 10 vluchten snaar versleten, bij nader onderzoek blijkt bij de oude Pyro de as door de snaar spanning 0,2mm te buigen en bij de nieuwe Pyro 1,5mm!! na montage van een derde lager heeft hij die problemen niet meer.

Back