Thunder Tiger bandit(F1)

Naar mijn idee (maar kan het mis hebben) is 30-33k meer voor een rigger. Persoonlijk zou ik voor 2550KV gaan, ook gezien hoe mooi de boot al loopt met de 2200KV motor er achter. Is ook wat 'outboard flexas-tandwiel vriendelijker'.

Thunder Tiger bandit(F1) motorisatie vraag

Misschien dan beter investeren in een een aluminium outboard met flex-as , zonder tandwielen .

Bedankt voor het antwoord Lex!

Hoi,

Schrijf die TT outboard niet te snel af. De constructie met de schuin gemonteerde motor gecombineerd met de schuine tandwielen geeft wel een extreem kleine buiging in de flexas. Bij zo'n alu BB gaat de flexas 90 graden de hoek om, dat is een veel grotere belasting. Op zich is het een heel goede constructie van TT, alleen die tandwielen zijn op termijn het zwakke punt denk ik. Bij mijn BB's heb ik nu al zo'n 4 flexassen gebroken, omdat die ook gewoon op de grens draaien. Dus dat is ook niet zaligmakend helaas.

Laatst bewerkt:
Probleem zit niet in de flexas van de TT , meer in de schroefdraad en het plastic , omdat je toch de flexas er uit moet halen na het varen , gaat het schroefdraad wat in het uiteinde staartstuk zit , langzaam stuk .Vandaar de keuze evt naar aluminium.Ik had wel gezien dat de radius van de as in de aluminium uitvoering groter was dan die van de TT , maar vond het niet veel groter . Als dat nu al veel uitmaakt , kan ik beter bij de TT blijven en misschien nog een reserve staartstuk en tandwielen kopen .
En dan niet "harder " willen gaan met de TT , en het staartstuk heel houden met de toeren die de motor nu maakt .
Bedankt voor je antwoord Lex!

Vandaag een test vaartje op 5S , zit een behoorlijke snelheid in!.

Nu weer beginnen met afstellen, maar de eerste indruk is goed, gelijk maar even de " motor kap" op maat gemaakt omdat de 2200Kv motor wat langer is .

Ja, ik wil hem ook wel eens zien! In het voorjaar maar weer eens afspreken. Of eerder natuurlijk! Morgen schijnt wel een mooie dag te worden. Als mijn gezin het toelaat, ga ik misschien varen. Jullie toevallig nog plannen voor morgen?

Sorry, school verpest het weer al zou ik wel willen! Einde van het halve jaar waarmee een hoop vakken tegelijk eindtoetsen geven.. Soort van toetsweek dus..

Top! Ben benieuwd om hem in het voorjaar met z'n upgrade in real te zien varen!

Dat is altijd weer leuk gaan varen, echter moet ik nog wel wat gaan schuren en spuiten :wink:

Ja, ik wil hem ook wel eens zien! In het voorjaar maar weer eens afspreken. Of eerder natuurlijk! Morgen schijnt wel een mooie dag te worden. Als mijn gezin het toelaat, ga ik misschien varen. Jullie toevallig nog plannen voor morgen?

Waarschijnlijk nog wat test vaartjes " om de hoek", maar dat is weer afhankelijk hoeveel vrije tijd ik krijg van het gezin :

edit : wordt rijden met de SC 1/8 op de veluwe :mrgreen:

Laatst bewerkt:
Aangepaste "motor deksel"

eqyduten.jpg

Laatst bewerkt:
kleine Update

Kleine update

Na de 2200 Kv motor te hebben geplaatst, andere wateruitlaat gemaakt, kap van de buitenboord motor aangepast , toch maar een 5S lipo aangeschaft .
Gisteren even een test vaart , en alles bevalt goed , bij stilstand naar half gas , en de boot komt in zijn geheel los uit het water .Natuurlijk leuk om te zien maar funest voor de flex drive.
Ik had al gehoord dat over de outboard van Thundertiger goed na was gedacht met de tandwielen en de flexas die een " flauwe" bocht maakt .

Ik was wat huiverig over de duurzaamheid in combi met de 2200Kv motor en 5s en het plastieke motorhuis , maar tot nu houdt alles zich goed .Ik geloof wel dat 5S echt het maximale is wat de romp aan kan , nu is het afstellen en afstellen.
Maar er zit een stevige snelheid in .(Tijd voor een GPS meeting)
Ben blij dat ik deze boot niet heb verkocht ivm de beperkte tijd de komende tijd ,rest alleen nog een keer een goede paint job.
:cool:

nog een filmpje van de run

Misschien nog wat de motor hoger zetten , vaar nu met een drie blad prop , weet niet of een drie blad prop natter of droger moet lopen ....

Laatst bewerkt door een moderator:
Idd Sam, maar dat heeft ook zijn tol ge-eist , de flexas kapot, teflon buis gescheurd, van de servo de tandwieltjes gestript , naaldlager stuk .8O

gelukkig heb ik nog wat onderdelen op de " plank" liggen..:rolleyes:

Mooi filmpje, je hebt een goede afstelling gevonden zo te zien :) Dat het op de limiet van de outboard zit, bewijst de schade helaas. Het blijven gevoelige apparaatjes die outboards, doordat de flexassen zo sterk gebogen zitten in de meeste gevallen. De TFL / Hobbyking outboards hebben ook de nodige aandacht en onderhoud nodig. Maar dat sleutelen maakt de hobby ook leuk toch :)

Mooi filmpje, je hebt een goede afstelling gevonden zo te zien :) Dat het op de limiet van de outboard zit, bewijst de schade helaas. Het blijven gevoelige apparaatjes die outboards, doordat de flexassen zo sterk gebogen zitten in de meeste gevallen. De TFL / Hobbyking outboards hebben ook de nodige aandacht en onderhoud nodig. Maar dat sleutelen maakt de hobby ook leuk toch :)

Hai

Van de schade , is ook deels mijn eigen schuld , de flexas is stuk gegaan omdat ik een aantal keer het gas te snel opende , waardoor de boot mooi uit het water springt en bijna ' los " komt, mooi om een keer te zien maar funest voor de as .En als dat de flexas zich " afwikkelt" wordt ook gelijk de teflon buis beschadigd .
Het naaldlager is nu bijna 3 jaar oud en ik wist dat die een keer kapot zou gaan . :cool:

Maar het sleutelen is zeker ook leuk , en gelukkig had ik op voorhand wat onderdelen op de "plank' gelegd !:D

Ik blijf het mooie modellen vinden de F1's , en ik ben nu ook best wel te vreden met de snelheid ,maar het smaakt ook weer naar meer .
Dat de limit voor de outdrive en romp wel zijn bereikt is wel duidelijk, alleen op bijna vlak water is met deze setup te varen , en moet je ruime bochten maken en langzaam het gas opbouwen , maar dat is ook wel weer leuk ervan , dat je toch beheerst er mee om moet gaan .

Misschien toch nog een keer een mooi projektje met een F1 romp die wat meer power aan kan ???....

Ga me daar eens in beetje in verdiepen.Misschien heeft iemand nog een tipje of suggestie hier voor ?
hmmm :cool:

Laatst bewerkt:
Back