Three Dee RIGID van Jan Henseleit

Discussie in 'bouwverslagen' gestart door holco, 8 mrt 2009.

  1. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    CC berekent RPM motor met overbrenging toch? Jammer dat ze zo gevoelig zijn voor stat elek en geen BEC hebben. ( wel mooi met usb,update etc )
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ja. Je geeft de tandwielen in en motor polen en hij regelt exact het toerental. Bec is minder belangrijk, kan je er zo naast hangen. Usb update is erg leuk en godzijdank kan je ook terug in firmware ;) Statische elec. gevoelig? Heb ik nog geen last van gehad gelukkig. Frame en eccu - aarden?
     
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Jammer dat CC niet zo`n perfecte governerfunctie heeft als de Kontronik ;)

    Ik heb 4 packs voor mijn Logo en er zit duidelijk verschil in de rpm. Dit zegt overigens niets over de kwaliteit van het pakket.
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Hoeveel % heb je dan ingesteld? Merk je als je 10% minder insteld op alles packs gelijk? Toer je elke keer netjes op met 0 pitch?
     
  5. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik zit op 50% in idle 1 en 65 % in idle 2, die 10 % merk ik meteen op alle packs. Maareh, dat optoeren kan best wel eens verschillen, maakt dat wat uit dan ?

    Ik ga altijd rond de nul graden zitten om te voorkomen dat hij zich onnodig in de grond drukt, of voortijdig het luchtruim kiest.
     
  6. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Zoals ik al in een eerder berichtje had geschreven is het een software keuze van Kontronik om geen vast toerental in te stellen, maar iets anders. Het lijkt een soort percentage te zijn van het max haalbare toerental, wat dus afhankelijk is van de initiële LiPo spanning en dit kan verschillen zoals een aantal mensen merken.

    Schijnbaar zijn ze er nu achter dat dit niet handig is en brengen ze een update uit zodat je de commutering van de motor vast zet wat dus een vast toerental geeft. Dat is ook de meest logische keuze voor een BL motor in een heli, maar schijnbaar hebben ze daar bij de eerste versies niet aan gedacht, jammer want dat kost nu knaken.

    Wel mooi dat het nu beschikbaar is!

    Greetz,

    Michiel.
     
  7. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Heb vandaag bericht gehad van Kontronik, update komt incl. retour verzending op €50,00, vindt dat toch wel wat gortig voor een regelaar van 3 maanden oud!!
     
  8. jd1uth

    jd1uth

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Uithuizermeeden
    Had ik toch gelijk vindt dit schandalig mijn jive is nu 1,5 maand maak ik nog kans op gratis verzenden denk het niet
     
  9. Funky

    Funky

    Lid geworden:
    20 jan 2008
    Berichten:
    789
    Locatie:
    Genk - Belgium
    FF een kleine interventie van mijnentwege...

    Ik had op Ebay een tweedehands Jive 100+LV gekocht voor mijn Logo500. Deze had de firmware 4.4 aan boord, dus ik had toen de regelaar nog op komst was een mailtje gestuurd naar de technische supportsite van Kontronik, en daar werd me gezegd voor een update naar de laatste versie + een grondige controle op de werking moest ik €10 + verzendkosten betalen.

    Ik dus de regelaar verzonden op de dag dat hij binnenkwam van de vorige eigenaar, en na één week stuur ik een mailtje naar Kontronik om te zien of alles goed ontvangen was. 2 dagen later nog geen antwoord, maar ineens stak wel mijn Jive terug in de bus met de nieuwe soft erop en een volledig testverslag waaruit blijkt dat hij 100 % functioneel is. En 's anderendaags een mailtje terug dat hij verzonden was, en dat er GEEN kosten aangerekend werden.

    Raar maar waar...het heeft me zo'n €5 gekost om de regelaar te verzenden, maar Kontronik heeft me € 0 aangerekend voor nazicht, update en verzending....
     
  10. jd1uth

    jd1uth

    Lid geworden:
    7 okt 2005
    Berichten:
    428
    Locatie:
    Uithuizermeeden
    Dat bengen ze nu dan bij ons inrekening je wordt bedank:)
     
  11. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Om de resonanties bij hoge toeren in de alu tail boom in de kiem te smoren heb ik de alu boom vervangen voor een carbon boom incl. nog een extra vierde lager voor de tube-drive.
    Ziet er toch wel wat beter uit + als extra ook nog een gewicht voordeel van 46g:)

    Van het weekend maar een kijken of de resonanties boven de 1950rpm nu weg zijn.

    Gewicht is incl. de tube-drive / 4 lagers en het voorste alu lagerblok met tandwiel.

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  12. ferro

    ferro

    Lid geworden:
    4 nov 2005
    Berichten:
    1.013
    Locatie:
    emst
    he mario , lang niet gesproken btw , maarre , zo een beetje meelezende de afgelopen tijd vroeg ik mij dus af ; als je nu een rigid koopt , wat moet je dan modden ? hoe zit t nu met die motorsteun ? en had je resonanties in de rigid ? waarvan ?
    mvg ferry
     
  13. ferro

    ferro

    Lid geworden:
    4 nov 2005
    Berichten:
    1.013
    Locatie:
    emst
    gebeurt hier niets meer ? vlieg je nog de laatste tijd of wat ?
    vreemd .
    mvg ferry
     
  14. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Al het modelbouwspul staal momenteel op een heel laag pitje Ferry, maar dat komt wel weer terug hoor dus maak je niet druk voor de rest gaat alles goed hier;)

    Gr,

    Mario
     
  15. Z900

    Z900

    Lid geworden:
    16 nov 2006
    Berichten:
    786
    Locatie:
    langs de A28
    Mario, die R608FS is dat een volwaardige 8 kanaals ontvanger ?

    Hoe bevalt ie/ is die bevallen ?

    mvg, Z
     
  16. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Denk dat die info overal te vinden is, maar tot nu toe heeft die onvanger mij geen enkele keer in de steek gelaten.
     
  17. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Nog wat foto's van de nieuwe carbon boom gemonteerd op de Rigid, vind het zelf toch wel wat mooier staan als de alu boom:-D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    zeker mooi !

    Bas
     
  19. RBRCH

    RBRCH

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    780
    Locatie:
    Hardenberg(OV)
    Hey Mario,

    Wat is het witte ronde ding zichtbaar op de tweede foto onder de staartboom?

    Gr, Roy
     
  20. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Dat is zijn lipo saver, althans de pieper en LED daarvan.
     

Deel Deze Pagina